Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Хіміч К.І. ОЦІНКА ВПЛИВУ ЗАСОБІВ ПОДАТКОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ...

 
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Фінансово-економічні чинники соціально-економічного розвитку країни та регіонів
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: понеділок березня 25, 2013 1:26 pm    Тема повідомлення: Хіміч К.І. ОЦІНКА ВПЛИВУ ЗАСОБІВ ПОДАТКОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ... Відповісти цитуючи

ОЦІНКА ВПЛИВУ ЗАСОБІВ ПОДАТКОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ НА ФОРМУВАННЯ РЕГІОНАЛЬНОЇ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ

Хіміч К.І., асистент
Дніпропетровська державна фінансова
академія


Регіональна податкова політика відіграє суттєву роль не тільки у реалізації внутрішніх інтересів регіонів через, а й інтересів держави стосовно регіонів. Так само, як і на загальнодержавному рівні, регіональна податкова політика виконує фіскальну роль при наповненні доходної частини місцевих бюджетів, так і стимулювальну, створюючи додаткові стимули для розвитку підприємницької діяльності. Використання такого економічного механізму, як податкове регулювання, дозволяє реалізувати в повній мірі політики регіонального розвитку. Узагальнюючи визначення сутності регіональної податкової політики, можна сказати, що вона охоплює діяльність місцевих органів влади у щодо встановлення видів податків, їх платників, об'єктів, пільг, термінів і механізму перерахування коштів до державного та місцевого бюджетів. Обмеження перелічених повноважень і є межами реалізації регіональної податкової політики.
Податкова реформа, яка була реалізована введенням в дію Податкового кодексу у 2011 році з наступними суттєвими його змінами у 2012 році, привела до суттєвих змін у регіональній податковій політиці. Скасування малоефективних з фіскальної точки зору та обтяжливих в плані адміністрування податків в цілому позитивно позначилося на доходах місцевих бюджетів. Так, у першому півріччі 2011 р. функціонування сфери бюджету у більшості регіонів України характеризувалося низкою позитивних тенденцій, зокрема нарощенням доходів місцевих бюджетів (без трансфертів), зростання яких спостерігалось у 26 регіонах (у I півріччі 2010 р. – у всіх регіонах). Приріст варіював від 6,4 % у Закарпатській до 31,1 % у Полтавській областях. При цьому, у всіх 26 регіонах приріст доходів місцевих бюджетів перевищував відповідний показник попереднього року [1].
Однак не всі зміни у системі оподаткування та розподілу надходжень мали позитивний фіскальний ефект. Зміна економічної ситуації ставить нові вимоги перед системою бюджетно-податкового регулювання регіонального розвитку, що вимагає її періодичного коригування [2].
Незважаючи на позитивні зміни, викликані суттєвим покращенням податкового регулювання на регіональному рівні, в Україні і досі залишились невирішеними проблеми, які супроводжують вирішальним чином впливають на стабільний регіональний розвиток. Зокрема, досить обмеженими залишаються можливості місцевих органів самоврядування щодо регулювання ставок податків, надання податкових пільг. Незважаючи на наявність таких повноважень у сфері податкового регулювання, фактично на місцях все обмежено загальнодержавними ставками, змінювати які не можливо. Тож зменшуються можливості застосування таких елементів податкової системи, як єдиний податок, збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності для зменшення рівня безробіття (через пільгові умови для створення власного бізнесу), розвитку підприємницької діяльності.
При цьому характерним є зменшення фіскального потенціалу місцевих податків та зборів, неповне використання податкового потенціалу регіонів. Зміни, запроваджені Податковим кодексом, призвели до зменшення надходжень загалом до місцевих бюджетів на 16,0 % (до 154,7 млн грн) і до ще більшого зменшення їх частки у структурі доходів місцевих бюджетів – з 1,3 до 1,0 %, відповідно у січні-березні 2011 року (порівняно із січнем березнем 2010 р.)[3]. Прогнозується, що обсяги місцевих податки і зборів зростуть лише після введення в дію з 01.01.2013 р. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. За оцінками експертів Асоціації міст України, такі надходження становитимуть 170 млн грн на рік [2].
Невирішеним залишається питання неповної реалізації податкового потенціалу території. Зокрема, наявність тіньової туристичної діяльності, неповні та несвоєчасні розрахунки по податку на доходи фізичних осіб, тонізація заробітної плати тощо. Всі ці фактори ведуть до недоотримання податкових надходжень, спотворюють результати податкового регулювання. При цьому не слід покладати відповідальність за темпи регіонального розвитку виключно на податкове регулювання. Засоби податкового регулювання є лише складовою бюджетно-фінансового регулювання розвитку регіонів. Елементи податкового регулювання хоч і можуть виступати факторами стимулювання розвитку підприємницької діяльності, зменшення безробіття, все ж залишаються в першу чергу інструментами реалізації фіскальної функції.

Література:
1. За даними Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. // [Електроний ресурс] – Режим доступу: [http:// www.me.gov.ua].
2. Зміни бюджетно-податкового регулювання регіонального розвитку: перші підсумки. Аналітична записка // [Електроний ресурс] – Режим доступу: [http://www.niss.gov.ua/articles/647].
3. За даними Інституту бюджету та соціально-економічних досліджень за січень-березень 2011 р. порівняно із січнем-березнем 2010 р. // [Електроний ресурс] – Режим доступу: [http:// www.ibser.org.ua].
4. Реформа системи державних фінансів України: перші результати та подальші перспективи. Аналітична доповідь. За ред. Я.А. Жаліла. - К.: НІСД, 2011. - С .25.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Фінансово-економічні чинники соціально-економічного розвитку країни та регіонів Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад