Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Мастикаш І.І., Маліновька С.-Ю. В., ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства"
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: середа листопада 28, 2012 2:19 pm    Тема повідомлення: Мастикаш І.І., Маліновька С.-Ю. В., ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ... Відповісти цитуючи

Мастикаш І.І., Маліновька С.-Ю. В.
Львівська державна фінансова академія

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ОСНОВИ ФІНАНСУВАННЯ ЦІЛЬОВИХ БЮДЖЕТНИХ ПРОГРАМ

Реформування фінансово-господарської та адміністративно-управлінської діяльності в Україні вимагає оптимізації системи адміністративних та фінансових відносин, зокрема, в сфері розроблення, затвердження та виконання цільових бюджетних програм як фінансово-управлінських заходів у найважливіших сферах суспільних відносин. Ці правові перетворення мають сприяти забезпеченню реалізації та захисту прав людини та громадянина, прав та законних інтересів юридичних осіб, територіальних громад, регіонів і держави в цілому. При цьому невирішеною залишається проблема загальної концепції розроблення, затвердження, фінансування цільових бюджетних програм, контролю за цими процесами, відсутність усталеної правозастосовної практики в цій сфері.
В останні роки проблемам удосконалення цільового бюджетного фінансування та контролю у сфері реалізації цільових бюджетних програм приділяється велика увага і боку практиків-політиків та урядовців, зокрема М.Я. Азарова, М. Деркача, Л. Задорожної, В.Г. Кремня, Г.С. Руденка. Незважаючи на це, вказані процеси ще не набули належного рівня зацікавленості з боку науковців, що в свою чергу не сприяє проведенню комплексних правничих досліджень у цій площині суспільних відносин, попре те, що наукові розробки в сфері цільових бюджетних програм сьогодні мають безперечну наукову актуальність та новизну.
Мета статті полягає у дослідженні сутності, змісту та організаційно-правових засад цільових бюджетних програм, а також визначення порядку їх фінансування.
Поняття «програма» є досить широким і має низку інтерпретацій. В Україні існує декілька видів програм. Головною є програма діяльності уряду, яка визначає сукупність основних цілей та завдань, які уряд має вирішити у період своєї діяльності. Існують також державні та місцеві програми економічного і соціального розвитку, які щороку затверджує уряд і місцеві органи виконавчої влади. Державні і місцеві цільові програми – це комплекс взаємопов’язаних завдань і заходів, спрямованих на розв’язання окремих найважливіших проблем розвитку держави, галузей економіки та адміністративно-територіальних одиниць.
Нормативно-правову основу дослідження фінансового аспекту цільових бюджетних програм складають Бюджетний Кодекс України [1], Закон України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» [2], Закон України «Про державні цільові програми» [3], Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку розроблення та виконання державних цільових програм» [5].
У Бюджетному Кодексі України визначено, що: «бюджетна програма - сукупність заходів, спрямованих на досягнення єдиної мети, завдань та очікуваного результату, визначення та реалізацію яких здійснює розпорядник бюджетних коштів відповідно до покладених на нього функцій» [1]. Таке ж визначення цього терміну подано в Концепції застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі [4].
Основна особливість програмного бюджетування полягає в тому, що чітко контролюється не виконання видатків, а досягнення результатів програми. Визначивши програму розпорядник коштів планує свою бюджетну програму, видаткова частина якої може бути прогнозована у проекті бюджету на наступний рік чи на стратегічну перспективу. Отже, бюджетна програма є формою реалізації програмно-цільового методу у бюджетному процесі, метою застосування якого є встановлення безпосереднього зв’язку між виділенням бюджетних коштів та результатами їх використання.
На відміну від державних цільових програм, формування бюджетних програм здійснюється не тільки за умови існування проблеми та не завжди залежить від відповідності мети програми пріоритетним напрямам державної політики. Бюджетна програма є короткостроковою та має оперативні цілі, а державна цільова – реалізується в декілька етапів і має досягти стратегічних цілей.
Ґрунтовний підхід до вивчення організаційних засад розроблення, затвердження та реалізації цільових бюджетних програм дає підстави виділити нові моменти у розумінні цього поняття, зокрема того, що програмно-цільовий метод базується на формуванні бюджетів у розрізі бюджетних програм, що повинні бути спрямовані на розв’язання як загальнодержавних і загальносуспільних проблем, які формуються на основі стратегічних цілей держави, так і регіональних проблем розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць.

Література: 1. Бюджетний кодекс України : за станом на 8 липня 2010 № 2456-VI [електронний ресурс] / Верховна Рада України. – Режим доступу: http//www.liga.net. 2. Закон України «Про державний бюджет на 2011 рік» : за станом на 14 червня 2011 № 3491-VI [електронний ресурс] / Верховна Рада України. – Режим доступу: http//www.liga.net. 3. Закон України «Про державні цільові програми» : за станом на 18 березня 2004 року № 1621-IV / Верховна Рада України. — Режим доступу: http//www.liga.net. 4. Розпорядження Кабінету міністрів України «Про схвалення Концепції застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі» від 14 вересня 2002 року № 538. 5. Постанова Кабінету міністрів України «Про затвердження Порядку розроблення та виконання державних цільових програм» від 31 січня 2007 р. № 106.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства" Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад