Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Серьогін С.С. ФІНАНСОВИЙ КОНТРОЛЬ, ЯК СКЛАДОВА МІСЦЕВИХ ...

 
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Фінансово-економічні чинники соціально-економічного розвитку країни та регіонів
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: понеділок березня 25, 2013 1:59 pm    Тема повідомлення: Серьогін С.С. ФІНАНСОВИЙ КОНТРОЛЬ, ЯК СКЛАДОВА МІСЦЕВИХ ... Відповісти цитуючи

ФІНАНСОВИЙ КОНТРОЛЬ, ЯК СКЛАДОВА МІСЦЕВИХ ФІНАНСІВ

к.н.держ.упр., доцент
Дніпропетровська державна фінансова
академія

Формування динамічної економіки у сучасних умовах розвитку державотворення та підвищення якісних характеристик життя населення в Україні безпосередньо залежить від реформування та адаптації суспільних фінансів до умов ринкового господарства і демократичних відносин, що розвиваються в державі. Одним з напрямів зміцнення фінансової системи країни є розвиток місцевих фінансів. Саме розвиток місцевих фінансів дає змогу створювати всі передумови для ефективного використання ресурсів, що акумулюються владними інституціями, та повнішого врахування і задоволення різноманітних потреб суб’єктів господарювання і громадян.
Сьогодні організація місцевих фінансів передбачає виникнення конкуренції між органами місцевого самоврядування за створення кращих умов для діяльності підприємницьких структур і комфортного проживання членів територіальної громад, сприяючи таким чином соціально – економічному розвитку адміністративних одиниць і держави в цілому, поліпшенню інвестиційного клімату та піднесенню іміджу країни в світі [1].
Особливу актуальність набувають питання вдосконалення управління місцевими фінансами, однією із важливих функцій якого є контроль. Держава не спроможна функціонувати і розвиватися без чітко організованої системи контролю за виробництвом, розподілом і перерозподілом суспільного продукту, фінансами та іншими сферами суспільного життя в державі. Контроль є невід'ємним елементом суспільства, який зазнає серйозних змін у процесі розвитку його політичної системи, органів державного і господарського управління, законодавчої і виконавчої влади.
Однією із складових організованої системи контролю на місцевому рівні є фінансовий контроль. У широкому розумінні фінансовий контроль - комплексна і цілеспрямована фінансово-правова діяльність органів фінансового контролю або їх підрозділів чи представників, а також осіб, уповноважених здійснювати контроль, що базується на положеннях актів чинного законодавства.
Фінансовий контроль полягає у встановленні фактичного стану справ на підконтрольному об'єкті щодо його фінансово-господарської діяльності і спрямований на забезпечення законності, фінансової дисципліни і раціональності в ході формування, розподілу, володіння, використання та відчуження активів з метою ефективного соціально-економічного розвитку усіх суб'єктів фінансових правовідносин.
Функціонування будь-якої системи управління засноване на прямому та зворотному зв’язку між суб’єктом та об’єктом. Таким чином, контроль відображає, реалізує зворотний зв'язок у контурі управління фінансовими потоками. Зворотний зв'язок є основою для вироблення рішень відносно оптимізації функціонування об’єкта контролю, а також стосовно вдосконалення діяльності самих суб’єктів контролю [2, с. 103].
Контроль у галузі управління місцевими фінансами складається з таких напрямків:
- контроль за надходженням коштів до місцевих бюджетів;
- контроль за витрачанням коштів із місцевих бюджетів;
- контроль за формуванням та використанням коштів інших місцевих бюджетних фондів;
- контроль у сфері міжбюджетних відносин і трансферів;
- контроль за ефективністю використання об’єктів комунальної власності;
- контроль за обігом бюджетних та інших місцевих фінансів у банках та інших фінансово-кредитних установах;
- контроль за ефективністю надання та законністю використання податкових пільг;
- попередження зловживань у фінансовій сфері на державному і місцевому рівнях.
Потрібно зазначити, що завдання контролю у сфері управління місцевими фінансами полягають у такому:
- забезпечення дотримання законодавства, що регулює сферу місцевих фінансів;
- забезпечення правильності ведення бухгалтерського та податкового обліку і подання звітності;
- забезпечення правильності складання, розгляду, затвердження та виконання рішень про місцеві бюджети;
- перевірка правильності та ефективності використання місцевих фінансових ресурсів;
- перевірка майнового стану бюджетних установ і тих установ, що отримують кошти та фінансуються з місцевих бюджетів.
Контроль у сфері місцевих фінансів поділяється на внутрішній і зовнішній фінансовий контроль. Основою внутрішнього контролю є відповідальність керівника за управління та розвиток органу в цілому. Внутрішній контроль є важливим інструментом управління, це так званий управлінський контроль, який дає змогу керівництву відповідного органу чи установи перевірити стан виконання завдань, що стоять перед ним.
Необхідно розрізняти місцевий фінансовий контроль і контроль у сфері управління місцевими фінансами [3, с. 34]. Перший здійснюється виключно місцевим органами влади, а другий – і органами державної влади, і органами місцевого самоврядування, і безпосередньо територіальними громадами та іншими суб’єктами.
Фінансовий контроль базується на принципах:
- незалежності;
- гласності;
- превентивності;
- дієвості;
- регулярності;
- об’єктивності;
- всеохоплюючого характеру;
Потреби створення фінансових основ місцевого самоврядування зумовлюють необхідність реформ міжбюджетних відносин в Україні. Варто стабілізувати дохідні джерела місцевих бюджетів в обсягах, достатніх для виконання покладених на них зобов’язань і відповідальності щодо фінансування послуг населенню. Це може бути зроблено за рахунок закріплення за місцевими бюджетами їх дохідних джерел на довгостроковій основі.
Нині має місце інша практика державного регулювання доходів місцевого самоврядування.
Управління місцевими фінансовими органами здійснюється за принципом подвійного підпорядкування. Його суть полягає в тому, що фінансовий орган підкоряється «по вертикалі» вищому фінорганові, і по «горизонталі» – голові державної адміністрації.
Основні задачі місцевих органів влади в галузі фінансів спрямовані на складання і виконання місцевих бюджетів, забезпечення контролю за цільовим, раціональним, економічним і ефективним використанням бюджетних коштів, створення належних фінансових умов для виконання функцій місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування і їхніми виконавчими органами.
Системи фінансового контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування в Україні поки що немає. Діє загальний контроль за використанням бюджетних коштів і обов'язковий аудит підприємств та організацій, у т. ч. й комунального сектору.
Таким чином, система управління місцевими фінансами відіграє важливу роль в процесі їх розвитку. В Україні існує об'єктивна потреба у створенні нової системи управління місцевими фінансами в умовах становлення фінансової автономії місцевого самоврядування. Процес становлення такої системи ще не завершився. Потребує уточнення компетенція місцевої влади у цій сфері, розмежування повноважень різних рівнів влади, держави й місцевого самоврядування, представницьких і виконавчих структур місцевої влади у сфері управління місцевими фінансами.

Література
1. Даниленко А. Місцеві фінанси в умовах утвердження ринкових відносин та демократизації суспільства// А.Даниленко/ Вісник НБУ- 2007-№4, с.66-67.
2. Музика О. А. Фінансове право: Навчальний посібник – 2-е видання, доповнене і перероблене – К.: Вид. ПАЛИВОДА А.В., 2005. – С. 260.
3. Коваленко А.А. Поняття та види фінансового контролю щодо місцевих фінансів // Актуальні проблеми юридичної науки: м. Хмельницький, : У 4-х ч. – Ч. 2: «Конституційне право».
4. Артус М. М. Проблеми трактування сутності та функцій категорії "фінанси" / М. М. Артус // Фінанси України, 2007. - № 4. - С. 127-134.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Фінансово-економічні чинники соціально-економічного розвитку країни та регіонів Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад