Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Шмир І. П. ФІСКАЛЬНА РОЛЬ ПОДАТКУ З ДОХОДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансово - бюджетна політика в контексті соціально-економічного розвитку регіонів"
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
НДВ Секція 1


   

З нами з: 17.02.09
Повідомлень: 99

ПовідомленняНаписане: середа лютого 25, 2009 1:48 pm    Тема повідомлення: Шмир І. П. ФІСКАЛЬНА РОЛЬ ПОДАТКУ З ДОХОДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ Відповісти цитуючи

ФІСКАЛЬНА РОЛЬ ПОДАТКУ З ДОХОДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ

Шмир І. П.
Тернопільський комерційний інститут
E-mail: petrivnatki@rambler.ru

Момент запровадження податку з доходів фізичних осіб, в першу чергу, характеризувався тим, що через нього повинна була забезпечуватися місія фіскального характеру.
На сьогоднішній час, даний податок є одним із бюджетоутворюючих, а також, одним із тих, який найбільше зачіпає інтереси, майже, кожного громадянина суспільства. Саме з таких мотивів, його фіскальна роль відійшла, в певній мірі, на задній план, поступившись регулюючим та соціальним пріоритетам.
У країнах із стабільною ринковою економікою, в першу чергу, звертається увага на інтереси платників податків, на їхній сімейний та майновий стан і лише, після їх задоволення, на способи наповнення бюджету громадянами даної країни.
В Україні сплата даного податку регулюється Законом України «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22 травня 2003р. № 889-IV. З 1 січня 2004р. представлений закон вступає в дію і повністю змінює порядок оподаткування доходів громадян. Варто зазначити, що відповідно до даного закону загальний оподатковуваний дохід формується із загального річного оподатковуваного доходу, який складається з суми загальних місячних доходів звітного року. Загальний місячний оподатковуваний до свого складу включає, згідно (ст.4) шістнадцять груп доходів, які в законодавчому порядку підлягають оподаткуванню.
Проте, важливим залишається той факт, що до всіх джерел отримання доходів громадян які підлягають оподаткуванню не доцільно підходити з єдиним критерієм. Тому, що доходи які є в законодавчому переліку не є рівноцінними на шляху свого отримання. Загалом, на нашу думку, їх можна поділити на такі групи як: ті, що отримуються від праці, від капіталу і від майна. Звідси, й механізм їхнього оподаткування повинен бути різним, оскільки, в процесі отримання, на них впливають різносторонні фактори.
В даній роботі, ми більше хочемо зупинитися на доходах які може отримувати фізична особа від праці і які у відповідності в кінцевому результаті підлягають оподаткуванню
Найбільш поширеним доходом, який громадяни отримують від своєї праці є доходи у вигляді заробітної плати, інші виплати та винагороди, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового або цивільно-правового договору.
В свій час проф. І. Озеров зазначав, про можливість визначення фіскальної ролі податку з доходів фізичних осіб в дохідній частині бюджету. Він зауважував, що даний податок відрізняться своєю простотою, для цього потрібно підрахувати населення, далі фіск сам може визначити ту суму, яку йому бажано отримати [1, 114].
Проте, на сьогоднішній час, простота його справляння не є настільки простою, оскільки на кінцевий дохід до оподаткування впливають різносторонні фактори і єдиного підходу для визначення фіскального ефекту не має. Впливовими та регулюючими показниками виступають: різний рівень доходу, законодавче застосування соціальної податкової пільги, податкового кредиту, наявність пільгового статусу та інше, на даний момент, згідно діючого закону для всіх платників залишається тільки пропорційна ставка, щодо оподаткування доходів від праці в розмірі 15%.
В економічній сфері важливими регуляторами ефективного існування ринку виступає попит і пропозиція. Вважаємо за доцільне, прослідкувати дані параметри, в контексті оподаткування доходів від праці. Попит на працю яскраво представляє такий статистичний показник, як кількість резюме, які подаються громадянами з метою влаштуватися на роботу згідно цивільно-правого договору. Пропозиція представлена кількістю запропонованих вакансій.

Рис 1. Співвідношення поданих резюме до запропонованих вакансій

Складено автором на основі джерела: http:// work. com. ua.[2]

З рис. 1 можемо побачити, що протягом короткого проміжку часу (місяць) кількість вакансій зменшується на 18 одиниць, тоді як попит на робочі місця скорочується в кількості 112 резюме. На нашу думку, така тенденція не є достатньо здоровою, оскільки це свідчить про відсутність стимулу до праці зі сторони громадян. Проте, вважаємо, що це не є єдиним фактором який може впливати на зниження попиту на працю. Сюди можна віднести і можливість отримання доходів з інших джерел, неможливість працювати з особистих причин, а також наявність державної допомоги яка може, в окремих випадках, бути якщо не більшою, то принаймні прирівнюватися до розмірів мінімальної заробітної плати.
Отже, фіскальна роль податку з доходів фізичних осіб має місце для подальшого дослідження, оскільки різносторонні впливові фактори не дозволяють здійснити одного єдиного підходу щодо її визначення. А це, в свою чергу, доказує про те, що державою беруться до уваги інтереси її громадян, що свідчить про ще один крок вперед до ринкової економіки.
Література.
1. І. Озеров Основы финансовой науки. – М. – 1917. – 315с.
2. Інтернет ресурс: http:// work. com. ua.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансово - бюджетна політика в контексті соціально-економічного розвитку регіонів" Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад