Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Крупська Н.Є., Янінович О.В. ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ТА ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансово - бюджетна політика в контексті соціально-економічного розвитку регіонів"
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
НДВ Секція 1


   

З нами з: 17.02.09
Повідомлень: 99

ПовідомленняНаписане: понеділок березня 02, 2009 9:41 am    Тема повідомлення: Крупська Н.Є., Янінович О.В. ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ТА ... Відповісти цитуючи

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ТА ДЕРЖАВНОЇ ПІДТРИМКИ МАЛОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ

Крупська Н.Є., Янінович О.В.
Криворізький економічний інститут ДВНЗ
„Київський національний економічний університет ім.В.Гетьмана”
Krupskaya76@mail.ru, Alenka_715@mail.ru


Подальший динамічний розвиток малого бізнесу значно сприятиме загальноекономічному зростанню. Малий бізнес здатен в умовах економічної кризи в країні при мінімальному рівні державної підтримки створювати нові робочі місця, зменшуючи соціальну напругу у суспільстві, забезпечувати досить вагому частку бюджетних надходжень у вигляді податків.
Мале підприємство – промислова фірма з невеликою кількістю штатних працівників. Формування малого підприємництва в Україні проходило шляхи самоініціативи і самоорганізації суб’єктів підприємництва в рамках нового законодавства в перші роки становлення державності країни. Найбільш інтенсивно воно розвивалося з 1992 року після прийняття низки законів щодо підприємництва і вже 2001 року кількість малих підприємств збільшилась у 12 разів.
Обсяги ВВП, які виробляються підприємствами малого бізнесу, можуть бути досить великими. Проте в Україні, якщо за підсумками 2006 року малі підприємства отримали в цілому чистий прибуток на рівні 249,5 млн. грн., то за підсумками 2007 року були отримані збитки в сумі 1846,9 млн. грн. [1].
Статистичні дані по країні засвідчують, що при постійному рості кількості малих підприємств відбувається зниження кількості зайнятих на них осіб починаючи з 2003 року, а частка їх продукції в загальному обсязі реалізації країни з 2000 року постійно знижується – з 8,1% до 4,4% в 2007 році (табл. 1):

Таблиця 1
Основні показники розвитку малих підприємств в Україні в 2000 – 2007 роках
Рік Кількість малих підприємств, одиниць Середньорічна кількість зайнятих працівників на малих підприємствах, тис.осіб Частка найманих працівників на малих підприємствах у загальній кількості найманих працівників на підприємствах – суб’єктах підприємництва, % Частка малих підприємств у загальному обсязі реалізованої продукції, робіт, послуг, %
2000 217930 1730,4 15,1 8,1
2001 233607 1818,7 17,1 7,1
2002 253791 1932,1 18,9 6,7
2003 272741 2052,2 20,9 6,6
2004 283398 1978,8 20,2 5,3
2005 295109 1890,4 19,6 5,5
2006 307398 1816,6 19,0 4,8
2007 324011 1748,1 18,4 4,4

Дослідження показали причини негативних умов ведення бізнесу: часті зміни законодавства, корупція всередині відомств, відсутність дієвих механізмів захисту прав суб’єктів підприємницької діяльності. Основною проблемою, що стримувала розвиток малого підприємництва в Україні в останні роки була політична ситуація [2]. Близько 70% підприємців визнали загрозливою проблему системи адміністрування податків і рівня оподаткування. Причому, основними бар'єрами розвитку з боку податкової системи є такі: механізм оподаткування, рівень податку, інституційні аспекти, нестабільність законодавства [3].
Одним з основних гальмуючих факторів розвитку підприємництва є недостатність у підприємців коштів для розвитку власної справи та високі відсоткові ставки за користування банківськими кредитами. Для вирішення цієї проблеми Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік» та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» передбачено було спрямувати 32 млн. грн. на відшкодування відсоткових ставок за кредитами суб'єктів малого та середнього бізнесу для реалізації інвестиційних проектів. В цілому виконання протягом 2008 року заходів Національної програми сприяло подальшому розвитку підприємництва в Україні, зокрема, вдосконаленню провадження державної регуляторної політики, активізації фінансово-кредитної підтримки підприємництва, зниженню соціальної напруженості та зменшенню безробіття в регіонах [4]. Проте на заваді зазначеним позитивним тенденціям стала світова фінансова криза, яка найбільш боляче відбилася на малому підприємництві не тільки в Україні, а й в інших країнах.
Сьогодні, у підсумку, основним завданням в галузі малого підприємництва стає збереження напрацьованих досягнень щодо кількості малих підприємств, зайнятих на них робочих місць, підтримання хоча б мінімальних обсягів діяльності.
В розрізі визначених проблем основними завданнями державної політики в галузі малого підприємництва бачаться в таких напрямках: формування адекватної нормативно-правової бази; удосконалення податкової та фінансово-кредитної політики; забезпечення інформаційної прозорості та відкритості; сприяння впровадженню технологій та інновацій; стимулювання зовнішньоекономічної діяльності; підготовка та перепідготовка кадрів.
Механізм прямих заходів включає основні форми державної фінансової підтримки малого підприємництва: надання субсидій, позик, формування цільових державних фондів, створення спеціалізованих фінансових установ.

Література:
1. www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2007/fin/frd_mal/frd_mal_u/frdm2007_u.htm
2. Варналій З.С. Мале підприємництво: основи теорії і практики. – Київ, 2008.- с.47
3. Карпенко Н.В. Можливості і бар'єри розвитку малого та середнього бізнесу в Україні.//Формування ринкової економіки: Зб.наук.праць. Вип. 20.- К.,2008- с.159-173
4. dkrp.gov.ua – Звіт про стан виконання Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні за 2008р.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Olga


   

З нами з: 09.03.09
Повідомлень: 5
Звідки: Ukraine

ПовідомленняНаписане: понеділок березня 09, 2009 7:40 pm    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Як Ви вважаєте, чи є система спрощеного оподаткування реальною передумовою розвитку малого підприємництва України? Дякую
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Olga Vladim


   

З нами з: 10.03.09
Повідомлень: 5

ПовідомленняНаписане: вівторок березня 10, 2009 10:39 pm    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

На ваш погляд, як вплине на розвиток малого бізнесу сучасна економічна криза? Як це вплине на державну політику у цій сфері?
Дякую
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Olena


   

З нами з: 18.03.09
Повідомлень: 2

ПовідомленняНаписане: середа березня 18, 2009 12:39 am    Тема повідомлення: Відповідь по Olga Vladim Відповісти цитуючи

Світову фінансову кризу, що торкнулася й України, реально відчули всі сектори економіки і, зокрема, підприємства малого та середнього бізнесу, де зайнято близько 10 млн. працюючих. Основними проблемами стали призупинення дії кредитних програм, збільшення банківських ставок до такої межі, що існування малого бізнесу практично стає неможливим, дестабілізація курсу гривні. Мале підприємництво, також турбує податкове навантаження, особливо на фонд заробітної плати. Підприємці не можуть вижити при такому розмірі облікової ставки, яка існує нині, при нарощуванні ставки комерційними банками, і в умовах дуже високих валютних ризиків. В умовах нинішньої фінансово-економічної кризи, коли скорочуються робочі місця, різко зростає рівень безробіття, погіршується матеріальне становище населення, малий бізнес дійсно може створити сприятливе середовище для запобігання кризовим явищам. На сьогодні не існує єдиної стратегічної політики держави щодо подолання кризи. Існують такі проблеми на шляху боротьби з кризою: по-перше, це політизація, коли замість формування консолідованої позиції по виходу з кризи відбувається політична боротьба; по-друге, багато рішень приймається без аналізу регуляторного впливу, оприлюднення, дотримання вимог закону. По-третє посилення державного регулювання підприємницької діяльності.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Olena


   

З нами з: 18.03.09
Повідомлень: 2

ПовідомленняНаписане: середа березня 18, 2009 12:50 am    Тема повідомлення: Відповідь - Olga Відповісти цитуючи

Головною метою запровадження спрощених режимів оподаткування було досягнення більше соціальних, ніж економічних цілей. Саме завдяки зниженню податкового навантаження й спрощенню механізму адміністрування сплати податків було створено сприятливі умови для самозайнятості працездатного населення і зменшено соціальне напруження в країні без витрат бюджетних коштів. Суб'єкт підприємницької діяльності — фізична особа, яка сплачує єдиний податок, звільняється від обов'язку нарахування, відрахування й перерахування до державних цільових фондів зборів, пов'язаних із виплатою заробітної плати працівникам, які перебувають із ним у трудових відносинах, включаючи членів його сім'ї . Отже, запровадження спрощеної системи оподаткування дали змогу платникам єдиного й фіксованого податків додатково створити сотні тисяч робочих місць, що, у свою чергу, позитивно вплинуло на розвиток економіки України відповідно до програми діяльності уряду щодо забезпечення зайнятості населення України. Однак поряд із позитивним впливом спрощеної системи оподаткування, обліку і звітності на формування дохідної частини бюджетів необхідно акцентувати увагу і на прикладах, які негативно впливають на ефективність спрощеної системи, а в окремих випадках навіть дискредитують її, використовуючи механізм спрощеного оподаткування для ухилення від сплати податків. Наприклад, деякі суб'єкти підприємницької діяльності залучають до своєї діяльності найманих працівників без укладання з ними трудових угод, оформлення трудових книжок і довідок про трудові відносини фізичної особи з платником єдиного податку. Іноді спрощену систему оподаткування громадяни використовують для "відмивання" коштів, укладаючи з підприємствами договори сумнівного характеру на продаж товарів або надання послуг. Удосконалення спрощеної системи оподаткування, обліку й звітності шляхом ініціювання змін у законодавчому полі поряд із зростанням кількості напрямів підтримки малого підприємництва дасть можливість не лише стати реальною передумовою розвитку малого підприємництва, а й подолати негативні процеси, які мають місце при застосуванні спрощеної системи оподаткування.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансово - бюджетна політика в контексті соціально-економічного розвитку регіонів" Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад