Форум Дніпропетровської державної фінансової академії
Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
Написане: понеділок листопада 26, 2012 1:46 pm Тема повідомлення: Романов О.В., БЮДЖЕТУВАННЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ЕЛЕКТРОННОЇ ...
Романов О.В., ст. викладач
Дніпропетровська державна фінансова академія
БЮДЖЕТУВАННЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ
Сучасний розвиток Інтернет-технологій та різноманітних економічних відносин у підприємницькому середовищі підготували умови для створення нової стратегії та моделі бізнесу – електронної комерції. В основному носіями та першими практиками випробування цієї стратегії та методів були підприємства малого та середнього бізнесу.
Взагалі електронна комерція на підприємствах — це будь-яка форма бізнес-процесів, у котрих взаємодія між суб’єктами здійснюється електронним чином з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій.
При підвищенні попиту на послуги Інтернет і зручному способі ведення бізнесу, підприємства електронної комерції почали потужно розвиватись, пропонувати великий спектр товарів і послуг, які можна замовити або отримати через мережу Інтернет. При збільшенні товарного і грошового оборотів підприємствам електронної комерції доводиться вдосконалювати, а іноді і створювати облікову політику підприємства, систему планування, обліку і контролю матеріальних і фінансових ресурсів. Бюджетування - сучасна управлінська технологія, що передбачає розроблення, реалізацію й аналіз виконання бюджетів в організації і допомагає оптимізувати ресурсні потоки, забезпечити економію, удосконалити управління грошовими ресурсами, зміцнити фінансову дисципліну, підвищити рівень інвестиційної привабливості й конкурентоспроможності підприємства. Бюджетування – це процес планування виробничо-господарської діяльності підприємства, процес розробки, виконання, контролю та аналізу фінансового плану, який охоплює всі сторони діяльності господарської структури, що дозволяє зіставити всі витрати і отримані результати на наступний період.
Системи автоматизації бюджетування підприємства електронної комерції забезпечує вирішення повного спектру фінансово-економічних задач, включаючи фінансовий облік, управлінський облік і фінансовий менеджмент. Системи дозволяють: моделювати схеми бюджетного управління і контролю; приймати від комерційних модулів всю необхідну інформацію про торгівельну (комерційну) або виробничо-господарську діяльність по всім дільницям, підрозділам і електронним магазинам; формувати фінансові показники на основі комерційних або виробничих даних; консолідувати фінансову інформацію в різних розрізах у відповідності зі структурою бізнесу; забезпечувати всю необхідну звітність.
Мета створення системи бюджетування – це формування та дотримання запланованих показників діяльності підприємства. Фінансова ефективність: зростання обсягу продажів; підвищення рентабельності бізнесу. Економічна ефективність: зниження витрат; контроль нормативів і лімітів. Кадрова ефективність: підвищення відповідальності, управління та контролю.
Результати впровадження бюджетування на підприємствах електронної комерції та в загалі у малому та середньому бізнесі з використанням сучасних інформаційно-аналітичних систем: оперативність і достовірність інформації про фактичний і плановому стані; зручна форма і деталізація звітів; відстеження проблемних показників підприємства і контролювати їх; прогнозування декількох варіантів розвитку подій і оперативність реакції на зовнішні і внутрішні фактори; об'єднання бюджетів господарств; оптимізація управління грошовими коштами; облік і зниження рівня витрат; прогнозування та управління рентабельністю; оцінка вартості компанії; планувати діяльність при різних сценаріях; отримання управлінської звітності з необхідною деталізацією; управління віддаленими підрозділами.
Основні виводи та рекомендації для підприємств електронної комерції полягають у поетапному створенні системи бюджетування діяльності. Використання можливостей автоматизованих систем бюджетування: формування бюджетів та фактичних звітів у різних розрізах (відділи, електронні магазини, номенклатура, контрагенти, проекти); об'єднання бюджетів по відділах / магазинах; план-фактний аналіз даних; контроль виконання за допомогою лімітів та показників; побудова майстер-бюджету; формування Балансу за фактичними та запланованими даними; розрахунок показників на підставі Балансу; аналіз фінансового стану підприємства; формування Звіту про прибутки і збитки за фактичними та запланованими даними; розрахунок показників оборотності активів і пасивів; аналіз прибутковості та рентабельності; аналіз ефективності використання капіталу; коригування планових бюджетів; переміщення залишків по рахунках бюджетування.
Література: 1. Винарик Л.С., Щедрин А.Н., Васильева Н.О. Онлайновый электронный рынок: становление, проблемы: Монографія / Ин-т экономики промышленности. – Донецк, 2003. – 176 с. 2. Маслак О.І. Застосування маркетингових інструментів у сфері електронної комерції. Вісник КДПУ імені Михайла Остроградського. Випуск 1/2010 (60). Частина 1. [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Natural/Vkdpu/2010_1_1/PDF_1_2010_ch1/183.pdf 3. Бримсон Джеймс. Процессно-ориентированное бюджетирование. Внедрение нового института управления стоимостью компании / Дж. Бримсон, Дж. Антос. – [Пер. с англ.] — М.: Вершина, 2007. — 330 с. 4. Шим, Джай К. Основы бюджетирования и больше. Справочник по составлению бюджетов/ Дж. К. Шим, Дж. Г. Сигел ; под общ. ред. В. А. Плотникова. — [Пер.с англ.] – М. : Вершина, 2007. – 368 с.
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете голосувати у цьому форумі