Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Обмок О.Г., ОСОБЛИВОСТІ ОПЛАТИ ПРАЦІ ТА МОТИВАЦІЇ НАУКОВО...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “Актуальні проблеми економічного і соціального розвитку регіонів України”
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
Секція №6


   

З нами з: 09.11.09
Повідомлень: 31

ПовідомленняНаписане: понеділок листопада 09, 2009 12:15 pm    Тема повідомлення: Обмок О.Г., ОСОБЛИВОСТІ ОПЛАТИ ПРАЦІ ТА МОТИВАЦІЇ НАУКОВО... Відповісти цитуючи

ОСОБЛИВОСТІ ОПЛАТИ ПРАЦІ ТА МОТИВАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПЕРСОНАЛУ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Обмок О.Г., аспірант
Національного університету біоресурсів і природокористування України kostuk_d@ukr.net


Сучасний етап суспільного розвитку характеризується стрімким розвитком науково-технічного прогресу. Однією з існуючих рис науково-технічного прогресу є розвиток системи вищої освіти. Якість освіти залежить від кваліфікації викладацького складу вузу, простіше кажучи, від якості праці викладачів.
Таким чином на сучасному етапі кожний навчальний заклад змушений піклуватися про підвищення ефективності викладацької праці, що як і в будь-якій сфері народного господарства можливе лише за рахунок належної мотивації праці науково-педагогічного персоналу.
В економічній науці існує велика кількість визначень категорії „мотивація” і всі вони зводяться до того, що мотивація – це ставлення особистості до певного виду діяльності, сформоване під впливом зовнішніх і внутрішніх стимулів.
Внутрішня мотивація визначається значущістю, корисністю даного виду роботи для суспільства. Внутрішні чинники трудової мотивації залежать від освіти, кваліфікації, професійних здібностей, системи цінностей, соціального становища працівника.
Система мотивації викладацької праці має свої особливості, що зумовлені творчим характером праці.
Для людини (науковця) вирішальним мотивом і умовою діяльності стає самооцінка, визнання його творчих, наукових досягнень.
Здебільшого вважається, що першочергове місце в системі мотивації інтелектуального і трудового потенціалу належить заробітній платі (зовнішній фактор).
Вона виступає стимулюючим засобом покращення результатів праці педагогів, оскільки створює матеріальну зацікавленість в підвищенні рівня освіти і професійної майстерності, сприяє привабленню і закріпленню педагогічних кадрів в закладах освіти, підвищенню їх матеріального благополуччя.
Особливість оплати праці в вищих закладах освіти полягає в тому, що досить важко визначити затрати праці понесені викладацьким персоналом в процесі роботи. Складність даної проблеми полягає в тому, що результати праці педагогічного персоналу не знаходять матеріального втілення, як у сфері матеріального виробництва, а виражаються у підвищенні освітнього та культурного рівня населення.
В усі часи у центрі уваги керівників вузів знаходилось питання пошуку об’єктивних та достовірних показників (критеріїв), що найбільш повно будуть визначати ефективність праці викладачів.
Оцінити якість навчально-виховного процесу за допомогою кількісних показників дозволяє методика рейтингу суб’єктів діяльності.
На основі зарубіжного та вітчизняного досвіду та аналізу літератури з питань оцінки праці науково-педагогічного персоналу в Національному університеті біоресурсів і природокористування України було розроблено і введено рейтингову систему (автор методики – Шостак А.В.).
Отримані результати рейтингової оцінки дозволяють кожному викладачу об’єктивно оцінити свою роботу і, врахувавши недоліки, правильно планувати свою діяльність на майбутнє. Така оцінка позитивно відобразиться на прагненні викладачів до підвищення своєї наукової кваліфікації, професіоналізму, що сприятиме підвищенню якості підготовки спеціалістів і росту рейтингу університету. Рейтингова методика покликана не лише оцінити і проконтролювати якість освіти та ефективність роботи викладачів, а й підвищити мотивацію діяльності викладачів. При цьому на мотивацію впливають як внутрішні (підвищення самооцінки, визнання), так і зовнішні (надбавки до зарплати у відповідності до рейтингу) фактори.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “Актуальні проблеми економічного і соціального розвитку регіонів України” Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад