Форум Дніпропетровської державної фінансової академії
Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
Написане: понеділок листопада 26, 2012 1:53 pm Тема повідомлення: Гудзинська Ю.С., ПРІОРИТЕТНИЙ ПІДХІД ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ..
Гудзинська Ю.С.
Національний університет біоресурсів
і природокористування України
ПРІОРИТЕТНИЙ ПІДХІД ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
Актуальним питанням сьогодні є забезпечення керованості та позитивної спрямованості розвитку підприємства з метою уникнення дестабілізуючих самовільних реакцій організації у відповідь на агресивні прояви конкурентного зовнішнього середовища. Це в свою чергу обґрунтовує необхідність розробки системи стратегічного цілепокладання в підприємстві.
Формування стратегії розвитку відбувається на основі синтезу аналітичних оцінок окремих напрямів розвитку підприємства, таких як: організаційного (соціально-психологічні аспекти, системи координації, мотивації, контролю); ринкового (позиція в галузі, можливості розширення ринкової ніші); ділового (вибір та просування пріоритетних напрямів діяльності з метою підвищення ефективності використання ресурсів та підвищення конкурентоспроможності підприємства в цілому) та інших. Призначення стратегії розвитку підприємства полягає у забезпеченні балансу між внутрішнім та зовнішнім середовищем з метою досягнення певних цілей.
Система цілей підприємства являє собою інтегровану сукупність інтересів груп учасників господарської діяльності: трудового колективу, інвесторів, споживачів продукції, постачальників, та відповідно виконують ряд функцій, зокрема спрямовуючу, адаптивну, мотиваційну, координаційну, контрольну.
Узгодження цілей в підприємстві відбувається шляхом формування їх ієрархічної підпорядкованості, розкриваючи місію підприємства через комплекс стратегічних, тактичних та операційних цілей.
Різновекторність інтересів за кожною з груп учасників продукує нагромадження цілей, внаслідок чого зростає вірогідність дезорієнтації в процесі формування стратегії розвитку підприємства. З метою уникнення таких негативних проявів розробляється система цільових пріоритетів підприємства. Таким чином, в основі формування стратегії розвитку підприємства лежить система пріоритетів – найбільш вагомих з точки зору забезпечення ефективного функціонування в конкурентному середовищі протягом довготривалого періоду положень.
Система стратегічних пріоритетів підприємства виходить за межі суто цільового її розуміння, являючи складніше явище. Пропонуємо розуміти під системою стратегічних пріоритетів підприємства систему узгоджених з точки зору збалансування зовнішніх та внутрішніх інтересів діяльності цілей та найефективніших стратегій їх досягнення. Визначення поняття пріоритету розвитку передбачає виокремлення трьох позицій розуміння даної категорії, а саме: пріоритет як принцип – фундаментальне положення, основа для подальшого формування стратегії розвитку організації; пріоритет як ціль – враховує найбільш ефективні положення в перспективі господарської діяльності; пріоритет як стратегічна спрямованість – відіграє роль механізму, комплексу дій, з метою реалізації визначених цілей.
До цільових пріоритетів встановлюється відповідний перелік вимог, до яких відносять: наукову обґрунтованість – формування цілей з урахуванням об’єктивних законів розвитку об’єкта управління та його середовища, дотриманням принципу системності; реальність, досяжність – формування цілей з урахуванням реально існуючих факторів функціонування об’єкта управління; вимірюваність та конкретність – можливість кількісного представлення цілей; часову орієнтацію; гнучкість, динамічність – можливість корегування змісту та структури системи цілей відповідно до змін зовнішнього середовища; несуперечливість (сумісність) — гармонійне поєднання цілей за горизонтальними та вертикальними зв’язками як елементів цілісної системи управління [3].
Формування системи пріоритетів сприяє розкриттю місії організації, переводячи її з абстрактної площини на рівень матеріальної реалізації, ув’язуючи при цьому бажаний ідеальний стан підприємства з реальними його можливостями та умовами зовнішнього середовища, створюють фундамент для подальшої декомпозиції цілей та розробки відповідної системи стратегій.
Література: 1. Бузько І.Р., Дмитренко І.Є., Сущенко О.А. Стратегічний потенціал і формування пріоритетів у розвитку підприємств. Монографія. – Алчевськ: вид-во ДГМІ, 2002. – 216 с.Донскіс Л. Націоналізм і глобалізація: виклики XXI століття // Визвол. шлях. – 2005. – №1. – С. 38-47. 2. Козак, Л.В. Місце та роль стратегій позиціювання в системі стратегічних пріоритетів підприємства. Формування ринкової економіки : зб. наук, праць. — Спец. вип. : у 2 ч. Організаційно-правові форми агропромислових формувань: стан, перспективи та вплив на розвиток сільських територій (Ч.2). 2011p. – С. 107-115. 3. Саєнко М.Г. Стратегія підприємства: підручник. / М.Г. Саєнко. – Тернопіль: “Економічна думка”. – 2006. – 390 с. 4. Стратегії економічного розвитку в умовах глобалізації: Монографія / За ред. д-ра екон. наук, проф. Д. Г. Лук’я¬ненка. — К.: КНЕУ, 2001. — 538 с. 5. Таряник О.М. Формування стратегії підприємства на основі пріоритетів розвитку // Економіка: проблеми теорії та практики: Зб. наук. пр. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2003.- Вип. 182, том III. – С. 655-661.
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете голосувати у цьому форумі