Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Шумейко О.М., СТРАТЕГІЧНА САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ В КОНТЕКСТІ ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства"
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: понеділок листопада 26, 2012 2:06 pm    Тема повідомлення: Шумейко О.М., СТРАТЕГІЧНА САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ В КОНТЕКСТІ ... Відповісти цитуючи

Шумейко О.М., старший викладач
Дніпропетровська державна фінансова академія

СТРАТЕГІЧНА САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ЛЮДСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ Й ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ

Прискорена динаміка розвитку сучасного суспільства, освіти та науки, промисловості та бізнесу в Україні зумовлює жорстку конкуренцію й постійне зростання стандартів та критеріїв відбору, що висуваються до молодих фахівців – вчорашніх випускників вищих навчальних закладів, технікумів та професійних ліцеїв. Звичайно, що головна увага роботодавців спрямована на оцінки в дипломі, фахову підготовку та досвід роботи за спеціальністю. Однак поза увагою залишається інший дуже важливий аспект: набуття успішного професійного іміджу. Проблема полягає в тому, що, здобувши омріяний фах, молода людина повинна адаптувати себе в цій професії, здобути певний “фаховий” імідж та відповідні навички поводження. Саме тому свідомо чи інтуїтивно молодий фахівець шукає для себе оптимальну стратегію самопрезентації. Іноді цей процес є швидким та безболісним, іноді – важким та потребує багато часу. Успішний імідж є особливо важливим для тих професій, що функціонують в системі “людина - людина”: педагогів, соціальних працівників, журналістів, лікарів, юристів, держслужбовців, менеджерів усіх рівнів тощо.
Використання стратегічної самопрезентації відбувається з обов’язковим урахуванням мотиваційної складової. Так розрізняють самопрезентацію, що набувається (коли самопрезентація підпорядковується мотиву досягання) та захисну самопрезентацію (підпорядковується мотиву уникання невдачі). Самопрезентація, що набувається, характеризується вибором адекватних ролей та завдань, що відповідають соціальному стану, освіті, соціальному середовищу, рівню ідентифікації фахівця тощо. Захисна самопрезентація частіше за все не є усвідомленою. Тобто людина обирає неадекватне для рішення професійних завдань середовище (або з заниженими вимогами, або ж із непомірно високими).
При побудові власного професійного іміджу людина послуговується низкою стратегій самопрезентації, а саме:
1. Намаганням сподобатися (ingratiation). Така стратегія зобов`язує оточуючих бути доброзичливими та люб`язними відносно суб'єкта, що здійснює самопрезентацію. Людина стає привабливою в очах аудиторії.
2. Самореклама, або самопросування (self-promotion) особою своєї професійної компетентності. Це допомагає отримати так звану „владу експерта”.
3. Залякування (intimidation) – демонстрація сили, яка зобов’язує оточуючих скоритися. Досягається „влада страху”.
4. Пояснення прикладом (exemplification) – демонстрація духовної переваги. Досягається „влада наставника”.
5. Благання (supplication) – демонстрація слабкості. Дає „владу співчуття”.
Усі вищезгадані стратегії мають на меті створити позитивне враження про людину, яка ними послуговується. Йдеться насамперед про так зване „перше враження”. Коли процес комунікації побудований так, щоб створити позитивне перше враження, то він відкриває цілу низку подібних комунікацій у кожної особи, що входять до складу аудиторії. Наприклад, деякі молоді вчителі вважають, що спочатку треба дати зрозуміти школярам, хто є головним, і лише потім зробити послаблення. А якщо зробити навпаки – то школярі не будуть сприймати вчителя всерйоз.
Слід зазначити, що коли людина з’являється перед іншими як фахівець у певній галузі і мусить виконувати низку специфічних функцій, що є характерними для її професії – то у неї є багато причин для того, щоб намагатися проконтролювати створюване враження. Успішний професійний імідж може бути побудований лише за умови постійного та планомірного контролю за створюваним враженням. Молодий фахівець мусить бути уважним до цільової аудиторії, як до джерела сигналів, що свідчать про успіх або помилковість обраної самопрезентації. Достатньо навіть незначних помилок – і сформований протягом довгого часу та значних зусиль імідж буде виглядати фальшивим.
Насамкінець необхідно зазначити, що термін „самопрезентація” (self-presentation) в українській та в усіх східнослов’янських мовах поки що має відверто негативний смисловий підтекст. Самопрезентація асоціюється з нещирістю, прагматизмом, маніпулятивністю поведінки. Особливо таке бачення характерне для представників гуманістичної психології. Однак, на нашу думку, смисловий акцент може бути поставлений інакше. Тоді самопрезентація буде сприйматися як важливе комунікативне вміння, що застосовується в широкому діапазоні соціальних ситуацій і має розглядатися як позитивна цінність.

Література: 1. Goffman E. The presentation of self in everyday life. – N.Y., 1959. – 259 p. 2. Goffman E. Relations in public. – N.Y., 1971. – 396 p. 3. Impression management theory and social psychological research / Ed. by Tedeschi J.I. – N.Y., 1981. – XIX. 396 p. 4. Jones E.E. Ingratiation. – N.Y., 1964. – 211 p. 5. Jones E.E., Pittman T.S. Toward a general theory of strategic self-presentation // Psychological perspectives on the self / Ed. by Suls J. – Hillsdale, 1982. – Vol.1. P. 231 – 262.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства" Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад