Форум Дніпропетровської державної фінансової академії
Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
Написане: четвер березня 17, 2011 12:32 pm Тема повідомлення: Чечельницька Г.В., Ніколенко Г., ФОРМИ ТА ДОСВІД ГРОМАДС...
ФОРМИ ТА ДОСВІД ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ
НАД ВИКОРИСТАННЯМ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ В УКРАЇНІ
Чечельницька Г.В., к.і.н., доцент
Ніколенко Г., студент гр.ФК-10-3
Дніпропетровська державна фінансова академія
Суттю майже всіх сьогоднішніх суспільних потрясінь і протиріч є конфлікт між представниками владних структур і широких верств населення. Болючим залишається питання громадського контролю в Україні, особливо в площині використання бюджетних коштів.
Ця проблема має певний історичний досвід: суспільний контроль у Швеції початку 90-х років ХХ ст., комплексна програма по боротьбі з нецільовим та неефективним використанням бюджетних коштів під назвою «Відкрита кампанія», сутність якої полягала у послідовній організації взаємодії влади та громадських інститутів. Аналіз законодавчої бази України на предмет наявності функціонування суспільного контролю виявляє її нефункціональність, непрозорість.
Вдалим є приклад функціонування суспільного контролю у м. Коломия Івано-Франківської області та у Бахчисарайському районі АРК, де в ході реалізації програмами «Голос громадськості» за короткий час було досягнуто обнадійливих результатів. Дослідження ролі профспілок, місцевих рад, показує неготовність перших взяти на себе роль контролерів через значну долю «жовтих» профспілок, та недієздатність других через низький рівень самоорганізації та недосконалу нормативну базу. Особливою є роль ЗМІ в забезпеченні інформування населення про діяльність влади. Позитивним прикладом такого впливу є досвід програм «Інформаційний термінал», «Пряма лінія» м. Макіївка, 2004 р.
Існує державний план створення «Електронного уряду» в Україні, закордонні аналоги якого вже функціонують. Має світовий досвід т.зв. «Суспільна експертиза», підґрунтям для її реалізації є громадська програма «Форум» (2005 р.), в ході якої на Україні було створено 800 відповідних суспільних організацій.
Виходячи з аналізу нормативно-правової бази в Україні слід зробити висновок про її низьку придатність для функціонування суспільного контролю. Лише прийняття спеціального закону, що визначив би принципи, обов'язковість і порядок впровадження суспільного контролю в усі основні сфери громадського життя, може якісно змінити українське суспільство. Державний фінансовий контроль за цільовим й ефективним використанням бюджетний засобів доцільно доповнити зовнішнім суспільним фінансовим контролем. Потрібно забезпечити всебічний доступ громадян до бюджетної інформації. Необхідно створити експертну мережу із числа неурядових громадських організацій на підставі конкурсного відбору. Варто законодавчо встановити коло питань за якими експертиза є обов’язковою. Потрібно розширити й сферу повноважень суспільних рад та надати їм право виступати координаторами міжсекторної взаємодії на відповідній території. Зокрема варто відзначити необхідність не тільки адміністративних, а й якісних духовних змін у сфері влади і контролю за владою.
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете голосувати у цьому форумі