Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Горковлюк В.М., ОРГАНІЗАЦІЯ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ ВИДАТКІВ ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства"
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: понеділок листопада 26, 2012 1:09 pm    Тема повідомлення: Горковлюк В.М., ОРГАНІЗАЦІЯ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ ВИДАТКІВ ... Відповісти цитуючи

Горковлюк В.М.
Вінницький фінансово-економічний університет

ОРГАНІЗАЦІЯ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ ВИДАТКІВ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ

Ефективне витрачання державних фінансових ресурсів, їх раціональний розподіл і перспективи вкладення в інноваційний розвиток нашої держави передбачають необхідність постійного державного контролю в даній сфері. Тому сьогодні надзвичайно ефективним стає дослідження теоретичних та методологічних аспектів організації державного контролю видатків бюджетних установ, які є кінцевими розпорядниками бюджетних коштів і своєю діяльністю значною мірою формують видатки бюджетів різних рівнів.
Звісно, така актуальна тема не залишилася без уваги науковців. Окремі її аспекти висвітлені в роботах таких дослідників, як С.І.Юрій, В.М. Федосова, Л. А. Дробозіна, О.Д. Василик, В. С.Загородський, О.Д. Вовчак, І. Г. Балагун, І. Р. Чуй, Л. В. Гуцаленко, О.Ю.Большакова, Л.К. Воронова та інші. Разом з тим, вдосконалення нормативно-правової бази та методологічних підходів в організації державного контролю потребує постійного звернення до даної теми з метою уточнення найбільш важливих її аспектів.
Державний контроль виступає більш вужчим поняттям щодо терміну “контроль”. Державний контроль є частиною соціального контролю, яку суспільство передало державі для підтримки дисципліни, законності, порядку і організованості в інтересах суспільства і кожного громадянина, а держава є одним з головних суб’єктів здійснення контрольної функції в суспільстві. Це можна стверджувати, ґрунтуючись на тому, що держава має можливості і наділена реальними повноваженнями для впливу на суспільство, при здійсненні якого вона покладається на результати контролю [3, с.21].
Аналіз публікацій, присвячених характеристиці державного контролю, свідчить, що науковці дають різні тлумачення досліджуваної категорії. Л.В. Гуцаленко [4, с. 6] під державним фінансовим контролем розуміє різновид фінансового контролю, що здійснюється відповідними органами державного фінансового контролю, полягає у встановленні фактичного стану справ щодо дотримання вимог законодавства на підконтрольному суб’єкті.
На думку Ю. О. Костенко [6, с. 17] державний фінансовий контроль являє собою форму реалізації контрольної функції фінансів, що відображає й уточнює всі стадії кругообігу суспільного продукту, забезпечує раціональне співвідношення між потребами у фінансах і наявністю грошових ресурсів.
А. Г. Зюнькін [5, с. 24] зводить сутність державного фінансового контролю до діяльності державних органів щодо забезпечення законності, фінансової дисципліни при мобілізації, розподілі та використанні коштів і матеріальних цінностей.
Таким чином, при трактування даного поняття різними авторами звертається увага на цілі державного контролю у сфері фінансів, які охоплюють широке коло завдань у сфері фінансвих та бюджетних відносин. Разом з тим, науковці звертають увагу на те, що державний фінансовий контроль проводиться відповідними державними органами. Залежно від суб'єктів, які здійснюють державний контроль, доцільно виділити такі види, як: контроль з боку Верховної Ради України — парламентський; контроль з боку Рахункової палати; контроль з боку Державної фінансової інспекції України; контроль з боку Міністерства фінансів України; контроль з боку Державної податкової адміністрації; контроль з боку Державного казначейства.
Основною тенденцією вдосконалення державного контролю в усьому світі і в Україні є перехід до фінансового аудиту як найбільш ефективної форми державного контролю, зокрема щодо видатків бюджетних установ.
Проведення контролю за використанням бюджетних коштів у формі аудиту фінансово-господарської діяльності бюджетних установ передбачено ст. 26 нового Бюджетного кодексу України. Постановою Кабінету Міністрів України від 31.12.2004 № 1777 було затверджено Порядок проведення органами ДКРС аудиту фінансової та господарської діяльності бюджетних установ. Пріоритетність аудиту ефективності підтверджено також Концепцією розвитку державного внутрішнього фінансового контролю на період до 2017 року.
Аудиторське дослідження має на меті дати оцінку ефективності використання бюджетних коштів, тобто встановити рівень віддачі бюджетних коштів, а не оцінити загальний стан. Виходячи з досліджуваної за допомогою аудиту проблеми формуються основні гіпотези, тобто визначаються причини виникнення проблеми, доводиться необхідність усунення цих проблем [7, с.7].
Тобто для здійснення аудиту ефективності бюджетних коштів не достатньо використовувати метод коефіцієнтів, фактичні і документальні методи контролю. Перед усім, необхідно застосувати метод гіпотез дослідження певних проблемних питань і згідно з ними вже застосовувати інший набір методичних прийомів, способів, але це вже подальший напрямок дослідження проблеми впровадження аудиту ефективності.
В рамках проведення поточних аудиторських процедур державний аудитор зобов'язаний провести моніторинг операцій на рахунках, відкритих в органах Державного казначейства України та фінансової звітності бюджетної установи. Моніторинг - аудиторська процедура, яка полягає у безперервному відстеженні операцій на рахунках бюджетної установи, відкритих в органі Державного казначейства України, та показників її фінансової звітності з метою виявлення ознак, які можуть свідчити про можливість допущення фінансових порушень.
Основним завданням моніторингу цих операцій є: 1) по-перше, виявлення якомога раніше ознак, що можуть свідчити про відхилення від встановлених законодавством принципів використання бюджетних коштів, державного і комунального майна, ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності; 2) по-друге, звернення уваги відповідальних посадових осіб бюджетної установи на ці ознаки з метою запобігання незаконним і неефективним витратам та втратам фінансових ресурсів, коригування управлінських рішень.
Моніторинг проводиться без виходу в бюджетну установу за допомогою відстеження операцій на рахунках, відкритих в органах Державного казначейства України, аналізу періодичної (місячної, квартальної) фінансової звітності бюджетної установи. При необхідності, може досліджуватися періодична статистична звітність.
Крім моніторингу операцій на рахунках, відкритих в органах Державного казначейства України державний аудитор зобов'язаний провести камеральну перевірку фінансової звітності бюджетної установи [2, с.212]. Крім того, державний аудитор зобов'язаний здійснити також обстеження - аудиторську процедуру, що здійснюється безпосередньо в бюджетній установі і полягає у дослідженні планових та бухгалтерських (первинних і зведених) документів, господарських договорів, фінансової та статистичної звітності, інших документів, пов'язаних з фінансово-господарською діяльністю, бухгалтерським обліком та внутрішньо-господарським фінансовим контролем.

Література: 1. Бюджетний кодекс України від 08 липня 2010 року № 2456-ІV [Текст] // Відомості Верховної Ради України. – 2010. – № 50. – ст. 1778.; 2. Аудит. (Основи державного, незалежного професійного та внутрішнього аудиту). / За ред. проф. Немченко В.В., Редько О.Ю., Підручник. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 540 с.; 3. Гетьманець О. П. Принципи державного контролю в бюджетному процесі / О. П. Гетьманець // Фінансове право. – 2006. – № 1. – С. 21.; 4. Гуцаленко Л. В. Державний фінансовий контроль [Текст] : навч. посіб. /Л. В. Гуцаленко, В. А. Дерій, М. М. Куцупатиц. – К. : Центр учбової літератури, 2009.– 424 с.; 5. Зюнькін А. Г. Фінансове право [Текст] : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. – 4-те вид., доп. / А. Г. Зюнькін. – К. : МАУП, 2007. – 568 с.; 6. Костенко Ю. О. Фінансове право України [Текст] : навч. посіб. / Ю. О. Костенко. – К. :Центр учбової літератури, 2009. – 240 с.; 7. Рубан Н.І. Концептуальні питання проведення аудиту використання бюджетних коштів. Аудит фінансової та господарської діяльності бюджетних установ: проблеми та шляхи запровадження // Фінансовий контроль. – 2005. - № 2 (25). – C.3-11.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства" Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад