Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Лисяк Л.В., КомароваА.І. ДЕРЖАВНІ ІНВЕСТИЦІЇ ЯК ОБ’ЄКТ ФІН..

 
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Перспективи економічного і соціального розвитку національних економік в умовах глобалізації та регіоналізації
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: четвер березня 26, 2015 10:55 am    Тема повідомлення: Лисяк Л.В., КомароваА.І. ДЕРЖАВНІ ІНВЕСТИЦІЇ ЯК ОБ’ЄКТ ФІН.. Відповісти цитуючи

ДЕРЖАВНІ ІНВЕСТИЦІЇ ЯК ОБ’ЄКТ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ

Лисяк Л.В.,д.е.н., професор
КомароваА.І., аспірантка
Дніпропетровська державна фінансова академія


В умовах нестабільності світової фінансової системи необхідно здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення стійкості та конкурентоспроможності національної економіки у середньо- та довгостроковому періодах. Зокрема це стосується збільшення обсягів, раціоналізації структури, диверсифікації джерел інвестиційних ресурсів, обґрунтування пріоритетних напрямів і механізмів їх залучення та ефективного використання державних ресурсів.
Державний фінансовий контроль є результатом практичного використання державою об’єктивної контрольної функції фінансів. При цьому фінансовий контроль - суб’єктивне явище.
Об’єктом державного фінансового контролю є те, з приводу чого суб’єкти вступають у контольні правовідносини та на що спрямована контрольна діяльність - усі грошові кошти, які формуються в процесі івартісного розподілу і використання централізованих фінансових ресурсів [1, с.31-32]. Отже, одним з основних завдань управління державними фінансами є державний фінансовий контролю за здійсненням бюджетних інвестицій.
У цілому структура бюджетних правопорушень щодо використання коштів Державного бюджету України в 2007-2013 рр. свідчить про зниження нецільового використання коштів, водночас, за період, що розглядається, зросло незаконне використання коштів (табл. 1).
Таблиця 1 - Динаміканецільового та незаконного використання коштів Державного бюджету України в 2007-2013 рр.*, млрд.грн.

Показник Роки
2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Нецільове використання коштів 0,3 0,3 0,3 3,1 0,3 0,1 0,1
Незаконне використання коштів 1,3 2,1 1,6 26,0 3,0 2,5 2,1
Всього нецільового та незаконного використання коштів 1,6 2,4 1,9 29,1 3,3 2,6 2,2

*Складено за даними Державної фінансової інспекції України
За результатами завершених контрольних заходів підрозділами Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області в 2013-2014 рр. виявлено наступне. Найнижчий рівень відшкодувань від порушень, що привели до втрати бюджетних коштів має сфера АПК та використання природних ресурсів – 5,7 % від загальної суми відшкодувань. Значна кількість злочинів у даній сфері пов’язана із розкраданням бюджетних коштів під виглядом відшкодувань витрат на будівництво об’єктів соціально-культурного і пробутового призначення на селі та проведення у зв’язку з цим відповідних взаємозаліків.
Також важливим завданням державного фінансового контролю є запобігання зменшенню витрат на реалізацію неефективних інвестиційних проектів.
З цією метою запроваджено механізм державної реєстрації інвестиційних проектів (пропозицій) на підставі позитивного висновку за результатами експертної оцінки їх економічної ефективності.
Основним джерелом державних інвестицій є видатки розвитку. Видатки розвитку необхідно спрямовувати на реалізацію інвестиційних проектів, які забезпечать максимальний економічний та соціальний ефект, на підставі даних Державного реєстру інвестиційних проектів та проектних (інвестиційних) пропозицій. За результатами моніторингу даних зазначеного Реєстру та аналізу ефективності впровадження зареєстрованих проектів, у тому числі аналізу ефективності використання державної підтримки інвестиційної діяльності, здійснюється формування пропозицій до видатків державного бюджету на наступний бюджетний період, спрямованих на фінансування і підтримку інвестиційних проектів.
Необхідність домінування інструментів прямого державного інвестування (співінвестування) в період кризи обумовлена різким падінням обсягів інвестиційіз приватних джерел. Тобто державні інвестиції за таких умов мають виступаюти свого роду каталізатором, стимулом зростання економіки. В період економічного зростання держава повинна використовувати переважно непрямі методи фінансової підтримки інвестиційної діяльності, сприяти розвитку інститутів розвитку, формувати інфраструктуру, що сприяютиме активізації інвестиційної діяльності всіх суб’єктів господарювання.
З метою оптимізації і збалансування капітальних інвестицій за рахунок коштів державного бюджету (з урахуванням ефективності і результативності проектів) фінансування з державного або місцевого бюджету здійснюється для реалізації інвестиційних проектів, спрямованих на розвиток об’єктів державної або комунальної власності, на безповоротній основі, а на розвиток інших об’єктів підприємницької діяльності - на поворотній та строковій основі або на умовах закріплення у державній власності відповідної частки, яка реалізовуватиметься через певний час на ринку із спрямуванням виручки від реалізації в дохідну частину відповідних бюджетів, з яких було профінансовано інвестиції.
На даний час наявнийінвестиційний ресурс недостатній для оновлення основного капіталу та модернізаціїекономікиУкраїни. Проблемнимизалишаютьсяпитаннявідборудержавнихінвестиційнихпрограм та інвестиційнихпроектів для фінансування, моніторингуїхвиконання та неузгодженістьзазначенихпрограм і проектів з пріоритетамиекономічногорозвиткудержави.
У довгостроковійперспективівдосконаленнясистемиуправліннядержавнимиінвестиціямимаєпередбачатираціональневикористаннямінімальногообсягубюджетнихресурсів з метою створеннясприятливих умов для збільшенняінвестицій, а такожспрямуванняінвестиційнихкоштів у галузі, пріоритетнийрозвитокякихвідповідаєдержавнійекономічнійполітиці.
Стратегією розвитку системи управління державними фінансами визначено завданнясередньострокового характеру щодо державних інвестицій [2]. Серед них: удосконалення нормативно-правової бази у сфері державних інвестицій;забезпечення уніфікації підходів до підготовки та реалізації проектів, які пов’язані з державними інвестиціями;запровадження оцінки за результатами реалізації інвестиційних проектів.
Для виконання завдань необхідно здійснити такі заходи: забезпечити оптимізацію напрямів здійснення державних інвестицій з урахуванням державних та регіональних цільових програм розвитку галузей та територій, в тому числі із залученням приватних фінансових ресурсів;затвердити порядок та критерії попереднього відбору інвестиційних проектів; визначити умови залучення зовнішніх експертів і незалежних науково-дослідних організацій до проведення фінансово-економічної експертизи державних інвестиційних програм з метою підвищення спроможності державних органів у частині управління державними інвестиціями; розробити ефективну систему оцінки інвестиційних проектів; проводити моніторинг реалізації державних інвестиційних проектів на основі критеріїв оцінки їх якості.
Актуальним питанням є підвищення ефективності зовнішнього контролю та аудиту публічних фінансів шляхом імплементації стандартів Міжнародної організації вищих органів фінансового контролю (INTOSAI) і кращихміжнародних методик, що є перспективою подальших досліджень.

Література:
1. Піхоцький В.Ф. Система державного фінансового контролю в Україні: концептуальні засади теорії та практики: Монографія / В.Ф.Піхоцький. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 336 с. 2. Стратегія розвитку системи управління державними фінансами [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.minfin.gov.ua/control/uk/publish/article;jsessionid=1FCA62FC0911F1A2391826F81A7DAB87.app1?art_id=387581&cat_id=13987.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Перспективи економічного і соціального розвитку національних економік в умовах глобалізації та регіоналізації Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад