Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Ткаченко Н.М. МЕТОДИ СТИМУЛЮВАННЯ АКТИВНОСТІ НАСЕЛЕННЯ У ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА: ЕКОНОМІКА, СОЦІОЛОГІЯ, ФІЛОСОФІЯ”
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: п'ятниця травня 14, 2010 9:17 am    Тема повідомлення: Ткаченко Н.М. МЕТОДИ СТИМУЛЮВАННЯ АКТИВНОСТІ НАСЕЛЕННЯ У ... Відповісти цитуючи

МЕТОДИ СТИМУЛЮВАННЯ АКТИВНОСТІ НАСЕЛЕННЯ У СФЕРІ НЕДЕРЖАВНОГО ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Ткаченко Н.М.
Дніпропетровська державна фінансова академія


Однією з головних проблем залучення населення до участі в недержавному пенсійному забезпеченні є недостатня мотивація роботодавців та громадян, яких за віком доцільно залучити в систему недержавного пенсійного забезпечення. Кількість учасників недержавних пенсійних фондів складає лише 1,4% від чисельності населення працездатного віку, а обсяги внесків не перевищують 0,03% ВВП країни. У той час, як у країнах Східної Європи цей показник на порядок, а то і два вище. Проведене інститутом соціальної та політичної психології НАН України у 2008 році соціологічне дослідження показало, що 20% опитаних працездатних громадян вважають довготривале вкладання коштів занадто ризикованим, а 58% поки що не мають наміру робити внески за рахунок власного доходу до недержавних пенсійних фондів. При цьому тільки 16% із них не мають для цього фінансових можливостей. 14% опитуваних осіб працездатного віку вважають, що їм рано ще думати про пенсію. Прийнята у 2007 році Програма інформування населення не забезпечена фінансовими ресурсами, що не дозволяє активно використовувати такі дієві засоби для роз’яснення, як телебачення та радіомовлення.
Не менш важливою проблемою роботи недержавних пенсійних фондів є недостатність надійних фінансових інструментів інвестиційного плану, що обертаються на організованих фінансових ринках України. Підвищення вимог до корпоративних цінних паперів, що мають право обертатися на організованому фондовому ринку, в декілька разів зменшила базу корпоративних цінних паперів, які мають право знаходитися в портфелях недержавних пенсійних фондів. Разом з тим більшість емітентів, які мають можливість забезпечити котирування власних цінних паперів на організованому ринку, не мають привабливих стимулів це робити. Держава як власник тривалий час лише декларує своє бажання забезпечити виведення на організовані ринки не менше 10% акцій привабливих підприємств, що приватизуються, або знаходяться в стані приватизації. Політика держави в частині торгівлі державними цінними паперами та визначення дохідності за ними фактично позбавляють НПФ інтересу до їх придбання. До цього часу не запроваджена торгівля іпотечними цінними паперами, які могли б стати ще одним цікавим видом фінансових інструментів для недержавних пенсійних фондів. Як наслідок, недержавні пенсійні фонди змушені в цих умовах з одного боку значну частку своїх активів тримати на депозитах, дохідність яких останнім часом нижче рівня інфляції, з іншого, щоб забезпечити компенсацію втрат від інфляційних процесів, збільшувати частку найбільш ризикованих фінансових інструментів – акцій вітчизняних емітентів.
За час існування Закону «Про недержавне пенсійне забезпечення» виявилось багато його недоліків. У той же час Верховна Рада зволікає з його вдосконаленням. Проект змін до цього Закону знаходиться на розгляді у Верховній Раді більше року. Внаслідок недосконалого законодавства недержавні пенсійні фонди застосовують різні методики обліку своїх активів та результатів інвестування, що не дає можливості населенню і регуляторам належним чином оцінювати їхню роботу та порівнювати результати. Підлягає покращенню система роботи зберігачів активів недержавних пенсійних фондів, що пов’язана з тим, що Національний банк України самоусунувся від контролю за їхньою діяльністю, а Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має обмежені можливості для цього. Як наслідок, до цього часу більшість порушень у процесі операцій з активами недержавних пенсійних фондів залишаються без реакції з боку зберігачів. Активи недержавних пенсійних фондів не розмежовані з іншими активами банків. До цього часу не припиняється спроба ревізувати національну модель недержавного пенсійного забезпечення шляхом доступу до накопичення пенсійних коштів з боку страхових організацій, що, на думку міжнародних експертів, призведе до суттєвого зниження її надійності. Єдиний підхід до отримання ліцензії на управління активами як пенсійних фондів, так і високо ризикованих венчурних фондів, які працюють за зовсім іншими принципами і правилами, не сприяє підвищенню якості цих послуг з боку КУА.
Не розв’язані до кінця проблеми оподаткування суб’єктів, що здійснюють обслуговування недержавних пенсійних фондів, які до цього часу працюють у різних податкових умовах. Зокрема, податок на додану вартість застосовується для адміністраторів НПФ, у той час, як від цього податку звільнені компанії з управління активами та зберігачі. Податковими органами не забезпечується виконання вимог закону щодо включення пенсійних внесків до складу податкового кредиту з податку з доходів фізичних осіб та щорічний перерахунок цих сум. Значним гальмом розвитку недержавного пенсійного забезпечення є затримка із запровадженням другого рівня обов’язкової накопичувальної системи, строки впровадження якої вже неодноразово переносяться. Монополізація рейтингування фінансових інструментів та примусове його застосування для емітентів та фінансових інструментів не забезпечують належну роль рейтингування для підвищення якості фінансових інструментів, у які інвестуються активи пенсійних фондів. До цього часу не вжито ефективних заходів щодо переведення учасників ринку недержавного пенсійного забезпечення на міжнародні стандарти фінансової звітності. Діяльність недержавних пенсійних фондів залишається достатньо закритою для громадськості.
Для подальшого розвитку недержавного пенсійного забезпечення необхідне, в першу чергу, надходження ресурсів у вигляді пенсійних внесків та збільшення кількості учасників та вкладників у недержавні пенсійні фонди. Головною проблемою у залученні фінансових ресурсів є недовіра населення до довгострокових заощаджень та низький рівень інвестиційного доходу. Для вирішення даних проблем необхідно підвищувати надійність інститутів недержавного пенсійного забезпечення та проводити роз’яснювальну роботу з населенням та юридичними особами у комплексі з іншими методами стимулювання.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА: ЕКОНОМІКА, СОЦІОЛОГІЯ, ФІЛОСОФІЯ” Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад