Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Михальчук А.В. АМЕРИКАНСЬКИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ...

 
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Фінансово-економічні чинники соціально-економічного розвитку країни та регіонів
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: понеділок березня 25, 2013 2:33 pm    Тема повідомлення: Михальчук А.В. АМЕРИКАНСЬКИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ... Відповісти цитуючи

АМЕРИКАНСЬКИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО МЕТОДУ СКЛАДАННЯ БЮДЖЕТУ

Михальчук А.В., аспірант
Дніпропетровська державна фінансова
академія

В сучасних умовах органи самоврядування й державні фінансові органи всіх рівнів мають першочергове завдання - підвищення ефективності використання видатків місцевих бюджетів на основі впровадження програмно-цільового планування бюджету на державному рівні, а також його практичного застосування на рівні місцевих бюджетів.
Актуальність проблеми посилюється тим, що сьогодні розподіл бюджету відбувається на основі функціональної та економічної класифікацій витрат, який має вигляд форм, заповнених даними щодо основних категорій видатків, але не містить корисної інформації про ціль їх здійснення й потенційний ефект, не дозволяє визначити ефективність та результативність профінансованих послуг.
Метою дослідження є вивчення світового досвіду використання механізму програмно-цільового методу складання бюджету з метою його використання в умовах України.
Значний внесок у вирішення питань впровадження та вдосконалення програмно-цільового методу займалися як зарубіжні дослідники Й. Шумпетер, Р. Харрод, Е. Хансен, Ф. Хайєк, Р. Хакет, Р.Й. Зоді, так і вітчизняні науковці Чугунов І.Я., Запаріна І.В., Федосов В.М., Реутов В. Є., Голинська О.В. та інші.
Перебудова механізму управління економікою регіонів на сьогодні потребує вивчення світового досвіду раціоналізації прийняття рішень шляхом надання інформації про витрати та переваги альтернативних шляхів досягнення поставлених цілей і вихідне вимірювання з метою сприяння ефективному досягненню обраних цілей [1, с. 251.].
Якщо, розглядати історію виникнення програмно-цільового методу складання бюджету та його застосовування в США, то слід виділити декілька еволюційних періодів програмного бюджетування .
Першим періодом, був період розвитку, який народився з необхідності національного бюджету. В це може бути важко повірити, але бюджетна практика федеральних установ до Акту про бюджет і облік від 1921 була такою, що було практично неможливо для громадськості дізнатися, на що було використано її гроші.
До реформування системи складання бюджету бюджетна практика укрупнення витрат відповідала запланованій меті використання, а бюджетні процедури в основному складалися з оцінки залишків.
Первинні значні зміни у формуванні бюджету відбулися в 1907 році під керівництвом Фредеріка А. Клівленда, коли бюро муніципальних досліджень в Нью-Йорку прийняло цей метод, а в 1910 у Чикаго переробили свій бюджет і відокремили свої асигнування у відповідності з конкретними категоріями [2, с. 438.].
У тому ж році комісія під керівництвом д-ра Клівленда, зробила рекомендації по поліпшенню бюджету, що призвело до реформи і оригінальної концепції програмного бюджетування.
Розвиток дана реформа отримала пізніше, в 1912 році, завдячуючи Френку Бахману, він рекомендував встановлювати норми витрат, задля того щоб школи могли стати фінансово ефективними. Опісля збирання інформації по всіх видах шкіл і даних від тестів для визначення стандартів витрат, стає можливим знайти і усунути фінансові втрати.
Назва "бюджетна програма" походить з того простого факту, що процес планування організований за програмою, а не за вимогами відділів доходів та видатків, тобто бюджетна програма, описується як процедура планування, проте його головна мета, за словами Шика А., є раціоналізація прийняття рішень шляхом надання по-перше, даних про витрати та переваги альтернативних шляхів досягнення поставлених цілей і по-друге, вихідне вимірювання з метою сприяння ефективному досягненню обраних цілей [1, с.251].
Після Першої світової війни; підтримка реформ стала настільки поширеною, що у 1919 р. Конгрес США ухвалив бюджет та Білл щодо обліку (різновид законодавчого документа у США), потім у 1921 році пройшов Закон про облік , який був затверджений президентом Хардінгом [5, 6, 7 ].
Традиційно, системи обліку витрат є функцонально- і об'єктно-орієнтовані і взагалі не надають дані за програмною класифікацією, однак, оцінка економічної ефективності програм навчання може бути значно збільшена за рахунок системи обліку, яка б дозволила вирізняти фінансові ресурси, що виділяються на окремі програми.
Другий період був періодом контролю, який розпочався з Актом про облік у 1921 року, та створенням Бюро бюджету а також наданням Президенту відповідальності за підготовку бюджету доходів і витрат. Мета цього бюджету полягала в забезпеченні перекладу терміну "робочі програми" в фінансові умови, так що кожен вид видатків може бути збалансований з іншими видами видатків та доходів в дальній економічної перспективі, яка враховувала б минулі періоди та майбутнє програми для подальшого затвердження.
На початку 1920-х корпорація DuPont, використовувала одну з форм програмного бюджетування. Дональдсон Браун, в минулому головний співробітник з фінансових питань для General Motors Corporation, приніс ідею програмного бюджету від DuPont в 1924 році і застосував його в якості основнї інновації в General Motors . Бюджетна програма була висунута в 1930 році Вільямом А. Джампом- офіцером бюджету Міністерства сільського господарства США і був розширений Радою військового Виробництва в 1941 завдяки зусиллям Фердинанда Еберштадта [8, c. 19 54].
В кінці 1940-х років федеральний уряд розробив бюджетну програму для Бюро меліорації, берегової охорони і інших відомств. Програма бюджетів була призупинена до кінця Другої світової війни, коли комісія Гувера у 1949 році рекомендувала нову форму "виконання" бюджету для всіх підрозділів [9, c. 3]. У тому ж році, RAND Corporation завершила першу з низки досліджень, системного аналізу і в 1953 році опубліковала перший програмний бюджет, для застосування в військово-повітряних силах.
У 1955 році друга Комісія Гувера рекомендувала "що виконання бюджету як і раніше ґрунтуватиметься на функціях, діяльності та проектах, але буде перейменований в "програмний бюджет ".
Третій період - сучасний період, який розпочався у 1961 році й продовжує діяти сьогодні. У 1961 році програму бюджету для Міністерства оборони представили Р. Макнамара і Ч. Дж. Хітч. Це був перший раз, коли бюджетна програма була прийнята на цілу агенцію. ООН в 1964 р. прослухала доповідь щодо бюджетної практики США. Підраховано, що понад 80 відсотків усіх установ Сполучених Штатів надали інформацію про запити асигнувань, що забезпечують ефективний засіб для фінансування і програм управління [10, c. 2].
В 1965 році Президент США Джонсон наказав ввести програмне бюджетування до виконавчої гілки влади, а потім направив рекомендації до всіх керівників департаментів та установ, щоб їх фінансові плани було складено за планово-програмним бюджетуванням.
Розроблений у США механізм програмно-цільового методу складання бюджету діє і в сучасних умовах з деякими змінами й доповненнями, тобто в подальшому глобальних змін, з цього питання, в законодавстві США не відбувалося, лише незначні корегування.
В Україні процес бюджетного реформування розпочався майже з сторічним запізненням, а головне - не з локального рівня до державного, а з державного до локального, що спричиняє додаткове непорозуміння на рівні планування місцевих бюджетів.

Література
1. Allen Schick, "The Road to PPB: The Stages of Budget Reform," Public Administration Review, Decem¬ber, 1966, 251
2. William F. Willoughby, Principles o_f Public Administration (Baltimore, Md.: Institute for Government Research, 1927), p. 438.
3. U. S. President's Commission on economy and Efficiency, The Need for a_ National Budget (Washington, D. C.: Government Printing Office, 1912) pp. 4-5.
4. Howard Merry, "Evolution of the Budget," Wall Street Journal, January 21, 1964, 12
5. Frank P. Bachman, "Attaining Efficiency in City School Systems," The Annals, American Academy of Poli¬tical and Social Science, 41 (May, 1912), 175.
6. Don P. Bushnell § Dwight W, Allen, The Computer i-n American Education (New York: John Wiley § Sons, 1967) , pp. lVTT.
7. U. S. President's Commission, The Need for ..., pp. 19-20.
8. David Novick, Which Program Do_ We Mean rn Program Budgeting? (Santa Monica: RAND Corp., May 12, 19 54)
9. Herbert Hoover (Chairman), Hoover Commission Re¬port , Vol. VIII: Treasury Department--A Report to the Congress (March, 1949), p. 3.
10. United Nations, A Manual for Programme and Perfor¬mance Budgeting (New York, 1965), p. 2
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Фінансово-економічні чинники соціально-економічного розвитку країни та регіонів Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад