Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Локайчук М.О. БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА ТА ІНТЕГРАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансово - бюджетна політика в контексті соціально-економічного розвитку регіонів"
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
НДВ Секція 1


   

З нами з: 17.02.09
Повідомлень: 99

ПовідомленняНаписане: четвер лютого 19, 2009 1:43 pm    Тема повідомлення: Локайчук М.О. БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА ТА ІНТЕГРАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ... Відповісти цитуючи

БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА ТА ІНТЕГРАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В УКРАЇНІ

Локайчук М.О.
Київський національний економічний університет Криворізький економічний інститут імені Вадима Гетьмана
lokma@ukr.net

Бюджет як фінансовий план держави формується під впливом бюджетної і податкової політик. В Україні остання формувалася в умовах надзвичайно жорсткої економічної кризи, що не могло не позначитися на характері змін.
Слід зауважити, що чинна система формування бюджетних доходів ще не адекватна умовам ринкової економіки.
Податкова система України характеризується низкою особливостей, які відрізняють її від податкових систем розвинених країн. До них належать:
— існування двох підсистем оподаткування — стандартної і спрощеної, що порушує цілісність податкової системи;
— значна нерівномірність розподілу податкового тягаря внаслідок масштабного ухиляння від сплати податків та наявності податкових пільг;
— високий рівень податкової заборгованості;
— неповна відповідність податкової системи України основним принципам оподаткування — справедливості, ефективності, стабільності, адміністративної простоти й економічності.
В наслідок цього — утворення неофіційного сектору економіки, ухилення від оподаткування, затримки у перерахуванні належних бюджету платежів.
Останніми роками в Україні інвестиції в основний капітал (капітальні вкладення) зростали вищими темпами порівняно з приростом ВВП. Про те рівень капітальних видатків бюджету вкрай низький. Бюджетна система поступово переорієнтовується на фінансування переважно органів влади й управління при недооцінці вкладення коштів у реальний сектор економіки. Фінансування капітальних вкладень обмежується головним чином на соціальну інфраструктуру.
Для України нині одним із надзвичайно важливих завдань у галузі бюджетної політики є недопущення по дальшого падіння рівня життя найменш забезпечених і найуразливіших верств населення. Тому держава має гарантувати, що життєвий рівень населення не впаде нижче прожиткового мінімуму.
У рамках здійснюваної бюджетної реформи особливу увагу необхідно приділити питанням ефективності і результативності використання бюджетних коштів. Для розв'язання даної проблеми потрібно законодавчо врегулювати правові та організаційно-економічні засади застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі, визначити основи формування, затвердження, організації виконання, контролю за реалізацією бюджетних програм, а також механізму взаємодії органів законодавчої та виконавчої влади.
Фінансування установ і закладів соціальної сфери необхідно здійснювати в тісній залежності від результатів діяльності. Це дасть змогу не лише відмовитися від практики фінансування соціальної сфери тільки залежно від досягнутого рівня бюджетних витрат, а й приймати обґрунтовані рішення щодо вдосконалення діяльності соціально-культурних установ і закладів.
Основою впливу держави на економічний розвиток мають бути вкладення в людський капітал у сферах освіти й охорони здоров'я.
Щодо дефіциту бюджету і валютного курсу, то зниження офіційного курсу власної валюти призводить до зростання бюджетних видатків на сплату процентів за зовнішнім державним боргом і на придбання імпортованих товарів. З іншого боку, підвищується вартість експорту в національній валюті, що передбачає збільшення над ходжень до бюджету від деяких податків і зборів. Проте зростання ви ручки від експорту не супроводжується пропорційним збільшенням бюджетних доходів, а це впливає на величину дефіциту бюджету.
Серед низки причин виникнення заборгованостей бюджетної сфери слід насамперед зауважити невідображення у законі про державний бюджет і рішеннях про місцеві бюджети закріплених зобов'язань держави публічно-правового характеру, а також нерівномірність фінансування, віднесення терміну виділення коштів із бюджету на кінець року.
Отже, можна зробити висновки, що головним завданням нині та на перспективу має бути напрацювання механізмів забезпечення високих темпів економічного зростання у таких напрямах, як удосконалення інституційних умов, активізація ролі держави у господарському житті країни, забезпечення макроекономічної стабільності, недопущення прийняття популістських рішень, не забезпечених фінансовими ресурсами. У досягненні зазначеного важливе місце відводиться питанням удосконалення бюджетної політики, зокрема:
— забезпечення ефективного функціонування податкової системи, мобілізація бюджетних доходів у обсягах, визначених відповідно до вимог податкового законодавства.
— формування бюджетних ви датків, орієнтованих на стимулювання економічного зростання, з огляду на необхідність забезпечити реалізацію пріоритетів економічної і соціальної політики;
— створення умов для інвестиційної та інноваційної діяльності, орієнтації бюджетних ви датків на досягнення кінцевих соціально-економічних результатів;
— створення ефективної системи управління та регулювання бюджетними ресурсами, застосування механізму обліку всіх зобов'язань, здійснюваних центральними та місцевими органами влади при виконанні покладених на них функцій, виробленні критеріїв фінансування зобов'язань, прийнятих у попередні роки;
— здійснення структурних реформ у соціальній сфері;
— реформування міжбюджетних відносин з метою досягнення взаємного розуміння і згоди у питаннях розподілу фінансових ресурсів між рівнями бюджетної системи та адміністративно-територіальними утвореннями, створення належних умов для ефективного використання центральними та місцевими органами виконавчої влади покладених на них функцій.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Nataliya


   

З нами з: 25.02.09
Повідомлень: 7
Звідки: Ukraine

ПовідомленняНаписане: понеділок березня 09, 2009 1:15 am    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

"Cеред низки причин виникнення заборгованостей бюджетної сфери слід насамперед зауважити невідображення у законі про державний бюджет і рішеннях про місцеві бюджети закріплених зобов'язань держави публічно-правового характеру..." - що мається на увазі?
Дякую.


Змінено: Nataliya (понеділок березня 09, 2009 1:29 am)
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Nataliya


   

З нами з: 25.02.09
Повідомлень: 7
Звідки: Ukraine

ПовідомленняНаписане: понеділок березня 09, 2009 1:17 am    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

А які вимоги до бюджетної політики чи її реформування висуваются саме інтеграційними процесами?
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Olga


   

З нами з: 09.03.09
Повідомлень: 5
Звідки: Ukraine

ПовідомленняНаписане: понеділок березня 09, 2009 7:27 pm    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Чи можуть зміни в бюджетній політиці вплинути на основні макроекономічні показники розвитку країни? Дякую за відповідь!
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Olga Vladim


   

З нами з: 10.03.09
Повідомлень: 5

ПовідомленняНаписане: вівторок березня 10, 2009 10:44 pm    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Чи вплинуть інтеграційні процеси на структуру доходів та видатків Державного та місцевих бюджетів? Якщо такий вплив відбуватиметься, то який саме?
Дякую.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Miroslava


   

З нами з: 20.03.09
Повідомлень: 4
Звідки: Кривий Ріг

ПовідомленняНаписане: п'ятниця березня 20, 2009 5:40 pm    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Nataliya написав:
"Cеред низки причин виникнення заборгованостей бюджетної сфери слід насамперед зауважити невідображення у законі про державний бюджет і рішеннях про місцеві бюджети закріплених зобов'язань держави публічно-правового характеру..." - що мається на увазі?
Дякую.


Оcкільки орієнтиром для оцінки здійснюваної бюджетної політики має слугувати дефіцит бюджету, його зростання в країні завжди сприймають тривожним сигналом. Тому часто виникає бажання обмежити величину дефіциту не лише шляхом прийняття належних заходів фіскальної стабілізації та перегляду напрямів та сум видатків, а й за рахунок відсутності врахування або неповного врахування у бюджеті видатків, шо випливають із зобов'язань держави щодо прийнятих законодавчих актів. В Україні такий підхід до визначення бюджетного дефіциту застосовується досить часто, оскільки щороку десятки мільярдів гривень видатків, обчислених згідно із законами, не враховуються у бюджеті, а отже, розмір дефіциту занижується відповідно до розміру цих сум.


Змінено: Miroslava (субота березня 21, 2009 8:50 am)
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Miroslava


   

З нами з: 20.03.09
Повідомлень: 4
Звідки: Кривий Ріг

ПовідомленняНаписане: п'ятниця березня 20, 2009 6:42 pm    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Nataliya написав:
А які вимоги до бюджетної політики чи її реформування висуваются саме інтеграційними процесами?

Світовий досвід переконує, що з розвитком ринокового механізму роль держави в розподільчих відносинах має зростати. Для цього Україні, як країні з економікою, що визнано світовою спільнотою ринковою, необхідно, перш за, все переглянути відповідність Бюджетного кодексу Конституції та Закону про місцеве самоврядування, щоб позбавитися будь-яких неузгоджень. Наступним кроком має стати розробка та затвердження Податкового кодексу, який забезпечував би ефективне функціонування податкової системи, яка повинна сприяти формуванню та підтримці ринкового середовища і водночас гарантувати стабільне надходження грошових ресурсів до бюджетів усіх рівнів для виконання держаних функцій. Важливою умовою формування бюджету, адекватного ринковим умовам, має стати розробка та прийняття бюджету розвитку. Такий бюджет має забезпечувати проведення структурних змін в економіці, підтримку пріоритетних напрямків економічного розвитку, розширення та вдосконалення виробничої та соціальної інфрастуктури. Оскільки в ринковій економіці здійснення інвестицій в реальний сектор економіки належить, в більшій мірі, субєктам підприємницької діяльності, то держава за допомогою бюджету має забезпечити нормальні умови такої діяльності. Країни ринкової економіки значну увагу приділяють фінансовму забезпеченню соціальної сфери. З огляду на це, в Україні необхідно провести ряд структурних реформ в соціальній сфері. Виділення коштів на фінансування установ та закладів соціальної сфери слід здійснювати в тісній залежності від результатів їх діяльності та ліквідувати практикуфінансування лише залежно від досягнутого рівня бюджетних витрат. Також необхідно переглянути систему пільг та гарантів, які не мають під собою соціального значення,не мають під собою інвесиційного чи інноваційного підгрунття, а існуюють лише не популістських засадах.


Змінено: Miroslava (п'ятниця березня 20, 2009 7:24 pm)
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Miroslava


   

З нами з: 20.03.09
Повідомлень: 4
Звідки: Кривий Ріг

ПовідомленняНаписане: п'ятниця березня 20, 2009 7:07 pm    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Olga написав:
Чи можуть зміни в бюджетній політиці вплинути на основні макроекономічні показники розвитку країни? Дякую за відповідь!


Бюджетна політика має сприяти державній підтримці зростання економіки, створенню умов для залучення інвестицій, проведення протекціоністської політики відносно вітчизняних товаровиробників. Стратегічною метою бюджетної політики є забезпечення фінансової і соціальної стабільності в країні. Відповідно, з адаптацією бюджету до умов інтеграції у світове економічне суспільство бюджетні кошти повинні стати предметом ефективного управління, що має на меті використання сучасних механізмів та інструментів регулювання. Цей напрям орієнтує на досягнення ощадливості, оптимізацію структури та рівня видатків, підтримку підприємництва, перспективного з точки зору формування бюджетних доходів, економічне зростання реального сектору виробництва, підвищення добробуту населення, підвищення наукоємності ВВП, збільшенню капітальних видатків на розвиток економіки, а отже і до прискорення темпів макроекономічного розвитку.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Miroslava


   

З нами з: 20.03.09
Повідомлень: 4
Звідки: Кривий Ріг

ПовідомленняНаписане: п'ятниця березня 20, 2009 7:49 pm    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Olga Vladim написав:
Чи вплинуть інтеграційні процеси на структуру доходів та видатків Державного та місцевих бюджетів? Якщо такий вплив відбуватиметься, то який саме?
Дякую.

Безперечно оптимізація бюджету у відповідності інтеграційним процесам вплине на структуру доходів та видатків бюджетів. Так, внаслідок скасування значних державних гарантій, що залишилися у спадок від центрально-планової системи СРСР, та нових пільг та гарантій, що є сучасним надбанням, прийнятих з популістських міркувань без наявного фінансового оподаткування, спостерігатиметься зниження податкового навантаження, а отже і реформування та оптимізації ставки оподаткування. А це без посередньо вплине на структуру доходів бюджету в сторону зменшення податкових, та збільшення інших доходів на значні суми скасованих пільг та гарантій. Також, на мою думку, з посилення контрольною функції держави істотним джерелом надходжень можуть бути економічні санкції. Такий напрям матиме позитивне значення як превентивний захід здійснення різноманітних порушень, так і з боку наповнення Державного бюджету.
Що стосується видатків Державного бюджету, то інтеграційні процеси вимагають здійснювати їх розподіл на користь наукових та науково-технічних досліджень, посилення ролі програмно-цільового методу фінансування та істотного збільшення його частки у видатках на науку, фінансування (особливо капітального) соціальної сфери, а особливо освіти та здоров’я (тобто фінансування людського капіталу як однієї з головних умов соціально-економічного розвитку), підвищення питомої ваги капітальних видатків у пріоритетні та стратегічно важливі сфери економіки (як регулятор економічного розвитку). На мою думку, реформування бюджетних видатків має також відбитися і на видатках на управляння в бік їх скорочення, оскільки досить велика їх частина не має економічного обґрунтування саме як видатків, що обслуговують управлінський процес, а являються джерелом «безбідного» забезпечення керівної верхівки.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансово - бюджетна політика в контексті соціально-економічного розвитку регіонів" Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад