Форум Дніпропетровської державної фінансової академії
Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
Написане: понеділок березня 25, 2013 1:18 pm Тема повідомлення: Чернуцька А. ПЕРЕВАГИ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТ...
ПЕРЕВАГИ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА В УКРАЇНІ
Чернуцька А. викладач
Одеський національний економічний університет
ms.chernuckaya@mail.ru
Сучасний етап розвитку економіки України диктує необхідність розробки нових і вдосконалення діючих інструментів управління та умови використання фінансових ресурсів держави. Спостерігаються значні інституційні зміни в галузях, які раніше завжди були в державній власності і управлінні. У міру зростання суспільних потреб відчувається зростаюча недостатність державного фінансування і все більш актуальним стає питання залучення фінансових ресурсів для реалізації соціально значущих проектів. Так, в умовах занепаду економіки та брак бюджетних коштів для підтримки багатьох соціально значущих програм, виникає необхідність пошуку нових джерел і форм залучення бізнесу в області стратегічного значення, де неможлива повна приватизація, а доходи від інвестицій – незначні. Одним із шляхів вирішення таких проблем є розвиток державно-приватного партнерства. Саме співпраця держави та бізнесу могло б принести нові можливості розвитку економіки та бізнесу. Впровадження механізмів державно-приватного партнерства дозволить знизити навантаження на бюджет і дасть новий виток розвитку економіки.
Серед пріоритетних сфер для розвитку державно-приватного партнерства в Україні можна виділити: виробничу інфраструктуру і високотехнологічне виробництво (транспорт і транспортна інфраструктура, енергетичний сектор, машинобудування, зв'язок), будівництво та житлово-комунальне господарство (формування ринку доступного житла, технічне переозброєння, підвищення ресурсо- і енергоефективності ЖКГ, поводження з побутовими відходами, благоустрій територій); соціальну інфраструктуру і гуманітарний розвиток (охорона здоров'я, освіта, культура, туризм і спорт). Для того, щоб результати від застосування цього партнерства були найбільш результативними, розвинені іноземні держави, як правило, визначають обмежену кількість сфер і форм ДПП, що дає можливість використовувати державні ресурси ефективніше і спрямувати їх на вирішення гострих проблем. Так наприклад, в Португалії – реконструйовані аеропорти та регіональні шляхи, в Нідерландах застосовують механізм ДПП в громадському житловому секторі та системах життєзабезпечення міст, Великобританія – зосередила проекти ДПП на таких об'єктах інфраструктури, як школи, лікарні, тюрми, оборонні об'єкти і автомобільні дороги [1,2].
Основною перевагою ДПП у порівнянні з іншими видами договірних відносин між органами влади та приватним сектором є оптимальний розподіл повноважень щодо контролю над спільною діяльністю по наданню послуг населенню, в результаті якої буде досягнутий бажаний результат для обох сторін. Це досягається шляхом договірного узгодження ролей, ризиків і винагород та отримання стимулів для якісного надання послуг і, одночасно, використання гнучких підходів для досягнення бажаних результатів.
Об'єднання фінансових ресурсів державного і приватного сектора дозволить ефективно вирішувати економічні та соціальні завдання. За рахунок об'єднання фінансових, управлінських, технологічних ресурсів можна отримувати взаємну вигоду, поєднуючи вирішення суспільно значущих завдань соціально-економічного розвитку країни з досягненням інтересів бізнесу та суспільства. Причому від такого об'єднання, у формі державно-приватного партнерства, виграють і бізнес, і держава. Так, для держави партнерство дозволило б скоротити витрати на надання послуг, ефективніше управляти майном, економити фінансові ресурси держави, а також активізувати інвестиційну діяльність в Україні. Приватному партнеру співпраця з державою відкриє доступ до раніше закритих сфер економіки (ЖКГ, інфраструктура і т.д.), дасть можливість оптимізувати розподіл ризиків проектів між учасниками, отримати податкові пільги та залучити бюджетні кошти до проекту.
В умовах української економіки за державно-приватним партнерством велике майбутнє, так як ця співпраця була б вирішенням багатьох соціально значущих проблем. При об'єднанні створюється можливість більш ефективно діяти і досягати кращих результатів. Зі свого боку держава повинна забезпечити економічну стабільність країни, так як проекти державно-приватного партнерства, як правило, довгострокові. У кінцевому підсумку це послужило б підвищенню якості життя населення та посилення конкурентоспроможності економіки.
Література
1. "Щодо розвитку державно-приватного партнерства як механізму активізації інвестиційної діяльності в Україні". Аналітична записка [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://www.niss.gov.ua/articles/816/
2. Підготовка та реалізація проектів публічно-приватного партнерства: Практичний посібник для органів місцевої влади та бізнесу / С. Грищенко. – К, 2011. – С. 32.
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете голосувати у цьому форумі