Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Козелецький П.С., Рудянова Т.М., ЕКОНОМІЧНІ ПРОБЛЕМИ ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “Актуальні проблеми економічного і соціального розвитку регіонів України”
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
Секція 1


   

З нами з: 05.11.09
Повідомлень: 70

ПовідомленняНаписане: четвер листопада 05, 2009 11:39 am    Тема повідомлення: Козелецький П.С., Рудянова Т.М., ЕКОНОМІЧНІ ПРОБЛЕМИ ... Відповісти цитуючи

ЕКОНОМІЧНІ ПРОБЛЕМИ СВІТОВОГО РИНКУ
СТРАХОВИХ ПОСЛУГ
Козелецький П.С.
Дніпропетровська державна фінансова академія
Рудянова Т.М.
Дніпропетровська державна фінансова академія

Міжнародне співробітництво у другій половині ХХ ст. в результаті світових глобалізаційних процесів, тобто різкого збільшення обсягів переміщення через кордони країн товарів, капіталу і робочої сили все більше впливає на характер і перспективи розвитку національних економік. Має місце діалектичний зв'язок процесу глобалізації і відкритості національних економік. З одного боку відкритість національних економік є передумовою глобалізації, з іншого – глобалізація приводить до розширення процесу відкритості національних економік і є одним із проявів самого процесу глобалізації. Отже ні одна з цивілізованих країн світу, в тому числі й Україна, не може стояти осторонь глобальних процесів.
Кінець ХХ – початок ХХI ст. характеризуються небаченим розвитком і глобальними ризиками, які стосуються не однієї окремо взятої країни, а цілих регіонів і планети вцілому. Країни світу, на жаль і сьогодні знаходяться у стані систематичних міжнародних конфліктів, фінансових криз, актів міжнародного тероризму, одночасно зіткнулися з невідомими хворобами та епідеміями, техногенними аваріями і катастрофами. Людство усвідомило невідворотність забруднення навколишнього середовища, вимирання тваринного і рослинного світу, прийшло до розуміння необхідності заходів в боротьбі з глобальними ризиками.
Починаючи з найдавніших часів людство шукало і знаходило різноманітні методи боротьби з ризиками, про що свідчать історичні джерела. Але найбільш універсальним методом, який не залежить від виду ризику й об’єкта, є страхування, сутність якого полягає у створенні особливих страхових фондів для відшкодування збитків в непередбачених несприятливих ситуаціях. Тому страхові фонди створюються одочасно зусиллями багатьох членів – країн світу. Будь – який страховий ризик, будь то ураган, землетрус, чи техногенна аварія, де б вона не виникла на планеті, через систему перестрахування знаходять солідарне покриття всім світовим товариством. Розподіл загальної відповідальності перед людьми і народами, які потрапили в біду , з метою збереження світу і справедливого розподілу благ, вирішення яких не досягається військовими, політичними, дипломатичними й іншими заходами, вирішуються в рамках міжнародного страхування, не зважаючи на релігійні, національні розбіжності та державні бар’єри.
Світова практика показує, що в усьому світі широко страхуються в першу чергу підприємницькі ризики, а середньостатистичний західний громадянин має на руках одночасно до десятка страхових полісів і не уявляє своє життя, не забезпечене страхуванням. Майже всі види міжнародних економічних відносин також страхуються. Міжнародне перевезення вантажів, надання експортних кредитів, міжнародні інвестиції, міжнародні проекти, міжнародний туризм та інші види міжнародного співробітництва можливі тільки при умові надання зацікавленій стороні страхових гарантій. За останні десятиліття з’явилися системи страхування інтелектуальної власності, комп’ютерних, інформаційних, космічних, авіаційних, екологічних та інших видів ризиків. Світові ризики проявляються в будь – якій країні світу, незалежно від її географічного положення, міжнародних зв’язків, політичної системи, впливаючи на її економічний розвиток. За останнє десятиліття деякі ризики, які вважалися характерними для слаборозвинутих країн, стали проявляти себе в країнах, які за всіма міжнародними рейтингами і показниками належать до найбільш благополучних.
Розмах міжнародних страхових відносин характеризують існуючі міжнародні системи страхування: перестрахування, система «Асістанс», система «Зелена карта», морське страхування.
Необхідно зрозуміти, що сьогодні не існує національних страхових ринків. Національні страхові ринки через систему перестрахування, тобто страхування страховими компаніями самих себе, злилися в єдиний світовий страховий ринок. Передаючи ризики в перестрахування, страхова компанія віддає і частину своєї страхової премії. Світ давно зрозумів, що для виплати сум, адекватних сучасним збиткам, відповідальність треба розподілити. Особливим в перестрахуванні являються перестрахувальні пули, тобто угоди між страховими компаніями про спільні дії.
Система «Асістанс» створена з метою забезпечення страхових ризиків та організації сервісних послуг для мільйонів людей: туристів, громадян, що виїхали за кордон по гостьовій візі, для роботи по контракту, у відрядження, а також репатріанти і біженці. Відповідно до цього зросла і кількість ризиків, що їх супроводжують.
Система «Зелена карта» створена з метою страхування ризиків, що виникають в результаті дорожно – транспортної пригоди, яка відбувається в іншій країні. Нині як і поліси «Асістанс», так і «Зелена карта» в більшості випадків включаються до переліку обов’язкових документів, необхідних для в’їзду в іншу країну.
Морське страхування було викликане стрибкоподібним розвитком світової торгівлі. У кінці ХIХ ст. зявилася потреба уніфікації правил міжнародних перевезень, яка проводилась в двох напрямах: створенні єдинної системи тлумачення торгових термінів – ІНКОТЕРМС і розробку єдинної системи страхових ризиків – «Застереження інституту лондонських страховиків по вантажам». Страхування ризиків, пов’язаних з міжнародними перевезеннями, яке здійснюється в рамках міжнародного права, отримало назву морського страхування.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “Актуальні проблеми економічного і соціального розвитку регіонів України” Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад