Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Роменська К.М. ЗАЛУЧЕННЯ СУБ’ЄКТІВ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ...

 
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Перспективи економічного і соціального розвитку національних економік в умовах глобалізації та регіоналізації
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: четвер березня 26, 2015 10:54 am    Тема повідомлення: Роменська К.М. ЗАЛУЧЕННЯ СУБ’ЄКТІВ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ... Відповісти цитуючи

ЗАЛУЧЕННЯ СУБ’ЄКТІВ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ДО ВИКОНАННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ ПРОГРАМ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ РЕГІОНУ

Роменська К.М., к.е.н., доцент
Дніпропетровська державна фінансова академія
e-mail: kateryna.romenska@gmail.com


Державний вплив на господарські відносини відбувається через органи законодавчої, виконавчої, судової влади на діяльність суб’єктів господарювання з метою проведення ефективної бюджетно-податкової політики, дотримання жорсткої фінансової дисципліни, підвищення рівня прозорості та раціональності бюджетного процесу, що забезпечить стабілізацію національної економіки й формування сприятливого макроекономічного середовища. Певна річ, органи місцеві органи виконавчої влади й органи місцевого самоврядування органічно взаємодоповнюють політику держави, вживаючи додаткові заходи й посилюючи підтримку суб’єктів малого підприємництва.
Для стабілізації економіки регіонів влада на місцях має унікальні можливості реалізації державної регіональної і, поза сумнівом, власної політики щодо регулювання напрямків розвитку малого підприємництва через координацію структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади (департаментів, управлінь) та органів місцевого самоврядування, уповноважених стимулювати зростання економічного потенціалу регіонів. Однією з таких передумов є повноваження центральних органів виконавчої влади й органів місцевого самоврядування щодо розробки й реалізації проектів державних та місцевих програм, забезпечення їх виконання з урахуванням загальнодержавних і локальних пріоритетів та здійснення моніторингу виконання.
Виконання державних та регіональних бюджетних програм передбачає спільність дій держави, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів малого підприємництва, громадських об’єднань підприємців, а також установ ринкової інфраструктури щодо спрямування фінансових, матеріально-технічних ресурсів, виробничого й наукового потенціалу, ресурсів суб’єктів господарювання на створення і підтримання сприятливих умов для соціально-економічного розвитку виходячи з потреб реального сектору економіки.
Передбачення в бюджетних програмах підтримки малого підприємництва обов’язкових складових, серед яких: мета; заходи та завдання; зазначення відповідальних осіб за виконання й строків виконання; обсяги фінансування; очікувані результати, стає запорукою й переконує у результативному виконанні цих програм. Крім того, в елементах бюджетних програм закладаються основи регіональної стратегії розвитку, що забезпечують розв’язання властивих для відповідної місцевості проблем.
В якості прикладу розглянемо екологічну ситуацію в Дніпропетровській області - одного з техногенно-навантажених регіонів України, який, з однієї сторони, є регіоном з потужною диверсифікованою економікою, що забезпечує стабільне зростання валового регіонального продукту й наповнення державного і місцевих бюджетів дохідними джерелами, а з іншого боку має глобальні проблеми, пов’язані з екологічним станом. Відсутність екологічної безпеки техногенно-навантажених регіонів (накопичення відходів різного походження, зростання викидів шкідливих речовин в атмосферне повітря, низька якість питної води, висока забрудненість зворотних вод у водовідведенні, підвищення рівня ґрунтовних вод тощо) спричиняє ключові проблеми соціального характеру - незадовільні демографічну ситуацію та стан здоров’я населення.
Так, в Дніпропетровській області, поширюються специфічні екологічно залежні хвороби, серед яких одними з найнебезпечніших є онкологічні захворювання. Через несприятливу екологічну ситуацію рівень захворюваності та смертності від раку постійно підвищується: протягом 2011-2013 рр. кількість уперше в житті зареєстрованих випадків новоутворень зросла на 4%, з 43,0 тис. од. (2011 р.) до 44,8 тис. од. (2013 р.).
Оскільки піклування про своїх громадян є критерієм цивілізованості демократичної держави, тому держава та органи місцевого самоврядування, безумовно, несуть відповідальність за стан здоров’я населення, і ця відповідальність вимагає прийняття заходів соціального характеру. Саме тому з метою розв’язку даних проблем реалізуються регіональні програми розвитку, більшість яких спрямована на покращення соціальної, економічної та екологічної сфер. Так, у Дніпропетровській області діє 15 регіональних цільових програм, спрямованих на забезпечення екологічної безпеки. Серед них реалізується «Програма поліпшення екологічного стану Дніпропетровської області за рахунок зменшення забруднення довкілля основними підприємствами-забруднювачами», метою якої є мінімізація та запобігання викидам і скидам забруднюючих речовин у навколишнє середовище, утворення відходів, збільшення обсягів залучення відходів до господарського обігу. В даній програмі визначено перелік заходів, строки виконання, очікувані результати та перелік підприємств – відповідальних за виконання даної програми за рахунок власних коштів. Для виконання завдань програми задіяні такі підприємства, як «ДТЕК КРИВОРІЗЬКА ТЕС», що є найбільшою електростанцією у Дніпропетровській області і є однією з найбільших теплових електростанцій України та підприємства гiрничо-металургiйного комплексу України: ПАТ «ЄВРАЗ Дніпродзержинський КХЗ», що займаються виробництвом основних хімічних речовин, ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг», що є лідером на ринку сталі в Україні.
Так, дійсно, основне техногенне навантаження чиниться підприємствами важкої промисловості, великими й середніми за обсягами виробленої продукції і чисельністю працюючих. Проте, не набагато меншим виявляється вклад суб’єктів малого підприємництва в погіршення екологічного стану довкілля через невідповідальне ставлення до збереження природних ресурсів. Структура суб’єктів малого підприємництва є розгалуженою і найбільш чисельною порівняно з великими та середніми за обсягами підприємствами. Саме тому, нехтування правилами екологічної безпеки і порушення принципів соціальної й екологічної відповідальності суб’єктами малого підприємництва може нести за собою найбільшу шкоду та згубні для навколишнього середовища.
Через те, практика тісної взаємодії місцевої влади та підприємств-забруднювачів екології регіону, враховуючи суб’єкти малого підприємництва, є вдалим рішенням існуючих екологічних проблеми, адже, це, з одного боку, забезпечить екологічний контроль з боку органів виконавчої влади та місцевого самоврядування за виконанням регіональних заходів, спрямованих на системне вирішення проблем охорони навколишнього природного середовища, а з іншого – врахування пріоритетів регіональної екологічної політики забезпечить максимальний ефект від використання власних коштів суб’єктів малого підприємництва на підтримання екологічної рівноваги, яку порушує їх господарська діяльність.

Література:
1. Закон України «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні»: Верховна Рада України - № 2157-III від 21.12.2000 р.
2. Закон України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні»: Відомості Верховної Ради України - №4618-VI від 22.03.2012 р.
3. Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/
4. Про Програму поліпшення екологічного стану Дніпропетровської області за рахунок зменшення забруднення довкілля основними підприємствами-забруднювачами на 2007-2015 роки // Рішення Дніпропетровської обласної ради. - 2007.- № 295-13/V
5. Про схвалення Концепції Загальнодержавної програми розвитку малого і середнього підприємництва на 2014-2024 роки: Розпорядження Кабінету Міністрів України - № 641-р від 28.08.2013р.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Перспективи економічного і соціального розвитку національних економік в умовах глобалізації та регіоналізації Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад