Форум Дніпропетровської державної фінансової академії
Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
Написане: середа лютого 25, 2009 1:47 pm Тема повідомлення: Ярмола О.В. УДОСКОНАЛЕННЯ АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКІВ НА ...
УДОСКОНАЛЕННЯ АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКІВ НА РІВНІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОДАТКОВИХ ВІДНОСИН
Ярмола О.В.,
заступник начальника відділу Юридичного департаменту
ДПА України
оli_ya@list.ru
Одним із основних завдань податкової реформи в України є удосконалення інституційного середовища оподаткування, сприятливого для реалізації принципу рівності всіх платників перед законом, відповідального ставлення платників до виконання своїх податкових зобов’язань. Встановлення чітких правил регулювання взаємних зобов’язань держави і платників податків, дієвого контролю за їх дотриманням, підвищення регулюючого потенціалу системи оподаткування на основі запровадження інноваційно-інвестиційних преференцій, формування доходів бюджетів усіх рівнів та державних цільових фондів виходячи з проведення збалансованої бюджетної політики.
На відміну від країни ЄС податкова система України не стала інструментом підвищення конкурентоспроможності держави, не сприяла зростанню економічної активності суб’єктів господарювання, у тому числі і заснованих на державній власності. Існуюча система формування державних доходів віддзеркалює недосконалість та суперечливість перехідної економіки, та сформована в умовах високого податкового навантаження і тому має переважно фіскальний характер практично на всіх етапах адміністрування податків.
Нормативно – правова база оподаткування в Україні є складною неоднорідною та нестабільною, а окремі законодавчі норми – недостатньо узгодженими, а інколи є суперечливими. Внаслідок наявності у законодавчих актах норм непрямої дії значна кількість питань у сфері оподаткування регулюється підзаконними актами.
Чимало норм мають неоднозначне тлумачення при їх застосуванні, що негативно позначається, як на діяльності підприємницьких структур у всіх секторах економіки так і на діяльності контролюючих органах у тому числі органах податкової служби.
На сьогоднішній день нагальним є удосконалення адміністрування податків на рівні організації податкових відносин тобто на перехідному етапі від суб’єкта господарювання до надання йому статусу платника податку.
Організація податкових відносин передбачає загальні основи організації діяльності податкової служби, що будуть основою для реалізації податкових відносин на мікрорівні та визначатимуть основні орієнтири взаємовідносин між суспільством і фіскальними органами.
До організації податкових відносин належить комплекс питань, зокрема, запровадження чітких правил (прозорих, оперативних, вимогливих, класифікуючи) реєстрації платників податків, що зумовить у подальшому правильний підхід фіскальних органів до платника податків відповідно до того статусу, який буде наданий йому ще на стадії реєстрації його, як суб’єкта господарювання.
Як визначено у фінансовому праві податкові відносини мають майновий характер, який проявляється перед усім в тому, що об’єкт податкових правовідносин – матеріальні блага переходять від одного суб’єкта (платника податків) до держави та її фондів. [2]
Отже, у разі якщо суб’єкт господарювання при здійснені своєї діяльності не отримує матеріальних благ, то відсутній об’єкт податкових правовідносин, тому віднесення таких відносин до податкових буде передчасним.
Особливо це правило потрібно застосовувати при надані статусу платника податку суб’єкту господарювання державного сектору економіки, оскільки, саме тут найбільша кількість підприємств, які не мають власного доходу, не здійснюють господарську діяльність, а у разі якщо відбулося отримання доходу то проблемним є визначення власника цього доходу чи це є безпосередньо суб’єкт господарювання діяльність якого призвела до отримання доходу, чи їх власником виступає той чи інший державний орган (міністерство, відомство), якому підконтрольний такий суб’єкт господарювання.
Загальновідомим є те, що найбільшими боржниками по сплаті податків є підприємства державного сектору економіки.
Основною проблемою у зменшені податкового боргу таких підприємств є безпосередньо недосконалість самої процедури погашення податкового боргу у державному секторі економіки, яка містить у собі багато заборон та підстав при наявності яких можна проводити таку процедури, та в той же час не місить самого механізму втілення у життя (проведення) цієї процедури.
Але виникнення податкового боргу у таких підприємств є вже наслідком недосконалого адміністрування податків, тому для уникнення такого наслідку доречним є виявити та розглянути причину, яка призводить до такого негативного явища, як постійній ріст суми податкового боргу у державному секторі економіки.
Література:
1. Податкова політика України: стан, проблеми та перспектив: монографія/ В.П. Мельник, Л.Л. Тарангул, З.С. Варналій та ін; за ред. З.С. Варналія.-К.: Знання України, 2008. - 675с.
2. Фінансове право: підручник/ К.С. Бельскій та ін.; под. ред. С.В. Запольського. – М.: Російська академія правосуддя; Ексмо, 2006.- 640 с. – Російська юридична освіта).
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 13.09.06 № 1316 Про схвалення проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2007 рік.
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете голосувати у цьому форумі