Форум Дніпропетровської державної фінансової академії
Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
Написане: четвер березня 22, 2012 1:50 pm Тема повідомлення: Чупілко С.І., Чупілко Т.А., ПРОБЛЕМИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ФУНКЦІЇ..
ПРОБЛЕМИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ФУНКЦІЇ ПОПИТУ
Чупілко С.І., Чупілко Т.А., к.т.н., доцент
Дніпропетровська державна фінансова академія
ts_dnepr@ukr.net
У самому простому випадку функція попиту будується на підставі значень ціни та кількістю продукту . В загальному випадку функція має вигляд:
Часто саме ця функція інтерпретується як функція попиту, якщо виконується закон попиту і залежність є значимою.
Але така інтерпретація вірна лише у тому випадку, коли попит не змінюється у часі. Це практично одиничний випадок, коли траєкторія рівноважної точки співпадає з кривою попиту.
Якщо попит і пропозиція змінюються у часі, то кожне спостереження відповідає новій функції попиту. При цьому крива характеризує переміщення рівноважної точки і не може інтерпретуватися як крива попиту.
Як слід зауважити, ідентифікація функції попиту за допомогою регресійної залежності, отриманої на основі спостережень за точкою рівноваги, потребує додаткового обґрунтування, і в випадку їх відсутності не може бути визнана задовільною навіть за статистично значимих результатів.
Для правильної ідентифікації попиту необхідно враховувати динаміку як попиту, так і пропозиції.
Іноді робиться спроба обійти проблеми, які виникають, за допомогою включення в регресію нецінових параметрів попиту: доходу, цін на зв’язані продукти та інші. Дійсно, зміна цих параметрів у часі може відображати динаміку попиту.
В роботі розглядається коректний підхід до розв’язання проблеми ідентифікації попиту на основі аналізу системи рівнянь, що враховують динаміку (наведемо лінійні залежності):
функції попиту: ,
функції пропозиції: ,
де – неціновий фактор попиту, наприклад, дохід споживача,
– неціновий фактор пропозиції, наприклад, індекс цін на фактори виробництва.
Визначивши невідомі змінні , маємо результат ідентифікації, як функції попиту, так і функції пропозиції.
На практиці саме стан рівноваги є основною спостережуваною характеристикою ринку продукту. Отримання важкодоступної інформації про нецінові фактори попиту та пропозиції ускладнюють оцінювання ринкового попиту.
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете голосувати у цьому форумі