Форум Дніпропетровської державної фінансової академії
Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
Написане: понеділок березня 25, 2013 1:01 pm Тема повідомлення: Пономарьова О.Б. ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СТРАХ...
ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СТРАХОВИХ КОМПАНІЙ ЯК СКЛАДОВА МЕХАНІЗМУ СТАЛОГО РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ
Пономарьова О.Б., старший викладач
Дніпропетровська державна фінансова
академія
kaffin406@mail.ru
Актуальним питанням сьогодення постає дослідження конкуренції на національному страховому ринку та конкурентоспроможності страхових компаній, оскільки наявність великої кількості страховиків на страховому ринку України складає ряд проблем, пов’язаних з розподілом ринку страхових послуг за видами та напрямками страхового бізнесу.
Відповідно до Закону України “Про захист економічної конкуренції” економічна конкуренція (конкуренція) – це змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
В умовах розвитку вітчизняного страхового ринку, збільшення кількості страхових компаній і з приходом закордонних інвесторів постає проблема ефективної діяльності під час підвищення конкуренції між страховиками та збереження клієнтської бази.
Активізація діяльності страховиків в розрізі використання всіх можливих інструментів підвищення конкурентних переваг є необхідною задачею виживання в ринкових умовах господарювання.
В умовах конкуренції страхові компанії здійснюють аналіз фінансового стану та моніторинг фінансової діяльності з метою:
- визначення фінансової надійності;
- оцінки запасу платоспроможності та можливостей нарощування обсягів страхових операцій;
- визначення достатності власного капіталу для здійснення страхової діяльності та потреби залучення інших видів фінансових ресурсів;
- обґрунтування перспектив розвитку страхових компаній.
При здійсненні комплексної оцінки конкурентоспроможності страхової компанії важливим аспектом є визначення критеріїв, які впливають на рівень конкурентної позиції страховика і постають тими важелями, за допомогою яких можливо підвищити конкурентоспроможність страхових компаній в умовах розвитку національної економіки. До основних критеріїв можна віднести:
- конкурентоспроможність страхових продуктів, а саме розміри тарифних ставок; якість страхових продуктів; рівень диференціації страхових продуктів (унікальність, інноваційність, відображення цінностей цільових груп клієнтів);
- ефективність діяльності зі збуту та супроводу страхових продуктів, а саме рентабельність продажу; ступінь диверсифікації каналів продажу, їх ефективність; рівень розвиненості регіональної мережі; рівень використання CRM-технологій;
- ефективність операційної діяльності, що включає собівартість
страхових продуктів; розмір страхового портфеля; рівень андерайтингу та врегулювання збитків; користування послугами сторонніх організацій; ефективність автоматизованої інформаційної системи; рівень продуктивності праці та кваліфікації персоналу;
- ефективність управління, що включає рівень організації управлінської праці; рівень обґрунтованості управлінських рішень; оперативність роботи; економічність апарату управління; компетентність управлінського персоналу; оптимальність системи управління;
- соціальна ефективність, а саме рівень плинності кадрів; умови і рівень оплати праці;
- імідж страховика, а саме компетентність керівника; зручність розташування офісів страховика; досвіду роботи страхової компанії на страховому ринку; якість обслуговування клієнтів; строки і розміри страхових виплат; ефективність рекламної діяльності; рівень рекламацій (претензій клієнтів); рівень розкриття інформації; надійність програм перестрахування;
- ефективність інвестиційної діяльності, що включає рівень дохідності, ліквідності, надійності, диверсифікації інвестиційних вкладів; розмір інвестиційного портфеля;
- фінансовий стан страхової компанії, а саме рентабельність; платоспроможність; ділова активність; фінансова стійкість страховика.
Таким чином, конкурентоспроможність страхових компаній в умовах сталого розвитку національної економіки – це ефективне розпорядження власними та позиковими ресурсами у конкурентоспроможному середовищі, а також мобільність реагування на зміну зовнішніх та внутрішніх факторів впливу. При цьому особливо важливим є здатність страхової компанії оперативно й адекватно реагувати на зміни в поведінці клієнтів, в їх смаках і перевагах.
Отже, розвиток конкуренції на страховому ринку України та підвищення її рівня мають бути пов’язані з покращенням показників концентрації і конкурентоспроможності, зниженням бар’єра входу на страховий ринок, контролем за якістю активів, досягненням компромісу інтересів учасників ринку страхування.
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете голосувати у цьому форумі