Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Гурова Т.А., Єфременко А.В., ПОНЯТТЯ І СУСПІЛЬНА НЕБЕЗПЕК...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства"
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: понеділок листопада 26, 2012 1:41 pm    Тема повідомлення: Гурова Т.А., Єфременко А.В., ПОНЯТТЯ І СУСПІЛЬНА НЕБЕЗПЕК... Відповісти цитуючи

Гурова Т.А., Єфременко А.В.
Дніпропетровська державна фінансова
академія

ПОНЯТТЯ І СУСПІЛЬНА НЕБЕЗПЕКА КОНТРАБАНДИ

Контрабанда завжди сприймається державою і суспільством як явище протиправне й суспільно небезпечне, що, залежно від предмету й мети, може нести загрозу економічним інтересам держави, громадській безпеці, безпеці життя та здоров’я населення, інтересам культури, устоям моралі і навіть національній безпеці.
Контрабанда – це таємне перевезення або перенесення товарів і цінностей через державний кордон з приховуванням їх від митного контролю.
У відповідності до законодавства предмети контрабанди, це: товари у великих розмірах; історичні та культурні цінності; отруйні, сильнодіючі, радіоактивні або вибухові речовини, зброя та боєприпаси (крім гладкоствольної мисливської зброї та бойових припасів до неї), а також стратегічно важливі сировинні товари, щодо яких законодавством передбачено відповідні правила вивезення за межі України.
Здійснення протидії контрабанді належить до повноважень Міністерство внутрішніх справ, Служби безпеки України та Митної служби України. Наведемо наступні кількісні показники для дослідження даного підвиду злочинності.
У 2008 р. органами внутрішніх справ (ОВС) виявлено 3031 факт незаконного ввезення в Україну товарів на загальну суму 168,4 млн. грн. Відповідно порушено 193 кримінальні справи, у т. ч.73– про контрабанду.
У 2009 р. ОВС виявлено 4127 фактів незаконного ввезення в Україну товарів на загальну суму 243,4 млн грн. Порушено 204 кримінальні справи, у т. ч. 81 – про контрабанду.
У 2010 р. ОВС виявлено 5044 факти незаконного ввезення в Україну товарів на загальну суму 289,8 млн грн. Порушено 276 кримінальні справи, у т. ч. 101 – про контрабанду.
За даними Служби безпеки України (СБУ), протягом 2008 року підрозділами СБУ за ознаками контрабанди було порушено 247 кримінальних справ. Загальна вартість предметів злочинів становила 151,2 млн грн.
У 2009 року підрозділами СБУ за ознаками контрабанди було порушено 283 кримінальні справи. Загальна вартість предметів злочинів склала 162,1 млн грн.
У 2010 відповідні показники діяльності СБУ становили 292 кримінальні справи з розміром предметів злочинів – 174,5 млн грн.
Органами Державної митної служби України (ДМС України) у 2008 р. відповідні показники діяльності ДМС України склали 58 кримінальних справ за ознаками контрабанди із загальним розміром предмету злочину – 61,2 млн грн.
У 2009 р. підрозділами ДМС України порушено 167 кримінальних справ за ознаками контрабанди із загальним розміром предмету злочину – 283,2 млн грн.
У 2010 р. підрозділами ДМС України порушено 253 кримінальні справи за ознаками контрабанди із загальним розміром предмету злочину – 376,9 млн грн. Упродовж 10 місяців 2011 р. митними органами України порушено 336 кримінальних справ про контрабанду.
Аналіз наведених даних засвідчує наявність вкрай негативних тенденцій існування та відтворення контрабанди в Україні.
У 2008 року спостерігається порівняно незначне збільшення зареєстрованих злочинів досліджуваного виду. Однак, з 2009 року й до поточного моменту відбувається різке збільшення їх рівня.
Пояснення такого стану речей вбачається, перш за все, у загостренні соціально-економічних протиріч в Україні, які, окрім національних складових, починаючи з 2009 року доповнились наслідками світової фінансової кризи.
Причинами зростання контрабанди є: досить високі ставки окремих видів податків і мит; недостатній рівень податкового та митного контролю; корумпованість правоохоронних та контролюючих органів; низький рівень добробуту громадян, коли малозабезпечені люди через безвихідь свідомо беруть участь у нелегальному бізнесі.
Світовою практикою митної справи вироблений комплекс методів, що запобігають або утруднюють незаконне перевезення товару через економічний кордон держави. Умовно дані методи можна поділити на економічні, організаційні, контрольно-технічні, інформаційні та спеціальні.
Економічні методи спрямовані на зниження господарської ефективності контрабандних операцій і зменшення прибутковості незаконних експортно-імпортних операцій. Організаційні методи - на ліцензування учасників зовнішньоекономічної діяльності для виробництва, ввезення, вивезення, переробки оптової та роздрібної торгівлі.
Крім цього, держава залучає до вирішення завдань по зниженню рівня контрабанди саморегулюючі бізнес-спільноти в особі спілок, асоціацій, виробничих і торгових об'єднань, що здійснюють регламентування зовнішньоекономічних операцій на основі внутрішніх правил і організаційних процедур.
Контрольно-технічні методи спрямовані на виявлення контрабанди за допомогою спеціального маркування, упаковки, технічного обладнання, систем зв'язку та стеження за переміщенням товарних потоків та супровідної документації.
Інформаційні методи фокусуються на забезпеченні митних органів та інших учасників зовнішньоекономічної діяльності достовірною та оперативною інформацією про переміщення через кордон товарів, про вантажоодержувача та вантажовідправника, про наявність необхідних сертифікатів якості та ліцензій, банківських і митних документів. І, нарешті, спеціальні методи являють собою заходи агентурного і оперативно-розшукового характеру, попередження і виявлення контрабанди на стадіях планування та безпосереднього здійснення.
Використання комплексу зазначених методів дозволяє скоротити, а в ряді випадків і повністю припинити контрабанду.
Питання щодо посилення боротьби з контрабандою, усунення її причин та умов, що їй сприяють, неодноразово розглядались Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України, Радою Національної Безпеки України. Відповідно до їх рішень, окрім організаційних заходів, що вживаються, розроблено низку нормативних актів, серед яких новий Митний кодекс України, зміни та доповнення до Кодексу України про адміністративні порушення, Митного та Кримінального кодексів України. Питання судової практики у справах про контрабанду та порушення митних правил неодноразово становились предметом розгляду й Пленуму Верховного Суду України.
Крім цього слід відзначити і ту обставину, що контрабандисти також удосконалюють свою діяльність, намагаючись перешкодити виявленню та вилученню об’єктів, що незаконно експортуються або імпортуються. У зв'язку з цим слід підкреслити, що митним службам неможливо раз і назавжди вирішити проблему контрабанди разовим порядком. Викорінення контрабандних операцій - процес тривалий і складний, що вимагає кваліфікованої праці, значних інтелектуальних, матеріальних і фінансових ресурсів.

Література: 1. Данилевська Ю.О. Кримінальна відповідальність за контрабанду крізь призму законодавчих змін/ Ю.О Данилевська // Часопис Академії адвокатури України. - 2012. – №14 (1). – С. 1-4. 2. Додін Є.В. Міжнародне співробітництво з питань протидії порушенням митного законодавства/ Є.В. Додін // Митна справа. – 2012. - № 4(82). – С. 152 – 162. 3. Допілка В.О. Контрабанда – правопорушення міжнародного характеру/ В.О. Допілка // Актуальні проблеми політики. Збірник наукових праць. – Одеса: «Фенікс», 2009. – Вип. 36. – С.214- 221. 4. Дячкін О.П. Суспільна небезпечність контрабанди і правова відповідальність за її вчинення/ О.П. Дячкін // Форум права. – 2012.– № 1.- С. 281-288.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства" Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад