Форум Дніпропетровської державної фінансової академії
Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
Написане: понеділок листопада 26, 2012 1:49 pm Тема повідомлення: Хіміч К.І., ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКОВИМИ ...
Хіміч К.І., асистент
Дніпропетровська державна фінансова академія
ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКОВИМИ ОРГАНАМИ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ
Сучасна податкова система України потребує наявності в її складі надійного та стабільного джерела доходної частини бюджету. ПДВ став цим стабільним джерелом формування доходів Державного бюджету. Це зумовлено тим, що він є податком на споживання, і кінцевий споживач виступає платником цього податку.
Актуальність даної теми полягає, по-перше, в необхідності ідентифікації особливостей справляння податку на додану вартість як складової частини української податкової системи. І, по-друге, в необхідності негайного вирішення проблем, що стоять на шляху до забезпечення ефективного функціонування податку на додану вартість, як одного з головних джерел формування доходів державного бюджету.
Наявність податку є однією з обов’язкових умов вступу країн до Європейського Союзу. З метою поповнення державного бюджету ПДВ було введено і в Україні. На початку 90-х років його ставка складала 28%, на сьогоднішній день її зменшено до 20%. Податковий кодекс України передбачає подальше зменшення ПДВ до 17% з 1 січня 2014 року.
Станом на 1 березня 2011 р. на обліку в органах податкової служби перебувають 243,5 тис. юридичних та 29,4 тис. фізичних осіб – платників податку на додану вартість.
Одним із основних пріоритетів Департаменту адміністрування податку на додану вартість ДПC України є організація нормотворчої роботи шляхом розробки пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства з ПДВ. Ще одним завданням є виконання заходів з реалізації державної регуляторної політики та розробки методології застосування законодавства з ПДВ.
Слід зазначити, що суми, які надходять до бюджету з ПДВ з вироблених в Україні товарів щороку зростають. Зокрема, у 2010 р. вони досягли 53,6 млрд. грн., що на 17% більше ніж у 2009 р., та на 19% - ніж у 2008 році.
Досягнутий у попередньому році темп надходження сум податку до бюджету зберігся і в поточному році. За січень – лютий 2011 р. до державного бюджету надійшло 12,4 млрд. грн. податку, що на 5,5 млрд. грн., або на 80%, більше ніж за аналогічний період 2010 р. Загалом завдання зі збору ПДВ, установлене Мінфіном України на січень – лютий поточного року, виконано на 113,1%, до бюджету надійшло 1,4 млрд. грн. Позитивним поштовхом цього стало повідомлення про автоматичне відшкодування.
Передумовою переходу до нових методів адміністрування ПДВ є впровадження електронної звітності. Кількість платників податку на додану вартість, які звітують в електронному вигляді засобами e-mail, постійно зростає: у 2008 р. – 38,5 тис., у 2009 р. – 67,9 тис., у 2010 р. – 95,2 тис., у січні 2011 р. – 101,6 тис. Метою цих дій є мінімізація суб’єктивного впливу на платника податку та зменшення контакту податкового інспектора з платником податків.
Не зважаючи на суттєві реформи, ПДВ залишається найбільш проблемним податком, запозиченим з досвіду зарубіжних країн. Через суттєві проблеми щодо справляння ПДВ, має місце відволікання оборотних коштів підприємств та створення певної напруги у виконанні бюджету, що свідчить про недосконалість механізму оподаткування.
Основними причинами цього є: виникнення зобов’язань по ПДВ до надходження оплати за відвантажені товари в умовах хронічної затримки платежів між підприємствами; необхідність виплати величезних сум відшкодування (за умов зростання обсягів експорту), що стають обтяжливими для бюджету; нераціональний розподіл податкового тиску внаслідок необґрунтовано широкого числа звільнених від оподаткування; значна кількість зловживань платників податку при користуванні пільгами і формуванням податкового кредиту.
Тому, нині, в умовах посткризового розвитку економіки, Україна спрямовує усі зусилля на удосконалення податкового законодавства та адміністрування ПДВ. Це значно посилює роль та місце ПДВ у формуванні доходів державного бюджету.
В решті решт, швидкість та оптимальність вирішення питань підвищення фіскальної ефективності податку на додану вартість, полегшення та підвищення прозорості механізмів бюджетного відшкодування ПДВ поряд із досягненням соціальної справедливості податку, сприятимуть покращенню податкової ситуації в Україні та досягненню високої ефективності функціонування податку на додану вартість.
Література: 1. Торубка Г.І. Аналіз позитивних тенденцій податку на додану вартість у 2011 році [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://libfor.com/index.php?newsid=352. 2. Чижова Т.В. Сучасні реалії адміністрування ПДВ та вирішення проблем його гармонізації// Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу .-2011.-№ 1(13).- С.96-99. 3. Кміть В.М., Оксенюк О.І. Напрями вдосконалення системи адміністрування ПДВ в Україні//Інноваційна економіка.-2012.-№6.- С.308-313. 4. Нікітішин А.О. Адміністрування податків в умовах фінансово-економічної кризи / А. О. Нікітішин // Фінанси України. – 2010. –№ 1. – С. 38–45.
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете голосувати у цьому форумі