Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Гірман А.П. МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИРИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ

 
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Перспективи економічного і соціального розвитку національних економік в умовах глобалізації та регіоналізації
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: середа березня 25, 2015 10:19 am    Тема повідомлення: Гірман А.П. МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИРИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ Відповісти цитуючи

МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИРИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ

Гірман А.П.,к.політ.н., доцент
Дніпропетровська державна фінансова академія


Розвиток ринкових процесів в українському суспільстві в останні десятиліття привів до реального формування ринку освітніх послуг. У свою чергу, спочатку стихійно, а потім цілеспрямовано на ринку освітніх послуг почали застосовуватися маркетингові підходи.
Сьогодні можна говорити про те, що склалася і використовується достатньо цілісна концепція маркетингу освітніх послуг. Продавцями цих послуг є вузи, у тому числі і недержавні; потенційні споживачі – випускники шкіл та їх батьки. Активно використовуються в цій діяльності маркетингові дослідження; у ряді вузів вже створені спеціальні маркетингові підрозділи, що займаються як активним залученням абітурієнтів у вузи, так і «просуванням» підготовлених фахівців на робочі місця (наприклад, центри кар'єри і тому подібне).
Цікаво відзначити ту обставину, що активне просування маркетингових принципів в діяльності вузів з урахуванням поведінки молоді на освітньому ринку – справа зовсім непроста. Практика останніх10-15 років показує, що пущений на самоплив процес підготовки кадрів дає в довгостроковому плані негативні результати. Це знаходить вираження у надлишку спеціалістів «модних» професій при явній нестачі фахівців технічних професій і педагогів, а також робочих професій, дефіцит яких в різних регіонах складає від 50 до 60%. Неефективно витрачаються державні і особисті кошти на навчання, суспільство не отримує необхідні кадри, а випускники вимушені перепрофілюватися і працювати не за фахом.
Враховуючи все викладене, можна прийти до висновку про величезне значення і потенціал освітнього маркетингу. Адже цілком очевидно, що в маркетингу, концепція якого орієнтована на задоволення запитів споживача, попиту на ринку певних товарів і послуг, справа зовсім не обмежується простим задоволенням потреб.
Концепція маркетингу, як відомо, припускає і діяльність щодо активного формування попиту на ті або інші товари і послуги. Саме у цьому сьогодні основна проблема освітнього маркетингу. Мова повинна йти про вирішення складної проблеми формування попиту на освітні послуги в ситуації розузгодження потреб галузей економіки, з одного боку, і запитів молоді – з іншого.
Очевидно, що як основні напрями регулювання в освітній сфері необхідно виділити: прогнозування потреб господарства країни у фахівцях різного профілю; вивчення і аналіз потреб випускників шкіл, абітурієнтів в отриманні різних спеціальностей; ефективність організації навчального процесу, зокрема з урахуванням можливості подальшого працевлаштування (приміром, обміну студентами і фахівцями із зарубіжними країнами); забезпечення глибоких і конструктивних взаємозв'язків між вузами, їх випускниками і підприємствами, організаціями, куди вони прямуватимуть для трудової діяльності; визначення рівня і стану працевлаштування випускників вузів; урахування об'єктивних і суб'єктивних запитів і вимог роботодавців, що пред'являються випускникам.
Робота за рішенням названих проблем в Україні в даний час вже ведеться, особливо рядом передових вузів. Уточнимо, що при цьому як суб'єкти освітнього маркетингу виступають, по-перше, держава в цілому (у сенсі законодавчої бази, вживаних систем ліцензування і акредитації вузів, виділення бюджетних місць і ряд інших чинників). По-друге, регіональні органи управління, які також беруть участь в процесах ліцензування, просування на ринках відповідних регіонів потрібних фахівців, По-третє (і це головний суб'єкт), різні вузи, що готують фахівців різного профілю. По-четверте, підприємства, компанії,організації, всі інші споживачі послуг системи вищої освіти, які багато в чому і формують попит на фахівців того або іншого профілю.
Об'єктами освітнього маркетингу насамперед, природно, є випускники шкіл, абітурієнти, які обирають вуз і спеціальність. Проте, не тільки вони. Інший важливий об'єкт освітнього маркетингу – батьки випускників, що фінансують їх навчання. Третій об'єкт – школи і викладачі, роль яких в орієнтації школярів на певні професії також серйозна.
Тож наразі лише багатоаспектна діяльність щодо створення моделі взаємного пристосування ринку освітніх послуг і ринку праці надасть можливість кардинально поліпшити ситуацію. На макрорівні цю функцію перебирає на себе держава. Адже підвищення ефективності державного регулювання ринку освітніх послуг залежить від сукупності чинників: виконання законодавчо закріплених норм; перегляду податкового законодавства; усунення дублюючих і суперечливих положень різних законодавчих актів; вдосконалення системи міжбюджетних відносин і удосконалення методики обчислення освітніх нормативів.
Натомість на макрорівні чи не найважливішими є вивчення досвіду європейських країн, впровадження спеціальних курсів з розвитку кар'єри, розвиток співпраці з професійними агенціями та компаніями, об'єднання зусиль для проведення спільних заходів.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Перспективи економічного і соціального розвитку національних економік в умовах глобалізації та регіоналізації Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад