Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Власюк В.Є. ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМИ РЕС...

 
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Фінансово-економічні чинники соціально-економічного розвитку країни та регіонів
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: понеділок березня 25, 2013 11:47 am    Тема повідомлення: Власюк В.Є. ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМИ РЕС... Відповісти цитуючи

ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМИ РЕСУРСАМИ

Власюк В.Є. д.е.н., професор
Дніпропетровська державна фінансова
академія
vvlas_dn@ukr.net

У сьогоднішніх умовах розвитку економіки зобов’язання держави, фінансових установ, комерційних банків, інших закладів, які проводять операції з грошовими коштами, як в нашій, так і в багатьох закордонних державах, реалізуються за допомогою різнорідних фінансових ресурсів. Тому основні компоненти грошової пропозиції, у вигляді паперових грошей та чекових вкладів, представляють собою борги, або зобов’язання оплати.
В цьому контексті доречним буде звернення до прикладу становлення грошової системи такої держави, як США, яка мала свій історичний прецедент у проведенні емісії паперової валюти. Впровадження цієї інновації, яка в підсумку мала певний успіх, передбачала використання нерозмінних паперових грошей, які уряд випустив як кредитний інструмент виключно для обертання, з метою заохочення й підтримки на відносно високому рівні товарообміну в середині країни, що в свою чергу було спрямоване на більш повне використання внутрішніх виробничих потужностей. Цілепокладання спрямовувалися на те, що гроші мають бути запроваджені в обертанні тільки у вигляді кредиту, тобто безпроцентних повноцінних державних банкнот і, відповідно, випускатися урядом для кредитування найбільш перспективних виробництв в країні.
Самі ж ці банкноти, які випускаються таким чином та які мають відносну урядову протекцію відповідно до обертання у внутрішній й зовнішній торгівлі, за масштабами емісії повинні встигати за об’єктами постійно зростаючого виробництва товарів, які підтримуються цією емісією.
Протилежністю американській є британська система, олігархічна модель якої зароджувалася в системі приватних банківських олігополій. Така система передбачала обов’язкову наявність “первинного запасу капіталу” у приватних осіб й вишукувала можливість щодо встановлення приватної монополії над національною та світовою валютою й кредитами, за допомогою встановлення олігархічної приватної монополії, як над центральною банківською системою, так і поступово над базовою економічною інфраструктурою, тобто всіма виробничими потужностями світового співтовариства.
Історичні ж приклади дають змогу враховувати у визначенні теоретичних підходів й необхідність врахування світових різноманітних механізмів у впровадженні ринкових відносин. Всілякі розробки аспектів наукових підходів, які пов’язуються із процесами становлення та розвитку, необхідно відображати при формулюванні різнобічних визначень й дефініцій грошей, капіталу, кредитів і фінансів.
Світове господарство наприкінці ХХ ст. й на початку ХХІ ст. характеризується глибинними перетвореннями майже у всіх сферах життєдіяльності людства. Цілком закономірним виявляється те, що увага багатьох економічних шкіл, науковців, дослідників і практиків сконцентровані на вивченні такого феномену економічної науки, як фінансова система, її стан, визначення характеристик й оцінок факторів розвитку та наукові принципи щодо її функціонування, основні аспекти виділення фінансової кон’юнктури та широкій спектр фінансово-кредитних проблем у відтворенні економічних відносин. Важливим видається і засоби впливу фінансових ресурсів на процеси відтворення, стану економічних відносин та соціальне спрямування різнорідних моделей життєдіяльності людства.
В останні роки старого та на початку нового століття у ряді країн спостерігається тенденція щодо застосування важелів державного впливу через дерегулювання фінансової системи, що може, при нечіткому виконанні управлінських функцій, обумовити погане грошове регулювання й грошову пропозицію, які не відповідають потребам економіки, адже надлишок грошей може в певній мірі ускладнити небезпечні інфляційні процеси, а нестача грошей в змозі гальмувати зростання економіки, перешкоджаючи виробництву та обміну благ і послуг.
Необґрунтовані якісні зміни в економічній, фінансовій і монетарній політиці здатні спонукати безперервне збільшення розриву між накопиченням фінансів та ростом реальної економіки, тобто те, що спостерігалося нещодавно в Україні – іде накопичення фінансів, а економіка країни знаходиться у повному занепаді. Таке явище призводить до того, що втрачається здатність щодо економічного реагування на реальні життєві процеси суспільства, що дуже небезпечно відбивається на складаючих більшість верствах населення, яке має низький рівень доходів або заощаджень.
Зважаючи на те, що фінанси, це достатньо складне економічне явище, їх можливо розглядати як у теоретичному науковому значенні, так й у прикладному. У науковому розумінні фінанси являють собою державно-організаційну систему грошових відносин в суспільстві, а у прикладному значенні під фінансами вже розуміють сукупність вартісних потоків, які пов’язані із розподіленням та використанням грошових ресурсів. У теоретичному й практичному значенні економічних відносин вже достатньо широко використовують такі різновиди значимого у світовому суспільстві поняття, як “фінансове господарство” та “фінансова система”. Під “фінансовим господарством” визначають сукупність вартісних потоків, які впроваджуються у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць, якими є: федерації, землі, штати, кантони, області, общини, крайси, громади тощо. Основними ознаками фінансового господарства можливо визначити:
- створення доходів через примусове вилучення грошових коштів;
- його спрямованість на покриття потреб, а не на виробництво.
Тоді ефективність функціонування фінансового господарства можливо визначити через:
- ступінь виконання, або невиконання фінансового плану (якими є програми, бюджет, баланс тощо);
- ступенню досягнення намічених цілей, за допомогою вкладених коштів.
У відповідності із запропонованою класифікацією американського науковця Р.Масгрейва, фінансове господарство, в сучасних умовах господарювання, виконує такі три основні функції, як: алокація; перерозподіл; стабілізація.
Важливим виявляється на сьогодні й визначення цих функцій тому, що, наприклад, алокація розуміє державне переміщення й розміщення ресурсів в економіці, за допомогою фінансів, які націлені на створення суспільних благ.
Перерозподільча функція має за мету розумне коригування розподілу доходів і майна, яке є у державній власності, орієнтуючись на більш справедливу соціальну рівність.
Стабілізаційна функція у фінансовому господарстві полягає у реалізації цільових установок проведення економічної політики держави, основними з яких є:
- забезпечення повнішої зайнятості;
- стабілізація цін;
- забезпечення економічного зростання.
“Фінансова система” являє собою сукупність різноманітних форм організації фінансових відносин. Оскільки ці форми можуть бути різними, по різному можливо й класифікувати самі фінансові системи.
По-перше, її можливо розглядати, як сукупність:
- бюджетів всіх рівнів (держави, адміністративних одиниць, місцевих органів влади);
- позабюджетних фондів;
- валютних резервів держави;
- грошових фондів організацій та підприємств.
По-друге, фінансову систему можливо визначити й як систему економічних відносин між державою, підприємствами, населенням з приводу формування та використання фондів грошових коштів.
Саме функціонування фінансової системи здійснюється через:
- складення планів щодо одержання й використання доходів;
- організації руху самих грошових потоків.
Коли фінансова система орієнтована на досягнення певних визначених цілей на рівні держави, мова йде про державну фінансову політику.
Відповідним чином можливо відзначити, що фінансова політика – це сукупність заходів держави щодо мобілізації фінансових ресурсів, їх розподіленню та використанню на основі законодавчого визначення на державному рівні.
В тій чи іншій мірі основним завданням фінансової політики є досягнення макроекономічної рівноваги між сукупним попитом та сукупною пропозицією.
У цьому регулюючому процесі беруть участь усі елементи фінансової системи, але найбільш важливу роль відіграють державні доходи і витрати та вміння управлінців ефективно ними розпоряджатись.
Процеси управління різнорідними фінансовими ресурсами в цілому виявляють особливе значення в соціально орієнтованій економіці, тому в цьому контексті важливе значення набуває раціональна фіскальна політика, тобто політика державних доходів і витрат та вміння управлінців її проводити.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Фінансово-економічні чинники соціально-економічного розвитку країни та регіонів Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад