Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Висновки та пропозиції

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “ФІНАНСОВО-БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА В КОНТЕКСТІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ”
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: четвер березня 24, 2011 12:13 pm    Тема повідомлення: Висновки та пропозиції Відповісти цитуючи

Міністерство фінансів України
Державна навчально-наукова установа
«Академія фінансового управління»
Дніпропетровська державна фінансова академія
Дніпропетровська обласна державна адміністрація
Тамбовский государственный университет им. Г.Р.Державина (Росія)
Белорусский институт правоведения (Білорусь)
Академія бізнесу в Домрові Гурнічій (Польща)
The Crestochowa University of Technology (Польща)











ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ

МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ


«ФІНАНСОВО-БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА
У КОНТЕКСТІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО
РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ»

21-23 березня 2011 рік



















Дніпропетровськ – 2011

21-23 березня 2011 р. у м. Дніпропетровську на базі Дніпропетровської державної фінансової академії Міністерства фінансів України відбулась Міжнародна інтернет-конференція «Фінансово-бюджетна політика у контексті соціально-економічного розвитку регіонів».
У роботі конференції прийняли участь представники центральних органів виконавчої влади України, фінансових управлінь обласних державних адміністрацій України та науковці України, Росії, Білорусі, Польщі, фахівці інститутів Національної академії наук України, Національного банку України, Державної навчально-наукової установи «Академія фінансового управління» Міністерства фінансів України, Українського державного університету фінансів та міжнародної торгівлі, Київського економічного та Дніпропетровського, Донецького, Запорізького національних університетів та інших науково-дослідних і навчальних закладів.
Учасники конференції зазначають:
У сучасних умовах процес державного управління соціально-економічним розвитком суспільства – це сукупність безперервних взаємопов’язаних дій та функцій, спрямованих на вироблення регулюючих, організуючих і координуючих впливів державного фінансового управління (як суб’єкта) та суспільства (як об’єкта) цілісної системи. Оскільки державне управління фінансовою сферою є формою існування динамічної системи фінансово-кредитних та бюджетно-фіскальних відносин, то в сучасних умовах господарювання зазначена сукупність відносин є пріоритетною сферою реалізації комплексу заходів, визначених Програмою економічних реформ на 2010-2014 рр. «Багате суспільство, конкурентноспроможна економіка, ефективна держава».
Основою для успішного вирішення завдань економічних реформ є подальше вдосконалення фінансового механізму державного регулювання процесів суспільного прогресу. Цей механізм має відображати державну політику в сферах бюджету, оподаткування, інвестиційно-інноваційного відродження економіки, спрямованої на досягнення інноваційного прориву національної економіки та забезпечення її конкурентоспроможності, обґрунтованих з урахуванням європейського та світового досвіду.
Учасники конференції акцентують увагу на необхідності посилення адаптації фінансово-бюджетної, інвестиційно-інноваційної, грошово-кредитної та соціальної політики до ринкових умов, формування на цій основі ефективних організаційних форм та механізмів функціонування суб’єктів господарювання на засадах розширеного відтворення.
Учасники конференції пропонують зосередити зусилля на реалізації наступних заходів.
1. У системі бюджету та бюджетного регулювання соціально-економічного розвитку. З метою посилення результативності фінансової політики як основного важеля впливу на підвищення темпів соціально-економічного розвитку суспільства зосередити увагу на розробці ефективних механізмів реалізації положень нового Бюджетного та Податкового кодексів України. З цією метою орієнтуватись на реалізацію таких завдань:
1.1. Державний бюджет має набути статусу п’ятирічного плану соціально-економічного розвитку суспільства, перехідним етапом до чого слід вважати затверджене Бюджетним кодексом України положення про середньострокове бюджетне планування, котре має початково прогнозне визначення бюджетних показників на наступні за планом два бюджетних періоди. Освоєння методики середньострокового бюджетного планування має бути підґрунтям переходу до формування п’ятирічного плану розвитку країни як втілення довгострокової фінансової стратегії. Стратегічний державний бюджет має прийматись на період каденції Президента України і формуватись на положення передвиборчої програми і відповідного Послання Президента до Верховної Ради України з набуттям правочинності. Після завершення бюджету кожного року бюджет має коригуватись на основі глибокого аналізу результатів виконання попередніх річних бюджетів з урахуванням соціально-економічних тенденцій та відповідних прогнозів. Коригування річних бюджетних програм стратегічного державного бюджету має здійснюватись на основі розробленої Національним банком України грошово-кредитної політики та щорічного Послання Президента до Верховної ради, на базі чого формується Бюджетна резолюція для Кабінету Міністрів України як вихідна умова розробки бюджету на поточний рік.
1.2. З метою вирівнювання фінансової забезпеченості адміністративно-територіальних громад посилити роль державного бюджету в частині диференціації коштів бюджету розвитку з наданням домінанти розвитку продуктивних сил депресивних регіонів. Тобто, здійснювати поступове зменшення коштів міжбюджетних трансфертів цим регіонам за рахунок піднесення їх податкоспроможності шляхом розгортання в них підприємств імпортнозамінного виробництва товарів для внутрішнього ринку та подолання безробіття.
1.3. У випадках залучення приватного капіталу на розбудову виробничої інфраструктури у депресивних регіонах (здійснювану в межах затверджених індикативних планів) держава має забезпечувати переваги цих бізнесових структур шляхом надання оголошених гарантійних пільг (ліцензій, пільгового оподаткування тощо).
1.4. З метою розвитку системи малого та середнього бізнесу передбачати створення цільового фонду пільгового кредитування їх діяльності в межах до 70% від кошторису бізнес-планів та погашення частки процентної ставки за користування кредитом при дотриманні календарного графіка введення в дію новостворених виробничих потужностей до половини їх контрактної величини.
1.5. Посилити режим державного контролю за результативністю використання бюджетних коштів як в частині бюджету споживання, так і в частині бюджету розвитку на основі системи аудиту державних контрольних служб.
В частині утримання апарату держаного управління та місцевих органів влади скасувати надбавки до заробітної плати за наукову ступінь, наукове звання та знання іноземних мов як таку, що не пов’язана безпосередньо з їх фаховим статусом, регламентованим статусом державних службовців. Тобто обмежити використання зазначених надбавок лише за прямим призначенням, тобто в сфері науки та освіти.
Виключити необхідність надання житла кожному новому складу депутатів Верховної Ради України з їх передачею у приватну власність шляхом побудови спецбудинку із наданням в них житла народним депутатам лише на період каденції з передачею новим депутатам. Скасувати пільгові умови обслуговування працівників бюджетних органів в частині службових автомобілів понад обґрунтування норми.
1.6. З метою посилення результативності використання бюджетних коштів на реалізацію державних проектів економічного і соціального розвитку, кредитування розвитку малого і середнього бізнесу та інших операцій, пов’язаних із використанням бюджетних коштів зосередити їх в системі державних банків. У зв’язку із цим доцільно створити спеціалізовані державні банки – Реконструкції і розвитку та Земельний банк.
2. У частині місцевого оподаткування.
Вважати доцільним зосередити зусилля на вирішенні таких питань:
2.1. Здійснити моніторинг результатів впровадження положень Податкового кодексу України та визначити ступінь впливу місцевого оподаткування на результати господарської діяльності підприємств та організацій, осяг, напрямки й характер інвестицій, розмір і структуру фонду споживання, галузеву й територіальну структуру економіки. Таке зорієнтоване вдосконалення місцевого оподаткування сприятиме гарантованому забезпеченню необхідної доходної бази місцевих бюджетів, стимулюванню місцевої влади до пошуку нових джерел доходів, а також подоланню диспропорцій у соціально-економічному розвитку регіонів та прискореному розвитку депресивних територій.
2.2. Створити умови для формування сприятливого інституційного середовища місцевого оподаткування, а саме забезпечити створення інформаційної бази інструктивно-методичних матеріалів щодо нарахування та сплати місцевих податків та зборів, передбачених Податковим кодексом України.
2.3. При обчисленні ресурсних платежів, порядок справляння яких уніфіковано та упорядковано Податковим кодексом України, здійснювати контроль за обсягами використання природних ресурсів, дотриманням встановлених лімітів на використання природних ресурсів, викидів та скидів забруднюючих речовин тощо та забезпечувати спрямування коштів від їх справляння на фінансування комплексу заходів щодо збереження і відтворення довкілля.
2.4. Удосконалити процес адміністрування податку на нерухоме майно шляхом: створення єдиного достовірного державного реєстру нерухомості; включення до об’єкту оподаткування нерухомості, відмінної від житлової; надання податкових пільг не тільки певним групам платників, а й об’єктам оподаткування; впровадження в податкову практику дієвого механізму боротьби зі схемами ухилення від сплати податку. Наслідком таких нововведень стане: наявність постійного потужного джерела надходжень до місцевих бюджетів, що, в свою чергу, зменшить надзвичайно високий рівень їх залежності від міжбюджетних трансфертів; поступова детінізація української економіки.
2.5. Забезпечити ефективне функціонування механізму адміністрування місцевих податків і зборів в національній системі електронного контролю за грошовими і товарними потоками.
3. У частині вдосконалення фінансово-економічного механізму функціонування підприємств та активізації інвестиційно-інноваційної діяльності.
Визначальним напрямом у зазначеній сфері необхідно вважати глибоке освоєння ідеології ринкової економіки та фінансово-економічних механізмів її функціонування на послідовно-ринкових засадах з притаманними цій системі об’єктивними економічними законами та механізмами їх реалізації. У зв’язку із цим актуальними є вирішення таких питань:
3.1. Розробка теоретичних основ та практичного вирішення створення дієвої системи комерційного та господарського розрахунку підприємств, що охоплюють такі елементи: планування, бюджетування, облік, аналіз, контролінг, прогнозування, мотивація і стимулювання праці, розподіл доходів, консолідація інтересів тощо. У системі комерційного розрахунку реалізуються фінансово-економічні відносини підприємства в сфері мезо- та макроекономічних відносин, а в сфері господарського розрахунку – мікроекономічні (внутрішньогосподарські) відносини.
Найбільш актуальним є завдання розробки системних моделей комерційного та господарського розрахунків окремих підприємств, галузей, регіонів на основі ідеології їх самофінансування.
3.2. Виходячи із того, що в умовах ринку основним рушійним чинником і об’єктом управління в системі регулювання економічного і соціального розвитку суспільства є капітал, необхідно зосередити зусилля на вдосконаленні структури сукупного капіталу підприємств та активізації чинників його примноження через механізм самозростання та збільшення конкуренції. У цьому відношенні важливим видається прискорення інвестиційно-інноваційного процесу, орієнтуючись на найбільш повне використання внутрішніх фінансових ресурсів. Вважати, що кредити на іноземні інвестиції можуть виступати у середньостроковому періоді як допоміжні, а не визначальні. У зв’язку із цим першочергово необхідно зосередити обмежені власні інвестиційні ресурси підприємств виключно на інноваційному поновленні окремих – ключових операцій технологічних циклів з поетапною послідовною модернізацією матеріально-технічної бази та технологій. Ключовими напрямами вважати ресурсозбереження (енегро-, матеріало-, трудозбереження).
3.3. Внаслідок того, що ринкова економіка за своєю сутністю є конкурентною, це призводить до розшарування суб’єктів господарювання за ступенем їх конкурентоспроможності і банкрутством неспроможних як природним явищем. Це посилює необхідність забезпечення фінансової санації підприємств. Як обов’язковий елемент менеджменту підприємств, санацію необхідно поділяти на операційну (заходи ліквідації загрози банкрутства) та перманентну (заходи підтримки постійної платоспроможності).
3.4. У забезпеченні протиризикової стійкості підприємств необхідно вдосконалити систему страхування шляхом усунення існуючих вад, зокрема:
- підвищити рівень капіталізації страхових установ;
- посилити кадровий потенціал та наукове забезпечення страхового ринку, підвищити рівень страхової культури та відповідальності;
- активізувати використання страхових ресурсів в якості інвестицій;
- зміцнити сектор вітчизняного перестрахування.
4. У частині соціальної політики.
У цій сфері актуальними напрямами є забезпечення таких заходів:
4.1. Поряд із визнанням соціальних стандартів (закріплених Конституцією України) є введення гарантій їх виконання із фіксацією конкретної величини бюджетних коштів як відрахувань від зведеного бюджету за цільовим призначенням – на освіту, охорону здоров’я, соціальний захист тощо, виражених у процентах від доходу бюджету.
Здійснювати коригування цих величин в межах довгострокового бюджету із щорічним визначенням їх розміру відносно до величини прогнозованого ВВП.
З метою приведення у відповідність до сучасних реалій розвитку економіки:
- переглянути методику розрахунку споживчого кошику;
- посилити адресність розрахунку базового стандарту – прожиткового мінімуму через збільшення числа основних соціальних і демографічних груп населення;
- розробити методику ідентифікації європейських соціальних стандартів;
- звернути увагу на необхідність посилення ролі держави у соціальному спрямуванні молодіжної житлової політики та забезпеченні її правової та фінансової захищеності;
- приступити до впровадження Національної програми створення інноваційного наукового центру із залученням талановитих та обдарованих молодих науковців;
- звернути увагу на доцільність та необхідність впровадження загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування.
4.2. В системі бюджетного реформування у зв’язку із збільшенням вікового цензу виходу жінок на пенсію за віком необхідно враховувати соціальну функцію жінки-матері. З цією метою необхідно передбачати такі заходи:
- зменшити віковий ценз виходу на пенсію жінок, що народили і виховали 2 і більше дітей на 2,5 роки за кожну дитину. Це створить заслужену пільгу жінці-матері та жінці-бабусі, сприятиме підвищенню їх соціального статусу та ролі сім’ї у вихованні молодого покоління українців;
- збільшити строк грошової державної допомоги сім’ям з дітьми на період досягнення ними 16-річного віку та зменшити одноразову допомогу при народжені дитини, як менш ефективний засіб у покращенні демографічної ситуації в країні.

Реалізація цих та інших заходів буде сприяти розвитку фінансової системи країни, що забезпечить позитивний вплив на соціально-економічне становище суспільства.




Проректор з наукової роботи О.А.Рядно

Завідувач кафедри фінансів В.Є.Власюк

Головний науковий співробітник В.Я.Олійник

Завідувач кафедри бюджету та казначейської справи Л.В.Лисяк

Завідувач кафедри податків Т.О.Дулік
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “ФІНАНСОВО-БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА В КОНТЕКСТІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ” Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад