Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Негода Ю.В., ПРІОРІТЕТИ БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства"
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: середа листопада 28, 2012 2:19 pm    Тема повідомлення: Негода Ю.В., ПРІОРІТЕТИ БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ ... Відповісти цитуючи

Негода Ю.В., асистент
Національний університет біоресурсів
та природокористування (м. Київ)

ПРІОРІТЕТИ БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ
НА МІСЦЕВОМУ РІВНІ

Одним із основних завдань державної регіональної політики в процесі здійснення сучасних реформ в економічній системі України є удосконалення механізму функціонування органів місцевого самоврядування, спрямованого на посилення їх впливу на соціально-економічний розвиток територіальних громад. Ключовою ланкою, в сфері якої має реалізовуватись це завдання, є місцеві бюджети – базова основа бюджетної системи країни, де, має здійснюватись вирішення загальнодержавних економічних і соціальних заходів суспільного розвитку. Згідно із Бюджетним кодексом України (ст. 2), місцеві бюджети – бюджет Автономної республіки Крим, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого самоврядування – бюджети територіальних громад сіл, об’єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах). Саме в системі місцевих бюджетів, як системі сукупності економічних відноси, здійснюється територіальний перерозподіл ВВП і фаціального доходу країни, створюється фінансова база функціонування місцевих органів самоврядування.
Однією з головних проблем, з якою в своїй діяльності стикаються органи місцевого самоврядування будь-якої країни – це взаємовідносини з органами державної влади, насамперед центральними і регіональними, з приводу розмежування правових повноважень та фінансових ресурсів для їх відправлення. З цією метою держава може використовувати два основні методи регулювання діяльності органів місцевого самоврядування: законодавче і адміністративне регулювання. У першому випадку втручання органів державної влади є мінімальним: головним інструментом тут є Конституція, законодавство регламентації статусу діяльності органів самоврядування із використання «дистанційного» контролю. У другому випадку держава в особі її органів влади створює правила та інструкції, на основі яких детальним чином управляє діяльністю органів самоуправління, а контроль здійснюється індивідуальними рішенням державних чиновників, що є сугубо адміністративним і жодною мірою не «дистанційним». Нині в Україні державне регулювання діяльності місцевого самоврядування здійснюється шляхом химерного переплетіння обох зазначених способів. Умовою повноцінного місцевого самоврядування є матеріально-фінансова збалансованість розвитку територіальних громад, а відтак і регіонів. Цього в Україні ще не досягнуто.
Головною умовою створення дієвого механізму державного регулювання регіонального розвитку є правильний вибір пріоритетів бюджетної політики та економічних перетворень, насамперед – структурних. Першорядною метою є стабілізація економіки в усіх сферах, а саме: виробництва, фінансів, бюджету, податків, відносин власності, політики, управління. У цьому відношенні уже здійснено ряд передумов: проведено реформування бюджетної, податкової і митної систем з прийняттям нових і відповідних кодексів, здійснюється реформування в інших сферах правочинства. Проте здійснення адміністративної реформи як основи розвитку регіоналізму та демократичних інститутів стримується, навпаки – посилюється подальша централізація державної влади як основного гальма розвитку суспільства, стримування творчої ініціативи місцевого саморозвитку на власній фінансовій основі.
В сільській місцевості, де органами самоврядування є сільради, їх головним завданням є надання базових послуг, необхідних для місцевої громади. Це потребує їх бюджетної само здатності, яка нині відсутня, що порушує їх правовий статус. Так, за 2008 – 2010 рр. виконання надходжень доходів, затверджених місцевих бюджетів в Україні хронічно не виконувалось: в середньому за цей період консолідований дохід становив 90,7 %, в т. ч. загальний фонд – 90,6 %, спеціальний фонд 91,2 %. У складі зведеного бюджету України за 2008 – 2010 рр. частка загального фонду місцевих бюджетів становила в 2008 р. – 26,9 %, в 2009 р. – 25,1 % і в 2010 р. – 26,6 %, а спеціального фонду відповідно 25,5 %; 23,5 % і 17,7 %. Щорічно зростає частка доходів місцевих бюджетів за рахунок трансферів, які покривають дефіцит власних доходів: в 2010 р. розрив між сумою видатків місцевих бюджетів на відправлення законодавчо визначених їм повноважень і власних доходів, який був покритий трансферами, вже досяг 88,8 %. Це красномовно свідчить про ступінь фінансової «самодостатності» місцевих бюджетів.
Пріоритетним завданням у забезпеченні конституційної вимоги фінансової самодостатності органів самоврядування в сільській місцевості є укрупнення за кількістю населення територіальних сільських громад і одночасно залишати їм більшу частку податкових надходжень із власної території. Це дозволить органам місцевого самоврядування забезпечувати зростання податкового потенціалу на своїй території (шляхом економічного розвитку суб’єктів господарювання на підвідомчій території) і на цій основі успішно вирішувати зростаючі потреби місцевого характеру. Ті аргументи, що наводяться проти укрупнення сільських територіальних громад ( якщо ліквідувати сільради в дрібних селах, то села вимруть) безпідставні: в Україні є 30 тис. сіл і біля 11,5 тис. сільрад. Тобто уже нині функціонують близько 20 тис. сіл без сільрад, входячи у структуру територіальних громад, тобто практика укрупнення територіальних громад в сільській місцевості в Україні уже давно реально існує.
Для здійснення адміністративної реформи в Україні уже є передумови. Ще в 2008 – 2009 рр. були розроблені не тільки концепція реформи, а й усі базові закони для її проведення. В усіх областях держави були здійснені фінансові розрахунки створення таких громад, які зможуть виконувати свої функції і не будуть бути дотаційними. Нажаль після зміни керівництва держави цей процес призупинення задля посилення протилежного варіанту – посилення вертикалі централізованої державної влади, наперекір тому, що вимагає Президент України про здійснення децентралізації органів місцевого самоврядування.
Адміністративна реформа має сприяти скороченню апарату державного управління: вся влада має бути зосереджена в органах самоуправління, а держадміністрації зосереджені лише на контролі за законністю рішень органів місцевого самоуправління та за результативним виконанням цільового державного фінансування. Це можуть здійснювати органи фінансового управління та казначейської служби держави.
Важливим пріоритетним напрямом сучасної бюджетної політики держави є вдосконалення бюджетного процесу в частині планування. Це включає розробку стратегії розвитку як на рівні держави в цілому, так і на рівні усіх ланок бюджетної системи з конкретизацією цілей та термінів їх досягнення. Основними цілями соціально-економічного розвитку нашої країни та її регіонів є забезпечення високого рівня життя, створення сучасних демократичних інститутів і розвинутого громадського суспільства. Ці завдання мають бути конкретизовані за параметрами кількісного і якісного виміру, обґрунтована їх динаміка та планові періоди з відповідним забезпеченням фінансових ресурсів для їх реалізації. Для розробки успішної стратегії регіонального розвитку необхідна одночасна модернізація громадського суспільства, бізнесу і держави. Це потребує визначення і реалізації відповідної політики держави в сфері гарантій по кредитах, податкових пільг, субсидій, державних капіталовкладень передовсім в депресивних регіонах для зміцнення їх дохідної бази і зменшення фінансової залежності та зміцнення фінансової самодостатності органів самоврядування. При встановленні пріоритетів зазвичай враховують дію таких чинників: забезпечення «розширення вузьких місць», тобто посилення дії ризик-менеджменту у соціально-економічному розвитку шляхом подолання існуючих перепон та реалізації «порівняльних переваг» для досягнення конкурентоспроможності продуктивних сил територіальних громад і активізації інноваційно-інвестиційної діяльності.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансове забезпечення соціально-економічного розвитку суспільства" Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад