Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Федюк В.Ю., Бачурін С.О., Чаплигіна Д.О., ПРОБЛЕМА ЄВРОПЕ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “ФІНАНСОВО-БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА В КОНТЕКСТІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ”
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: четвер березня 17, 2011 12:28 pm    Тема повідомлення: Федюк В.Ю., Бачурін С.О., Чаплигіна Д.О., ПРОБЛЕМА ЄВРОПЕ... Відповісти цитуючи

ПРОБЛЕМА ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
У ПОГЛЯДАХ ЗАРУБІЖНИХ ТА ВІТЧИЗНЯНИХ ВЧЕНИХ

к.філос.н.,
Бачурін С.О., студент гр. ЕП-10-1
Чаплигіна Д.О., студентка гр. ФК-10-4

Активна внутрішня та зовнішня політика України на початку третього тисячоліття є відповідною реакцією на світові глобалізаційні та євроінтеграційні процеси. Адже Україна є державою-претендентом на вступ до Європейського Союзу, що вимагає набуття відповідних знань про його суспільно-політичну природу, правову та інституційну системи та інші складові, що дасть можливість ефективно інтегруватися в це міждержавне утворення з урахуванням інтересів національної безпеки. Мета даного дослідження полягає в аналізі концептуальних підходів до процесу європейської інтеграції.
Сама ідея європейської інтеграції виникла у 40-х рр. ХХ століття. Відомий вчений Д.Мітрані у 1943 р. випустив книгу «Діюча система миру» та започаткував наукову школу функціоналізму, оскільки метод який пропонував Мітрані для урегулювання конфліктів між конкуруючими державами, що призводять до війн та негативних наслідків, був спрямований саме на розвиток функціонального співробітництва між націями. На думку Мітрані, у держав не буде бажання вступати у війну, оскільки «діюча система миру» забезпечуватиме спільне економічне співробітництво та формування й розширення спільних сфер виробництва, що в свою чергу забезпечуватиме спільний дохід та взаємовигоду.
Інший представник школи функціоналізму К.Дойч особливу увагу зосереджує на порівняльному аналізі політичних систем різних європейських держав (потенційних учасниць європейської спільноти), з метою виявлення спільних та відмінних рис у їх політичних системах. Завдяки розробкам Дойча, було можливим, враховуючи національні та політичні відмінності держав, спроетувати та сформувати найбільш ефективний політичний устрій майбутньої об’єднаної Європи.
Згодом, спочатку Е.Хаас, а пізніше Л.Ліндберг, С.Шайндгольд, Ф.Шміттер розвинули неофункціональний підхід щодо європейської інтеграції, в першу чергу даючи оцінку та висвітлюючи перспективи розвитку тих держав, які стануть учасницями європейської спільноти, аналізуючи ті фактори що впливатимуть на прогрес цих держав. Е. Хаас спробував розробити загальну теорію європейської інтеграції, яка б не тільки описувала процеси, що відбуваються в ЄСВС, але також допомогли б передбачити, який міг би очікуватися прогрес від процесу європейської інтеграції. Хаас зробив особливий наголос на тому, що в процесі інтеграції більш важливим є скоріше фахівці, інтереси, наднаціональні інституції й технічна експертиза, ніж національні політики.

Хаас пропонує три переконливі аспекти, за яких держав що стануть учасницями ЄЕС, очікує прогрес:
1) технічний аспект (наприклад співробітництво в одній сфері (сг) буде вимагати подальшого співробітництва у інших суміжних сферах (стандарти гігієни продовольства, умови виробництва та ін.), що сприятиме удосконаленню соціально-економічному розвитку держав;
2) політичний аспект (врахування політичних інтересів кожної із держав-учасниць, особливостей політичного устрою, національних та етнічних особливостей кожної спільноти), що забезпечуватиме мирне співіснування;
3) географічний аспект (не зважаючи на географічне розташування та відстань між державами, митні тарифи на перевезення товарів та обмін послугами або зменшуються або ж повністю скасовуються), що забезпечуватиме вільний обмін товарів та послуг.
Інший вчений С.Хоффман започаткував міжурядовий підхід, який дозволяє давати оцінку процесу євроінтеграції через призму міждержавного (міжурядового) співробітництва. На думку С.Хоффмана, європейська спільнота є прикладом високоструктурованої міжнародної організації, діяльність якої спрямована на реалізацію спільних інтересів її держав-учасниць і підпорядкована її суверенній згоді. Тобто, на думку С.Хоффмана, основою існування європейської спільноти є спільний економічний інтерес.
Якщо поглянути на Європейський Союз як багаторівневу модель управління, то вона представлена такими наднаціональними та національними органами управління, які існують на сьогодні в системі європейського управління, зокрема:
1) комісією як органом розробки програм у партнерстві з місцевими та регіональними органами влади з використанням фінансових стимулів;
2) урядами держав-членів, які представлені у Раді Європи, які діють в умовах тиску з боку місцевих і регіональних органів влади та займаються питаннями збільшення й перерозподілу бюджету;
3) європарламентом, члени якого часто є додатковим джерелом тиску на раду Європи;
4) місцевими та регіональними органами влади, які збільшого мають власні офіси у Брюсселі.
Тобто, існуючий Європейський Союз, виходячи із цієї теорії, можемо уявляти як регулятивну модель, яка має багаторівневу систему управління.
Щодо вітчизняних вчених, то можемо виділити праці Я.Базилюка, М.Білоусова, Л.Гайдукова, А.Круглашова, А.Павлюка, В.Чумака та інших. Наприклад питання щодо стратегічних перспектив взаємовідносин України – ЄС досліджує Г.Немиря, В.Воротін, І.Розпутенко, І.Романюк, В.Юрчишин. Питанням про організацію і функціонування державних служб країн Європи присвячені праці С.Озірської, Г.Опанасюка, Ю.Полянського. Проблеми міграційних процесів висвітлені у роботах В.Токовенка, О.Кушніренка, П.Луцишина та інших вчених.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “ФІНАНСОВО-БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА В КОНТЕКСТІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ” Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад