Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Сорока К.О., ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства"
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: понеділок листопада 26, 2012 1:56 pm    Тема повідомлення: Сорока К.О., ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ ... Відповісти цитуючи

Сорока К.О., старший викладач
Дніпропетровська державна фінансова академія

ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДІВНОГО КОМПЛЕКСУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Дніпропетровській області добре розвинена машинобудівна галузь, здебільшого важке і металомістке машинобудування, верстатобудування, приладобудування, автомобілебудування. Головними центрами машинобудування є: Дніпропетровськ – тут зосереджено виробництво металургійного і гірничошахтного устаткування, транспортне машинобудування, металоконструкції, космічне машинобудування; Кривий Ріг – гірничошахтне устаткування; Бердянськ – електротехнічне і дорожньо-будівельне устаткування. Частка машинобудування в загальнообласному обсязі обороту від промислової діяльності протягом останніх п’яти років визначається на рівні 7,4-8,8 % і за питомою вагою займає традиційне четверте місце, поступаючись лідерством таким видам діяльності, як металургійне виробництво та виробництво готових металевих виробів, добування корисних копалин, крім паливно-енергетичних, виробництво та розподілення електроенергії, газу та води. Тому важко недооцінити його роль у розвитку промислового виробництва області.
Підприємствами машинобудівного комплексу Дніпропетровщини у 2008 р. експортовано продукції на суму 605,9 млн. дол., отримано по імпорту 241,2 млн. дол., і проти 2007 р. обсяг по експорту зріс на 6,2 %, імпорту – на 25,9 %. Позитивне сальдо зовнішньої торгівлі цього виду діяльності становило 364,7 млн. дол. Коефіцієнт покриття імпорту експортом дорівнював 3,2.
Основу структури експорту склали у 2008 р. залізничні локомотиви або моторні вагони трамвая, рухомий склад та їх частини; колійне обладнання та пристрої для залізниць або трамвайних колій та їх частини; механічне (у тому числі електромеханічне) сигнальне обладнання всіх видів (50 %), реактори ядерні, котли, машини, обладнання й механічні пристрої та їх частини (майже 23 %). Останні ж, в основному, і завозили в область (64,3 % обсягу імпорту галузі). Суттєву вагу в структурі імпорту становили також засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання (16,6 %).
За підсумками роботи машинобудівних підприємств області за 2009 р. далася взнаки робота в умовах світової фінансово-економічної кризи, і індекси машинобудівної продукції, як і досі, фіксують сталу тенденцію падіння. У 2009 р. машинобудівні підприємства знизили випуск продукції на 61 %.
У машинобудуванні припинилось або зменшилось виробництво переважної більшості основних видів продукції галузі, серед них акумулятори електричні свинцеві для запуску двигунів внутрішнього згоряння, де падіння склало 20,9 %, насоси відцентрові для перекачки рідин та підйомники рідин (72,4 %), розпушувачі та культиватори (76,6 %).
У вартісному виразі у січні-листопаді 2009 р. експортовано механічного та електричного обладнання, машин та механізмів на 168 млн. дол., що становило 49,8 % від обсягу січня-листопада попереднього року, локомотивів залізничних або трамвайних, шляхового обладнання – на 119,4 млн. дол. (25 %). У товарній структурі імпортних надходжень значними були обсяги механічного та електричного обладнання, машин та механізмів, яких отримано на 470,3 млн. дол. (13,5 %).
Протягом 2010 р. головною характеристикою показника динаміки, що відображає зміну у часі створеної машинобудівними підприємствами області валової доданої вартості, є стала тенденція уповільнення темпів росту до відповідних періодів 2009 р. під впливом економічно-фінансових негараздів кризового періоду.
Підприємствами машинобудівного комплексу Дніпропетровщини у 2010 р. експортовано продукції на суму 554,4 млн. дол., отримано по імпорту 149,1 млн. дол., і проти 2009 р. зріс обсяг як експорту, так і імпорту в 1,9 разу кожен. Позитивне сальдо зовнішньої торгівлі цього виду діяльності становило 405,3 млн. дол. Коефіцієнт покриття імпорту експортом склав 3,7. Основу структури експорту у 2010 р. становили залізничні або трамвайні локомотиви, колійне обладнання (54,5 %), електричні машини й устаткування (21,1 %), котли, машини, апарати і механічні пристрої (17 %). Останні ж, в основному, і завозили в область (47,1 % обсягу імпорту галузі). У структурі імпорту суттєву вагу становили також електричні машини та устаткування (33,2 %) та наземні транспортні засоби (10,8 %).
Підсумки роботи індустрії Дніпропетровщини за 2011 р. визначала, перш за все, діяльність підприємств переробної промисловості – металургії та металообробки (100,1 %), виробництва харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів (107,4 %), іншої неметалевої мінеральної продукції (116,8 %), машинобудування (123 %), легкої промисловості (126 %).
У машинобудуванні проти 2010 р. перевищено рівень випуску продукції (товарів, послуг) підприємствами з виробництва машин та устаткування (індекс – 115,9 %), електричного, електронного та оптичного устаткування (103,5 %), та суттєво нарощено виробництво транспортних засобів та устаткування (134,7 %). Збільшено випуск акумуляторів електричних свинцевих для запуску двигунів внутрішнього згоряння (на 0,6 %), розпушувачів та культиваторів (на 32,8 %), вагонів вантажних несамохідних (у 1,6 раза).
У вартісному виразі у січні-листопаді 2011р. обсяг експорту локомотивів залізничних або трамвайних, шляхового обладнання склав 729 млн. дол., механічного та електричного обладнання, машин та механізмів – 304,1 млн. дол. У товарній структурі імпортних надходжень значними були обсяги механічного та електричного обладнання, машин та механізмів, яких отримано на 1037,6 млн. дол.
У машинобудуванні за 2012 р. не досягнуто рівня виробництва січня-вересня попереднього періоду (індекс – 97,1 %). Знижено випуск продукції на підприємствах з виробництва машин та устаткування, а також електричного, електронного та оптичного устаткування (індекси – 87,5 % та 84 % відповідно), де впало виробництво борін дискових (на 2,9 %), акумуляторів електричних свинцевих для запуску двигунів внутрішнього згоряння (на 29,9 %), електродвигунів та генераторів змінного струму, електродвигунів універсальних (на 61,7 %). Водночас у виробництві транспортних засобів та устаткування темп випуску продукції склав 104,7 %.
У вартісному виразі за січень-серпень 2012 р. обсяг експорту залізничних локомотивів склав 554,2 млн. дол. У товарній структурі імпортних надходжень значними були обсяги машин, обладнання та механізмів; електротехнічного обладнання, яких отримано на 859,1 млн. дол. (19 %), засобів наземного транспорту, літальних апаратів, плавучих засобів – на 227,4 млн. дол. (5 %).
Підприємства машинобудівного комплексу області підтримують зовнішньоторговельні відносини з 94 країнами світу. Значні обсяги експорту машинобудівної продукції (84,1 %) спрямовані до країн СНД; основними їх споживачами є Російська Федерація (35 %), Казахстан (3 %), Білорусь (2,3 %). Завозили продукцію переважно із країн Європи (44,6 %), Азії (25,5 %), країн СНД (19,7 %), Америки (10,2 %). Найбільші обсяги імпорту отримані з Китаю (19,7 %), Російської Федерації (17,2 %), Сполучених Штатів Америки (9,3 %), Угорщини (9,1 %), Німеччини (8,6 %).
Дніпропетровська область залишається одним з основних експортерів України і продовжує утримувати провідні позиції у сфері зовнішньої торгівлі України, займаючи друге місце за обсягами експорту та імпорту. Незважаючи на негаразди в економіці в період її трансформації, машинобудівний комплекс все-таки адаптувався до ринкових умов і почав освоювати нові промислові ринки. Для економічного розвитку регіону важливою є торгівля з країнами Європейського Союзу.

Література: 1. Офіційний сайт Головного управління статистики у Дніпропетровській області [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL:http://www.dneprstat.gov.ua 2. Офіційний сайт Вільної енциклопедії [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL:http://www.uk.wikipedia.org
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства" Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад