Форум Дніпропетровської державної фінансової академії
Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
Написане: четвер березня 17, 2011 12:08 pm Тема повідомлення: Сорока К.О., ПАБЛІК РІЛЕЙШНЗ У СУЧАСНОМУ БІЗНЕСІ
ПАБЛІК РІЛЕЙШНЗ У СУЧАСНОМУ БІЗНЕСІ
Сорока К.О., старший викладач кафедри менеджменту
Дніпропетровська державна фінансова академія
Зв'язки з громадськістю не знають кордонів. Вони давно стали звичним явищем в США, західноєвропейських країнах і все більше проникають в країни СНД. Зв'язки з громадськістю або, що рівнозначно, паблік рилейшнз (ПР) - важлива частина сучасного бізнесу. Лише у Європі щорічний дохід десяти провідних ПР-агентств складає сотні мільйонів доларів. А в світі в цій галузі зайнято не менше півмільйона чоловік. В Україні термін «Паблік рилейшнз» перекладають як комунікації з громадськістю, в Росії - зв'язки з громадськістю, в Білорусії - суспільні зв'язки, а на Заході «Паблік рилейшнз» інколи називають - стратегічні комунікації.
Паблік рилейшнз служать різним суспільним інститутам: підприємницьким структурам, органам державної влади, некомерційним організаціям, включаючи учбові і наукові установи, профспілки, добровільні асоціації, лікарні і так далі.
ПР - це діяльність, спрямована на оптимізацію стосунків між організацією і її громадськістю, а також між членами самої організації за допомогою ефективної системи інформації і комунікацій.
Основні напрями діяльності паблік рилейшнз: державний ПР, політичний ПР, кризисний ПР і ПР бізнесу.
Бізнес-ПР вирішують ті самі завдання, які вирішуються в інших сферах ПР. Складність цієї роботи визначається двома чинниками, принциповими саме для бізнесу:
- бізнес-ПР проводять роботу в дуже конкурентному середовищі;
- бізнес-ПР проводять роботу, спираючись на те, що добре знають своїх клієнтів.
Виділяють наступні напрями роботи ПР в сфері маркетингу:
- обнародування новин про запуск нових продуктів і послуг;
- просування наявних продуктів і послуг;
- створення сприятливого іміджу компанії;
- підготовка й організація публічних появ виступаючих з проблем маркетингу;
- оцінка громадської думки в потрібних для маркетингу галузях;
- забезпечення висвітлення мас-медіа торгових конференцій, ярмарок;
- допомога в програмах, пов’язаних із споживачами.
Діяльність професіонала із зв'язків з органами влади і громадськими організаціями включає наступні види: стосунки з урядом і парламентом; стосунки з місцевими органами влади; взаємодію із ЗМІ; зв'язки з громадськими організаціями; рекламу; управлінські функції; стосунки з інвесторами; взаємини з персоналом; видавничу діяльність; проведення конференцій і семінарів.
Історія розвитку компанії «Benetton» є яскравим прикладом взаємозв'язку між рекламою, ЗМІ, паблік рилейшнз і сучасним суспільством. В кінці 1970-х - початку 1980-х років одна з ведучих італійських марок одягу «Benetton» почала вихід на американський ринок. За розробку рекламної кампанії взялося агентство «Eldorado agency», де на той момент працював фотограф Оліверо Тоскані. Об'єктиву Тоскані належить більшість скандально відомих постерів, якими «Benetton» з року в рік шокувала громадськість. Оліверо Тоскані нагадав громадськості про масу соціальних проблем сучасності, але при чому тут «Benetton»? Адже з середини 1980-х єдине, що пов'язувало постери з фірмою, був логотип! Проте стиль Тоскані був впізнанний, а логотип досить яскравий для того, щоб без зусиль впізнати рекламодавця. А скандальність зображень не лише гарантувала миттєву запамятовуваність, але і породжувала обговорення в ЗМІ, що також працювало на «Benetton».
Паблік рилейшнз мають ряд позитивних моментів: ПР досягають контактних і важкодосяжних аудиторій; можуть допомогти компанії в питаннях іміджу; показують роль компанії як члена суспільства; можуть бути сплановані для кризових ситуацій; мають велику гнучкість повідомлень; додають зверненню достовірність; можуть прорватися крізь «рекламний хаос»; мають низькі витрати.
У діяльності паблік рилейшнз є також і три основні недоліки: недостатній контроль над тим, яке освітлення отримують сюжети; сюжет, який розповідається в новинах, має бути схвалений сторонніми людьми; важко виміряти остаточний результат впливу.
Паблік рилейшнз - наука комунікативного циклу, оскільки покликана охопити як масові, так і індивідуальні комунікації. Вона відображає загальну тенденцію, виражену у вислові: «Спочатку було слово». За останній час сама людина не дуже змінилася, різко змінилося саме сучасне суспільство. Інформаційна складова стала займати одне з перших місць. І певні рівні ієрархії (економічні і політичні) вже не можуть виживати без цієї складової. Тому зростає важливість ПР як професії в країнах СНД.
Паблік рилейшнз як комунікації з громадськістю виростають не з політики, як це уявляється сьогодні, а із взаємовідносин бізнесу і його оточення. Сьогоднішнє уявлення про роль ПР у бізнесі можна знайти в таких словах: «Паблік рилейшнз повинні допомогти бізнесу в створенні середовища, в якому власники й інвестори будуть задоволені поверненням інвестованого капіталу».
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете голосувати у цьому форумі