Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Захарова Н.І., Захарова В.О. ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПОДАТКУ НА ...

 
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Фінансово-економічні чинники соціально-економічного розвитку країни та регіонів
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: понеділок березня 25, 2013 1:23 pm    Тема повідомлення: Захарова Н.І., Захарова В.О. ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПОДАТКУ НА ... Відповісти цитуючи

ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПОДАТКУ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО
В УКРАЇНІ

Захарова Н.І., ст. викладач,
Захарова В.О.
Дніпропетровська державна фінансова
академія
vslerijazakharva@rambler.ru

Актуальність обраної теми дослідження зумовлюється необхідністю подальшого вдосконалення місцевого самоврядування та його матеріально-фінансової бази, реформуванням та розвитком податкових відносин, складовою частиною яких є місцеві податки і збори.
Необхідність докорінних перетворень механізму адміністрування місцевих податків та зборів вимагає здійснення аналізу, розробки єдиного концептуального підходу до місцевого адміністрування, вдосконалення системи місцевих податків і зборів з подальшим визначенням пропозицій щодо їх запровадження.
В науковій літературі проблеми, пов’язані з адмініструванням місцевих податків та зборів потребують подальшого розгляду. Над проблемними питаннями, які перебувають у центрі уваги багатьох вчених щодо ролі місцевих податків і зборів працюють українські вчені, такі як М.А. Гапонюк, А.Є. Буряченко, А.А. Славкова, О.Д. Василик, В.М. Опарін, О.П. Кириленко, І.Д. Луніна, а також зарубіжних вчених – Б. Аллан, Ш. Блан-Карт, Мертон Роберт, Дж. Е. Стгліц та інші.
Україна будує економічну модель, яка може принести успіх у підвищені рівня економіки. Місцеві податки та збори є важливою складовою податкової системи держави. Вся система фінансування виробничої і соціальної інфраструктури, комунально-побутового обслуговування та ряду інших заходів здійснюється через місцеві бюджети органів державної влади.
Податок на нерухомість існує практично в усіх розвинутих країнах світу. Сьогодні його запроваджено в 130 країнах, але частка у формуванні бюджетів різна. Світовий досвід свідчить, що при використанні правильного підходу цей податок може стати однією з вагомих статей дохідної частини бюджету. Зокрема, Німеччина отримує 1,1% від загальних надходжень із зазначеного податку, Швейцарія — 0,46%, бюджету Російської Федерації цей податок приносить 9% від усіх надходжень. Він забезпечує до 95% надходжень до місцевих бюджетів у Нідерландах, 81% — у Канаді, 52% — у Франції, від 10 до 70% — у США. У країнах з економікою, що розвивається, за даними Світового банку, податок на нерухомість становить 40 — 80% від платежів до місцевих бюджетів.
Ставка такого податку досить висока: у середньому 1—2% від вартості об'єкта. Проте це не викликає нарікань у громадян, оскільки вони знають, що, сплачуючи податок на нерухомість, створюють комфортне середовище для себе й своєї родини.
У цілому запровадження і в Україні податку на нерухомість може поліпшити якість життя у містах і селах. Наразі коштів на повноцінний розвиток самоврядних громад катастрофічно бракує, а більшість регіонів перебувають у депресивному стані і значною мірою залежать від бюджетних трансферів. Звісно, надходження від податку на нерухомість не зможуть вирішити всіх проблем. Але головне, що початок покладено. І залежно від соціально-економічного розвитку держави, зростання статків громадян, можливо, ставки та розміри оподатковуваної площі змінюватимуться у майбутньому, тоді й місцеві бюджети матимуть істотне джерело наповнення.
У податковій службі, яка довгі роки відстоювала запровадження податку на нерухомість для фізичних і юридичних осіб, переконані, що новий податок стане важливим засобом наповнення місцевих бюджетів усіх рівнів. Надходження від податку на нерухоме майно до місцевих бюджетів уже в 2013 р. можуть становити близько 75 млн. грн. — такий прогноз робить Міністерство доходів і зборів України. Фахівці зазначають, що на сьогодні в Україні налічується 28 млн. житлових об'єктів, що підлягають оподаткуванню податком на нерухоме майно. З їх слів, переважна більшість українців не зазнають додаткових фінансових витрат у результаті запровадження нового податку, який є певним кроком до справедливого оподаткування, адже для фізичних осіб Податковим кодексом передбачено низку пільг.
Платниками податку на нерухоме майно є власники об'єктів нерухомості — фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти. Оподатковуватиметься житлова площа об'єкта нерухомості — будинки, прибудови до них, будинки садибного типу, квартири, котеджі та кімнати у багатосімейних квартирах. Сплата податку на нерухомість здійснюватиметься один раз на рік — протягом 60 днів із дня отримання податкового повідомлення-рішення. Хто, скільки та коли має внести нараховану суму податку до бюджету, визначає податкова інспекція.
Сплата податку на нерухомість для юридичних осіб здійснюватиметься авансовими внесками щокварталу до ЗО числа місяця, наступного за звітним кварталом, які відображаються в щорічній податковій декларації. Платники податку — юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 1 лютого цього самого року подають до органу ДПС за місцезнаходженням об'єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому Податковим кодексом України. Ставки податку встановлюються сільською, селищною або міською радою за 1 м2 житлової площі об'єкта житлової нерухомості. Порядок обчислення і сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, регулюється Податковим кодексом України, якою визначено об'єкти і базу оподаткування, ставки і терміни сплати податку, а також пільги та умови їх надання. Світовий досвід оцінки нерухомості показує, що найбільш справедливі результати дає оцінка, заснована на ринкових показниках оцінюваного об’єкта, за умов якої власники об’єктів нерухомості, яка має більшу вартість, сплачують більші податки.
Незважаючи на це, такий підхід в умовах недостатньо розвинутого та нестабільного ринку нерухомості – не виправдовує себе. На даному етапі розвитку сектора нерухомості в Україні, введення податку на нерухомість можна розцінювати як позитивну подію. Впровадження досконалих форм і методів адміністрування податкових платежів, які здійснює податкова служба є свідченням високого рівня розвитку держави, її економічних та правових інститутів. В Україні процес становлення системи податкового регулювання доходів юридичних та фізичних осіб відбувається непослідовно. Часті зміни податкового законодавства при відсутності єдиної науково обґрунтованої концепції розбудови системи оподаткування – не тільки практична, але й серйозна наукова проблема. Модернізація державної податкової служби України і реформування економіки як такої – речі взаємопов’язані. Тому питання модернізації ДПС України постало особливо гостро.

Література:

1. Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями).
2. Бюджетний Кодекс України від 08.07.2010 р. № 2456-17 (зі змінами та доповненнями).
3. Господарський кодекс України від 16.01.2003 р. №436 – IV (зі змінами та доповненнями).
4. Деркач М. Шляхи посилення дохідної бази місцевих бюджетів України // Аналітично-інформаційний журнал «Схід» (Спецвипуск), 2011. - № 1(108). – С.48-51.
5. Путренко А.М., Путренко О.В. Механізми фінансування місцевого самоврядування //Право та управління: - 2011. - №1. – С. 347-352.
6. Влащук М.В Україні запроваджено податок на нерухоме майно/ М.Влащук// Вісник податкової служби України – 2013 №4. С. 40-42.
7. Головко І. Цілі й вимоги. / І. Головко // Вісник податкової служби України – 2013 №6 – С. 48-50.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Фінансово-економічні чинники соціально-економічного розвитку країни та регіонів Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад