Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Антошкіна Л.І., ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМІВ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНИХ ФІНАНСІВ
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: четвер березня 22, 2012 10:16 am    Тема повідомлення: Антошкіна Л.І., ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ... Відповісти цитуючи

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ
В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

Антошкіна Л.І., д.е.н., професор
Бердянський університет менеджменту і бізнесу

Процеси глобалізації, що все більше набирають масштабності прояву, активізують не лише питання стосовно сутності цього явища в системі фундаментальних проблем світового розвитку, а й сутності глобальної еволюції світової цивілізації у її якісному вимірі, що проявляється в переході до постіндустріальної епохи суспільного буття. Зазначене зумовлює необхідність не лише констатації постулатів, як узагальнень системних перетворень реальних процесів, а й дієвих чинників, що їх спричиняють, та виявлення закономірностей їх формування.
Як відомо, витоки глобалізації мають глибокі історичні корені, а її прояв є відображенням глибинних процесів цивілізаційного поступу людства, що накладає відбиток та матрицю культури людства як засобу буття людини у світі. Проблема цивілізаційного поступу в системі глобалізаційних перетворень дає можливість більш чітко представити логіку історичного процесу і всі трансформації, що відбуваються в ньому. На основі виявлення найбільш характерних ознак глобалізаційних змін в цивілізаційному поступу людства можна виділити три етапи їх прояву в тисячолітньому історичному вимірі.
Перший тисячолітній глобалізаціний етап характеризується зародженням і становленням світових релігій, початок якого хронологічно співпадає з початком нової ери літочислення. Інтеграційні процеси цього етапу були спрямовані на упорядкування соціонормативної культури як комплексу системоутворюючих принципів етики, цінностей і норм способу життя у гуманітарному і соціальному вимірі. Змістовно поява світових релігій була зумовлена пошуком загальнолюдських цінностей як консолідуючої компоненти соціумів окремих країн, а також можливостей виходу цих цінностей за межі національних держав і формування їх як важливого соціо-культурного інституту.
Другий тисячолітній глобалізаціний етап цивілізаційного поступу розпочався на початку другого тисячоліття нашої ери і пов’язується з виникненням університетів і становлення на їх основі цивільної науки та системної вищої освіти. На цій основі формуються крупні освітньо-гуманітарні (певною мірою науково-альтернативні теологічним релігійним осередкам) науково-навчальні центри на Сході і Заході світу. Саме університети, набувши наукових знань в сфері природознавства та суспільствознавства як форм об’єктивного існування різноманітних форм матерії, стали фундаторами науково-технічного прогресу, керованого розвитку продуктивних сил, зумовили становлення цивілізації індустріального суспільства.
Третій, нинішній глобалізаціний етап цивілізаційного поступу, що знаменує третє тисячоліття, характеризується становленням постіндустріального суспільства. Інтеграційно-консолідаційний механізм глобалізаційних процесів на цьому етапі формується на основі інформаційно-комунікативних систем з комп’ютерними технологіями, що дозволяє проводити інтерактивне трансактне спілкування осіб та соціальних громад в синхронному режимі. Це істотно впливає на необхідність адекватної глобалізації науки, освіти і культури на засадах відповідних суспільним потребам їх парадигм, провідна місія чого належить освіті. Глобалізація освіти, ввібравши в себе набуті попередніми двома цивілізаційними етапами розвитку класичні тенденції гуманізму і демократизації, нині має набути нових функцій – продукування не просто фахового кадрового забезпечення працівниками потреб економічних та соціальних сфер, а розширеного відтворення людського капіталу.
Людський капітал – нині рушійний чинник становлення постіндустріального суспільства. Вища освіта, яка повинна продукувати не просто фахівця, а й інтелектуальний капітал нації, потребує відповідної перебудови, реформування науково-навчальної системи згідно із цією визначальною місією та надання їй нової якісної визначеності перед тими визовами, з якими стикається вона сама та суспільство в глобальному середовищі.
В наукових публікаціях, пов’язаних з проблемою розвитку освіти в умовах глобалізації , визначились наступні найбільш актуальні напрями:
 досконалості освітньої системи з позицій забезпечення якості, ефективності і доступності освіти для громадян, проведення у вищих закладах освіти актуальних фундаментальних і прикладних наукових досліджень, освоєння нових спеціалізацій, забезпечення належної креативності та компетентності і кваліфікації професорсько-викладацького складу. Це означає створення в навчальних закладах принципово нового культурно-освітнього середовища, адаптивного до динамічних потреб суспільства і ринку, та становлення безперервної освіти громадян;
 досконалості фінансово-економічних та організаційних засад функціонування освітніх закладів в сферах управління, фінансування, у взаємовідносинах з бізнесом і ринковими структурами, в міжнародному співробітництві та інтернаціоналізації освіти. Це означає набуття вітчизняними закладами вищої освіти належної конкурентоспроможності, приведення їх діяльності у відповідність із потребами стратегії національного розвитку, досягнення толерантності за критеріями гуманізму, духовності, гармонійного розвитку особистості з одного боку, та жорстким прагматизмом економічної категорії «прибуток», кінцевий результат, ефект з другого боку.
Нині зрозуміло всім, що вища освіта знаходиться в епіцентрі глобалізації, що саме вона зумовлює перехід до постіндустріальної цивілізації, а тому потребує дієвої підтримки органів державної влади за принципом «вищій освіті – і якість найвищу». Орієнтиром розвитку вітчизняної освіти є європейська система, освоєння якої здійснюється у рамках Болонського процесу, до якого долучилась Україна. Виконуючи положення Булонської угоди, в Україні уже запроваджено схему побудови системи вищої освіти за європейськими канонами. Але – за формою. Тепер необхідно освоїти її і за суттю, поламавши старі стереотипи, тобто «налити у старий кувшин нове вино».
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМІВ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНИХ ФІНАНСІВ Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад