Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Григораш Т.Ф., СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІНСЬКОГО ОБЛІКУ

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “Актуальні проблеми економічного і соціального розвитку регіонів України”
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
Секція 1


   

З нами з: 05.11.09
Повідомлень: 70

ПовідомленняНаписане: четвер листопада 05, 2009 11:25 am    Тема повідомлення: Григораш Т.Ф., СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІНСЬКОГО ОБЛІКУ Відповісти цитуючи

СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІНСЬКОГО ОБЛІКУ

Григораш Т.Ф., ст. викладач
Дніпропетровська державна фінансова академія

Розглянемо еволюцію парадигм сучасного управління витратами протягом минулої сотні років через призму паралельно існуючих парадигм управління продажами.
Що людство продавало протягом останніх ста років? Відповіддю може слугувати таблиця 1, яка демонструє часові рамки та об’єкт продажу.
Таблиця 1
Парадигми в області продажу
Період Об’єкт продажу
1900 – 1930 рр. Ресурси сировини
1930 – 1960 рр. Товари
1960 – 1990 рр. Послуги
1990 – теперішній час Ритуали і враження

З таблиці видно, що протягом останніх ста років людство перші тридцять років спочатку продавало сировинні ресурси, далі в продажу почали домінувати товари, а після товарів все більш значну частину стали займати послуги, а на даному етапі значно зростає роль продажу ритуалів і вражень.
Розглянемо даний еволюційний процес більш детально. Протягом майже всієї першої третини минулого століття людство продавало об’єкти купівлі-продажу, розглядаючи їх перш за все як елементи сировинних ресурсів.
В 1930-х рр. виникає концепція маркетингу, а з нею і концепція задоволення споживача. На ринку починає домінувати парадигма продажу товарів. Раніше люди мали потребу в товарах, щоб вижити, а тепер товари мають потребу в людях, щоб вижити.
Коли настають 1960-ті рр., людство усвідомлює, тенденцію зростаючого домінування продажу в сфері послуг.
В кінцевому підсумку,з точки зору концепції продажу настає ера домінування парадигми вражень. Процес купівлі, укладання угоди у багатьох випадках сам стає об’єктом купівлі – продажу. Зростає кількість і обсяги продажу туристичних компаній. Мешканці розвинутих країн наситилися хлібом протягом попередніх трьох етапів і тепер купують видовища, емоції та враження.
Етапи розвитку парадигм витрат здебільшого схожі з етапами розвитку парадигм продажу (табл.. 2).
При розрахунку калькуляції собівартості у відповідності з парадигмою аналізу беззбитковості майже нічого не змінилося. Ціна і

Таблиця 2
Парадигми в області управління витратами
Період Парадигма управління витратами
1900 – 1940 рр. Парадигма індустріальної революції
1940 – 1980 рр. Парадигма аналізу беззбитковості
1980 – 1990 рр. Парадигма функціонально – вартісної системи (АВС)
1990 – теперішній час Парадигма ринкових стандартів

далі визначалася на базі рівня витрат. Більш того, сама класифікація витрат збереглася від попередньої парадигми індустріальної революції. Але в бюджетах зараз витрати поділили на умовно змінні і постійні, що забезпечувало можливість швидкого перерахунку бюджетів у разі їх актуалізації і організації гнучкого бюджетування. При цьому змінні витрати вибиралися виходячи із технологічної документації, а постійні – виходячи із розрахунків за період.
Частка витрат виробництва містила одночасно фіксовані і постійні компоненти, і тоді для їх розподілу використовувалися різні методи. Ера аналізу беззбитковості померла, почалася ера функціонально – вартісної системи калькуляції витрат (АВС - костінгу), яку можна назвати теорією відносності витрат.
АВС – костінг виділив декілька компонентів із старих постійних витрат, поведінка яких може вважатися змінною, але буде залежати не від загальної ділової активності, а від ділової активності на рівні: кількості назв продуктів, що пропонуються фірмою, кількості заказів, що виконуються фірмою,навіть від кількості самих клієнтів.
І все ж таки, навіть АВС – костінг не є межею досконалості. Людство, пам’ятаючи про нього, поступово переходить до доктрини ринкових стандартів. При використанні цієї доктрини, постулати АВС – костінгу залишаються практично незмінними, але змінюється сам підхід до визначення ціноутворення. Мова іде про визначення того рівня витрат, який може собі дозволити підприємство при існуючому на ринку рівні цін. В цьому випадку ціна визначає витрати. Від існуючої ринкової ціни фактично віднімають рівень бажаного прибутку і в подальшому міркують про необхідні відхилення у витратах, які дозволяють підприємству вижити в подібних умовах.
Дуже хочеться відчинити завісу майбутнього і подивитися , які парадигми прийдуть на зміну існуючим в області продажу та витрат. Можливо, технології стратегічної маршрутизації процесів, що виникли нещодавно, зможуть дати нам відповідь на це питання? Ще однією додатковою можливістю є виявлення схожих парадигм у інших областях економічної думки.
Слід зробити висновки, що вивчення минулих парадигм в області економіки дозволяє прогнозувати зміни концепцій і, можливо, зазирнути за рамки Ери Вражень і Ритуалів.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “Актуальні проблеми економічного і соціального розвитку регіонів України” Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад