Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Кучина Н.М., РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ПЕРШОЇ ІНОЗЕМН...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМІВ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНИХ ФІНАНСІВ
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: четвер березня 22, 2012 2:09 pm    Тема повідомлення: Кучина Н.М., РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ПЕРШОЇ ІНОЗЕМН... Відповісти цитуючи

РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ПЕРШОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ НА ОВОЛОДІННЯ ДРУГОЮ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ

Кучина Н.М., к.п.н., доцент
Дніпропетровська державна фінансова академія


Актуальність проведеного кафедрою іноземних мов дослідження обумовлена існуючими в практиці мультилінгвального навчання проблем, пов’язаних з явищем інтерференції, яка виникає під час контактування трьох мов: рідної, першої іноземної (ІМ1) та другої іноземної (ІМ2). Тому розробка засобів ефективного використання наявних лінгвістичних компетенцій студентів у ІМ1під час навчання ІМ2 постає як нагальне завдання методики навчання другої іноземної мови.
Таким чином, метою виконаної науково-дослідної роботи стало вивчення залежності оволодіння певними лінгвістичними компетенціями (у даному випадку – фонетичною, орфографічною, орфоепічною) у другій іноземній мові від рівня володіння відповідними лінгвістичними компетенціями у першій іноземній мові, а також розробка засобів ефективного використання наявних лінгвістичних компетенцій студентів у першій іноземній мові під час навчання другої іноземної мови.
Робота виконувалася з 2008 по 2011 р. згідно з розробленим планом. Зокрема, було вивчено наявну лінгво-дидактичну, психолого-педагогічну, методичну та іншу літератури з даної та суміжної проблем, а також накопичений у даній області досвід; на основі даних зіставно-контрастивного аналізу фонетичних, орфографічних, орфоепічних явищ у французькій і англійській мовах складено експериментальні навчально-методичні матеріали з формування відповідних компетенцій у французькій мові як ІМ2 на базі англійської якІМ1; проведено навчання на І курсі: французької мови як ІМ2 (в експериментальних групах – з використанням експериментальних навчально-методичних матеріалів, побудованих на основі даних зіставно-контрастивного аналізу фонетичних, орфографічних, орфоепічних явищ у французькій і англійській мовах; в контрольних групах – без таких матеріалів);проведено анкетування студентів з метою виявлення їх ставлення до вивчення ІМ2 і різних аспектів навчання; підготовлені матеріали для об’єктивної оцінки сформованих фонетично-орфографічно-орфоепічних навичок у французькій, німецькій та англійській мові як другій іноземній; проведено оцінювання рівня сформованості вказаних навичок у студентів експериментальної і контрольної груп (підсумковий зріз); здійснено математичну обробку і інтерпретацію даних, отриманих під час підсумкового зрізу; складено заключний звіт.
Аналіз результатів проведеного анкетування студентів показав, що, з суб’єктивної точки зору більшості студентів експериментальної групи, розроблені навчальні матеріали з французької мови містять: достатню інформацію щодо існуючих подібностей та відмінностей між ІМ1 і ІМ2;достатню кількість вправ для формування фонетичних навичок;достатню кількість вправ для засвоєння правил читання;достатню кількість вправ для формування навичок письма;корисну інформацію, яка допомагає використовувати знання ІМ1 для оволодіння ІМ2.
Підсумковий зріз сформованих фонетико-орфографічно-орфоепічних навичок у ІМ2(французькій, англійській, німецькій) проводився у вигляді читання вголос студентами двох списків слів – першою іноземною мовою і другою іноземною мовою. Відповіді студентів записувалися на магнітну плівку, після чого були проаналізовани викладачами, а результати зафіксовані на спеціальних бланках. Після підрахунку кількості помилок, допущених кожним студентом, було обчислено кількість правильних відповідей по кожній групі. Результати підсумкового зрізу свідчать про досить значне підвищення успішності формування фонетично-орфографічно-орфоепічних навичок за допомогою навчально-методичних матеріалів, складених на основі контрастивно-зіставного аналізу мовних явищ: в експериментальній групі середня кількість правильних відповідей склала 86%, тоді як в двох контрольних групах - 78,96% і 75,56%.
Таким чином, наукова новизна і теоретичне значення проведеного дослідження полягають в експериментальному підтвердженні висунутої гіпотези про залежність рівня оволодіння лінгвістичними (у даному випадку - фонетично-орфографічно-орфоепічними) компетенціями у другій іноземній мові від існуючого рівня володіння відповідними компетенціями у першій іноземній мові, а також у доведеній експериментально можливості ефективного використання наявних лінгвістичних компетенцій у першій іноземній мові під час навчання другої іноземної мови за допомогою спеціальних дидактичних засобів (комплексу вправ і контрольно-вимірювальних матеріалів), спрямованих на забезпечення позитивного переносу існуючих компетенцій і нейтралізацію негативної інтерференції, оскільки зв'язок між рівнем володіння фонетично-орфографічно-орфоепічними навичками в ІМ1 і рівнем оволодіння цими навичками в ІМ2 дещо згладжується у випадку цілеспрямованого зіставлення відповідних явищ двох мов.
Завдяки і внаслідок застосування в навчальному процесі зазначених дидактичних засобів послідовно вирішуються такі методичні та виховні задачі:
- актуалізація пізнавальної мотивації;
- можливість раціонального використання попереднього лінгвістичного досвіду студентів у спеціально організованій навчальній діяльності;
- оптимізація процесу навчання, в результаті чого підвищується рівень оволодіння досліджуваними лінгвістичними компетенціями і поліпшується суб’єктивне ставлення студентів до вивчення другої іноземної мови.
Створені на кафедрі навчально-методичні матеріали з формування фонетично-орфографічно-орфоепічних навичок у французькій мові становлять практичні результати проведеного дослідження. Зазначені матеріали можуть бути використані при розробці аналогічних матеріалів з інших іноземних мов.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМІВ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНИХ ФІНАНСІВ Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад