Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Марценяк Н.О., Дашкевич А.О., ОБЛІК І КОНТРОЛЬ В БЮДЖЕТНИХ..

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “Актуальні проблеми економічного і соціального розвитку регіонів України”
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
Секція №6


   

З нами з: 09.11.09
Повідомлень: 31

ПовідомленняНаписане: понеділок листопада 09, 2009 12:13 pm    Тема повідомлення: Марценяк Н.О., Дашкевич А.О., ОБЛІК І КОНТРОЛЬ В БЮДЖЕТНИХ.. Відповісти цитуючи

ОБЛІК І КОНТРОЛЬ В БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВАХ ЯК ПРЕРОГАТИВА ЕФЕКТИВНОГО ВИКОНАННЯ КОШТОРИСУ

Марценяк Н.О., Дашкевич А.О.
Буковинська державна фінансова академія
аnya_dashkevich@mail.ru


Реформування суспільно-економічного ладу країни, зміни у правовій сфері господарювання зумовили потребу в подальшому удосконаленні обліку і контролю діяльності бюджетний установ.
Проблема покращення вітчизняного контролю та бухгалтерського обліку у державному секторі стала предметом дослідження багатьох вчених: Бариніна М., Бортника Н., Булгакової С., Зубілевича С., Ганущака Л., Левицької С., Загородного В., Галагана О. та інших.
Мета даної роботи буде направлена на дослідження характерних особливостей обліку даних щодо надходження та використання ресурсів бюджетної установи. Також увага буде зосереджена на системі контролю, що регламентований вітчизняним законодавством та аналіз моделі контролю Франції.
Діяльність бюджетних установ спрямована не на отримання прибутку, а, насамперед, на раціональне використання бюджетних коштів на основі затверджених кошторисів доходів та видатків.
Облік діяльності будь-якої бюджетної установи має низку специфічних особливостей: організація обліку здійснюється в розрізі статей бюджетної класифікації; обов’язкова відповідність обліку та звітності вимогам нормативних документів; відсутність в організації обліку поняття «професійне судження»; суворий контроль за використанням кошторису видатків; окремий облік касових і фактичних видатків; галузева специфіка обліку тощо [3, 34].
Правильність обліку доходів і витрат бюджету забезпечується єдністю системи бюджетного обліку, в основу якої покладено бюджетну класифікацію, введену в дію Постановою ВРУ «Про структуру бюджетної класифікації України» від 12.07.1996 р. № 327-ВР, а також наказу МФУ «Про запровадження нової бюджетної класифікації» від 13.12.1997 р. № 265. Значна увага бюджетній класифікації приділяється у Бюджетному кодексі України.
Проблема удосконалення теорії та практики обліку в умовах господарської реформи не може бути вирішена ізольовано від сучасної організації та управління бюджетними установами, інакше облік не виконує свою головну роль дійового засобу контролю, а перетворюється на додаток бюрократичного апарату.
Поняття обліку та контролю в процесі практичної діяльності тісно переплітаються та взаємозалежать один від одного. З однієї сторони облік не може бути ефективним, якщо ним не виконуються контрольні функції. Разом з тим система контролю, що становить замкнутий ланцюг, не повинна ускладнювати документообіг.
Ефективність контрольних дій у державному секторі нашої країни з метою раціонального використання бюджетних коштів сьогодні бажає бути кращою. Низка результативність контролю зумовлює потребу у вивченні зарубіжного досвіду даної галузі діяльності.
Французька модель контролю державного сектору акцентує увагу на: підпорядкованості керівника внутрішнього аудиту не найвищому колегіальному органу управління, а президенту компанії; неодноразовому широкому обговоренню з участю державних органів, різноманітних рад і комітетів, до складу яких входять представники держави, профспілок, незалежних експертів для прийняття прозорих управлінських рішень; нетиповому для інших країн частковому перетинанні функцій внутрішніх аудиторів з функціями керівників середньої, нижчої ланок; значно ширшому колі як підконтрольних державі суб'єктів господарювання, так і учасників попереднього й поточного контролю [2, 16].
Основними завданнями для покращення вітчизняного контролю та прозорості діяльності бюджетних установ на основі особливостей французької моделі є: розширення кола підконтрольних державі суб'єктів господарювання державного сектора економіки та визначення їх постановами Кабінету Міністрів, а не законами , як це відбувається нині; зняти будь-які обмеження щодо періодичності та тривалості проведення виїзних контрольних заходів, а також щодо судового порядку призначення позапланових ревізій; доручити міністерствам надавати підтримку та допомогу ГоловКРУ у створенні нормативно-правової бази з внутрішнього контролю та аудиту, проведенні тренінгів та пілотних проектів.
Отже, проведене дослідження доводить, що при розв'язанні проблем обліку та контролю можливо створити цілісну, прозору і ефективну вітчизняну систему контролю за діяльністю бюджетних установ. Беручи як взірець основні принципи і особливості французької моделі контролю та обліку, з’явиться реальна можливість звести до мінімуму зловживання у сфері державного контролю та підготувати рекомендації щодо попередження й усунення недоліків в процесі виконання кошторисів доходів та видатків бюджетних установ.
Список використаних джерел:
1. План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ та Порядок застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ. Затверджено Наказом ГУДК України від 10.12.1999 р. №114.
2. Бариніна М. Забагато контролю не буває // Фінансовий контроль. – 2008. - № 5. – ст. 15-19.
3. Левицька С. Окремі питання реформування бюджетного обліку // Бухгалтерський облік та аудит. – 2008. - № 6. - ст. 34-38.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “Актуальні проблеми економічного і соціального розвитку регіонів України” Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад