Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Вознюк О.В., ПЛАНУВАННЯ ВИДАТКІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ ПРИ ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства"
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: понеділок листопада 26, 2012 1:14 pm    Тема повідомлення: Вознюк О.В., ПЛАНУВАННЯ ВИДАТКІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ ПРИ ... Відповісти цитуючи

Вознюк О.В.
Дніпропетровська державна фінансова академія

ПЛАНУВАННЯ ВИДАТКІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ ПРИ ВПРОВАДЖЕННІ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО МЕТОДУ
Сучасний етап бюджетного процесу на державному та місцевому рівнях визначає пріоритети удосконалення процесу планування і контролю за реалізацією видаткових повноважень органів місцевої влади. Ключовим питанням стає розробка і впровадження ефективного інструменту перспективного фінансового планування бюджету, а не загальні дії за принципом «утримання» місцевих бюджетних установ.
Проблемам впровадження, розвитку та удосконалення методів бюджетного управління та планування соціально орієнтованих видатків, та ефективне використання коштів бюджету в своїх працях досліджували такі вітчизняні вчені П. Буряк, І. Запатріна, Л. Лисяк, І. Луніна, В. Опарін, К. Павлюк, С. Юрій.
Проте, незважаючи на значну кількість наукових робіт у галузі розвитку програмно-цільового методу (ПМЦ) планування, у поглядах різних дослідників немає єдності щодо його елементів і процедури впровадження [2].
Низьким є рівень прийнятих управлінських рішень та неефективність окремих програм, зокрема, відсутні певні розрахунки, джерелом фінансування є лише кошти місцевого бюджету, та й об’єкт фінансування не програма, - а установа з її адміністративними потребами [3]. Також мають місце випадки непослідовного запровадження ПЦМ, при відсутності певної системи дій, супроводу та підтримкою бюджетних реформ.
Результативні принципи бюджетування мають на меті відмову від переважно кошторисного планування, що панує на сьогоднішній час [5], головними недоліками якого є:
- відсутність стимулів до скорочення витрат та економії бюджетних коштів;
- недостатня орієнтованість на досягнення конкретних результатів діяльності за певні строки.
Діюча система звітності і контролю виконання бюджету носить лише витратний характер, що дозволяє оцінювати правомірність витрат бюджетних коштів, а не результативність їх використання [1].
Найбільш поширений і не до кінця досліджений метод підвищення ефективності використання бюджетних видатків є ПМЦ. На нашу думку,перше на місцевому рівні треба скласти план соціально-економічного розвитку регіону, визначити слабкі сторони на сьогоднішній день. Наступним етапом, після визначення проблем буде складання якісного та детального плану, з урахуванням наявних ресурсів на місцях і тільки після того розроблять програму, зорієнтовану на результат.
Певним недоліком, на етапі реалізації постає відсутність критеріїв, за якими визначають показники цільових програм, а саме:
- соціально-економічного розвитку регіону, під час та після реалізації програми;
- фінансові показники, які включають в себе математичні розрахунки рівномірності фінансування, ризиків недофінансування програм.
Головної перевагою прорахування ризику невиконання програми на певних етапах її реалізації, - прийняти вчасно радикальні рішення органами місцевої влади про подальше фінансування.
Такими рішеннями можуть бути заморожування програми, секвестрування видатків на реалізацію програми, санації програми з подальшим залученням додаткових фінансових джерел і продовження реалізації [6].
Таким чином, запропоновані методи можуть дати можливість органам місцевої влади приймати обґрунтовані рішення про ранжування програм, їх фінансування, та заощадження бюджетних коштів шляхом виключення нерезультативних програм.

Література: 1. Аксьонова С.Ю. Державні соціальні видатки. Напрями реалізації та підвищення ефективності / Аксьонова С. Ю. К.НДФІ, -2011.-607с. 2.Дацюк Л. Без фінансового фундаменту не буде місцевого самоврядування/ Дацюк Л.// Урядовий кур’єр. 2011.-№8. С.3. 3.Крикун Т. Формування видатків бюджету як складова соціально-економічного розвитку країни. / Крикун Т. // Управління проектами [Електронний ресурс]. – Доступний з http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/urss/2010_3/27-32/pdf. 4. Лапигін Д.Ю. Розвиток регіону методом програмно-цільового планування / Лапигін Д.Ю. // Економіка регіону, - 2007. - № 18. - С.15-22. 5. Потеряйло І. Застосування програмно-цільового методу планування видатків місцевих бюджетів / Потеряйло І. // Вісник КНТЕУ-2011.- №6- С.74-81. 6.Огонь Ц. Програмно-цільовий метод та ефективність бюджетних програм / Огонь Ц.// Фінанси України. - 2009. - № 7. – С. 21.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства" Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад