Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Федюк В.Ю. МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗУМІННЯ ФЕНОМЕНУ ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА: ЕКОНОМІКА, СОЦІОЛОГІЯ, ФІЛОСОФІЯ”
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: п'ятниця травня 14, 2010 9:19 am    Тема повідомлення: Федюк В.Ю. МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗУМІННЯ ФЕНОМЕНУ ... Відповісти цитуючи

МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗУМІННЯ
ФЕНОМЕНУ «КУЛЬТУРИ»

Федюк В.Ю., викладач кафедри гуманітарних дисциплін
Дніпропетровська державна фінансова академія


Шляхи розвитку української культури складні й різноманітні. І хоч би які негаразди спіткали українців, вони завжди прямували вперед. Разом із українським народом уперед просувалася й культура – особливий світ думок, почуттів і поривань, особливий духовний вимір його буття. Культура розкриває самобутній «дух народу», країни, вона є «неповторним обличчям» епохи. Висвітлення ролі «культури» як однієї із основних форм буття українців необхідно починати із розкриття тих методологічних аспектів, які лежать в основі розуміння сутності даного феномену.
Увесь духовно-історичний спадок українського народу, його обшири й сенси передаються від одного покоління до іншого у культурі і через культуру. На наш погляд, поняття «культура» є особливою формою поступового становлення, розвитку та самовираження духу народності суб’єктів української етносоціальної спільноти, єдність складових компонентів якого забезпечує самобутність їх етногенезису та образу життя.
Визначаючи первинність духовних й соціальних чинників як факторів «культури» народу, ми тим самим протиставляємо їх природним чинникам. У даному контексті дефініція «культури» розкривається як сукупність специфічних людських способів цілеспрямованої діяльності та її результатів. Тобто «культура», на наш погляд, виступає в трьох методологічних аспектах, в рамках яких виділяється роль феномена культури. По-перше, культура є атрибутом суспільної людини, її життєдіяльності (гуманістичний аспект культури). Зокрема, культура виступає як феномен, що розкриває сутність, природу, життєдіяльність людини. Людина як субстанція, як носій культури повинна розумітися у досить широкому соціальному контексті, у всьому багатстві своїх суспільних відносин, у єдності зі створеним нею духовним та матеріальним суспільним світом. Однак в даному контексті далеко не все просто та однозначно. Зв'язок різних суспільних явищ з людиною має свої конкретні види, свій конкретний характер і відповідно їх межі. По-друге, все створене людиною, суспільне буття існуючого цілком і повністю служить людині і лише їй. Проблема досить важлива в філософському відношенні, що привернула увагу спочатку Г. Гегеля, пізніше К. Маркса, а тепер аналізується у рамках постмодерністської філософії. Необхідно мати на увазі, що відношення речі до людини завжди виступало як одна з граней буття і функціонування речей, існуюче поряд з іншими відносинами і як ті, що виступають у все більш опосередкованій формі, через ці та інші відносини.
Окрім цього, необхідно звернутися й до проблеми культурної складової матеріальних, духовних та інших факторів людського буття. Цією складовою в найширшому значенні слова є їх своєрідна націленість на людину, їх іманентна співзвучність із людиною.
Особливої уваги заслуговує також аналіз світоглядного аспекту культури, питання про співвідношення творчої життєдіяльності людини і культури. Але культура доволі протирічна: з одного боку, культура фіксує лише один, головний, параметр життєдіяльності людини – процес розвитку і саморозвитку, з іншої, – культура включає в себе усі грані життєдіяльності, оскільки вони так чи інакше «працюють» на людину, включаються в процес її розвитку.
По-третє, культура виступає як ціннісно-нормативний регулятив життєдіяльності людини. Спрямованість людської життєдіяльності в своїй основі носить об’єктивний характер. Хочуть того люди чи ні, усвідомлюють індивіди чи не усвідомлюють – в будь-якому випадку, якщо вони зайняті різноманітною діяльністю щодо забезпечення свого життя, задля задоволення своїх потреб, то вони відтворюють і розвивають самі себе.
Отже, така унікальна форма буття українського народу як «культура» не лише забезпечує збереження і передачу від одного покоління до іншого усього неповторного історичного та духовно-культурного спадку, але й відтворює самобутність та цілісність даної етносоціальної спільноти.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА: ЕКОНОМІКА, СОЦІОЛОГІЯ, ФІЛОСОФІЯ” Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад