Форум Дніпропетровської державної фінансової академії
Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
Написане: понеділок листопада 09, 2009 12:05 pm Тема повідомлення: Крочук В.М., ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ АУДИТУ НА ...
ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ АУДИТУ НА АВТОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ УКРАЇНИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ
Крочук В.М.
Львівський державний інститут
новітніх технологій та управління ім..В. Чорновола
Krochuk@meta.ua
Одна з головних проблем яку на сьогоднішній день намагається подолати керівництво ЄС, і яка безпосередньо є і в нашій країні - транспортна перевантаженість. Саме ця причина сприяє зниженню якості життя населення та викликає істотні економічні втрати, особливо на автомобільних магістралях, деяких ділянках залізничної мережі, міських дорогах, аеропортах та ін. Ця проблема вперше постала перед Європою на початку 90-х років минулого століття. Затримки на автотранспортних рейсах пов’язані з внутрішніми проблемами самих автотранспортних підприємств, з перевантаженістю доріг, вказівками диспетчерів та з погодніми умовами. Статистика показує , що лише прямі втрати, пов’язані з перевантаженістю автомобільних доріг, складають на сьогоднішній день 0,5% ВВП Європейського співтовариства, а до 2010 року їх величина може зрости до 1% ВВП. [2].
Попри те, що більшість європейців вже давно їздить за кермом і дороги в ЄС є одними з найкращих, члени співдружності звертають увагу на викиди на шляхах та закликають до використання більш екологічних транспортних засобів.
З розширенням Євросоюзу Україна набула статусу сусіда. Україна також має намір долучитися до загальноєвропейської транспортної політики. Так, в березні 2008 року офіційний Київ та Брюссель домовилися не лише продовжити розробку, а й розпочати реалізацію національної транспортної стратегії, включаючи пріоритети розвитку транспортної інфраструктури. Зокрема, Україна має узгоджувати всі види транспорту з Білою Книгою ЄС та йти до запровадження власної участі у європейській транспортній мережі.
Однак, для розвитку транспортної політики в нашій країні доцільно впровадити обґрунтовану транспортну модель. На мою думку, національна транспортна модель (НТМ) повинна складатися з декількох частин. Перша (головна) – це інтегрована система Стратегічного планування транспортом країни, орієнтованої на кінцеву ціль транспортної політики та сукупність оперативних моделей, що вирішують наскрізні проблеми, які торкаються кінцевої мети транспортної політики України. Наступним елементом НТМ є створення своєї української “Білої книги” - результатів інвестиційної стратегії розвитку транспорту та надання якісних транспортних послуг. І, третім елементом національної транспортної моделі повинна бути система дієвого контролю, яка б забезпечувала відповідність усієї транспортної системи попередньо визначеним параметрам
Для того щоб здійснити якісний контроль транспортних перевезень та характеристику його продуктивних можливостей необхідно скористатися системою традиційних та нетрадиційних показників, які можуть використати під час оцінки діяльності транспорту незалежними контролерами - аудиторами. Так, при здійснені незалежної аудиторської перевірки автотранспортних підприємств різних форм власності, необхідно, на нашу думку, проаналізувати нововеденні показники: - безпечність та надійності перевезень. Це стосується як і пасажирів , так і перевезення товарів та безпосередньо самих водіїв. Виходячи з позиції управління та регулювання транспортними перевезеннями даний показник може бути сформований на рівні держави і закінчуватися приватним перевізником; - показник ергономічності автотранспортних послуг, тобто, зручність, комфортність, сприйняття повного задоволення від здійснення робочої поїздки; - екологічний показник. Цей показник стосується дотримання вимог Сьомої конференції Сторін рамкової конвенції ООН про зміну клімату ( м .Монреаль, Канада, 2005р.) та Кіотського протоколу – міжнародної угоди про обмеження викиду в атмосферу парникових газів, [3]. Автотранспорт є одним із секторів, яким приділяється найбільша увага в Україні з метою зменшення антропогенного тиску на навколишнє середовище. Застосування екологічного показника автотранспортних послуг дозволить контролювати кількість викидів двоокису вуглецю в зовнішнє середовище та раціонально зменшувати «парникові гази».
Особливість здійснення аудиторської перевірки на автотранспортних підприємствах в різних регіонах нашої країни сприятиме зростанню якості автотранспортних послуг як на окремих підприємствам так і в економіці загалом. Така перевірка буде ідентифікуватися з погляду держави, галузі, підприємств та фізичних осіб: по-перше, посиленої підтримки транспортного планування, керування і контролю, і по –друге, інтенсивнішої підприємницької співпраці на різних рівнях діяльності останніх.
Література.
1. Міжнародний науково-практичний журнал «Економіка та держава» №8 від 8.08.2008р., ст.49.
2. Газета «Україна –Євросоюз у деталях» №1, ст.8.
3. Шевчук В. Епоха Кіото: нові можливості і національна політика// Урядовий кур'єр. – 2005. - №46.
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете голосувати у цьому форумі