Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Шишкін В.С. РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ЯК ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансово - бюджетна політика в контексті соціально-економічного розвитку регіонів"
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
НДВ Секція 3


   

З нами з: 16.02.09
Повідомлень: 39

ПовідомленняНаписане: вівторок березня 03, 2009 11:36 am    Тема повідомлення: Шишкін В.С. РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ЯК ... Відповісти цитуючи

РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ЯК НЕОБХІДНА УМОВА ЯКІСНОГО ВІДТВОРЕННЯ НАСЕЛЕННЯ.

Шишкін В.С., к.е.н., ст.н.с.
Інститут демографії та соціальних
досліджень НАН України, м. Київ
vlad_hdi@ukr.net


Відтворення населення залежить, в першу чергу, від здоров’я нації, що впливає не лише на репродуктивну функцію населення, а і на його працездатність. Хоча здоров’я населення пояснюється багатьма факторами (зокрема, способом життя, екологією тощо) і система охорони здоров’я не може вирішити усіх проблем, найбільш актуальним для якісного відтворення населення є питання покращення системи медичного обслуговування громадян.
Основними недоліками сучасної системи медичного обслуговування є:
• декларативність надання всього спектру медичної допомоги безоплатно;
• медичні заклади утримуються за рахунок бюджету (державного і місцевих);
• кошти бюджетів не покривають вартості медичної допомоги, яка надається;
• населення покриває нестачу коштів із власної кишені шляхом неформальних платежів;
• катастрофічно знижуються якість і доступність медичної допомоги для соціально уразливих верств;
• більша частина коштів сектору охорони здоров’я знаходяться в тіні та формують викривлені економічні стимули.
В результаті відбувається заміщення безоплатної медичної допомоги платною, суспільні кошти перестають відігравати соціальну функцію. В результаті виникає незадоволення громадян у зв’язку із зниженням доступності та якості медичної допомоги, соціальне виключення людей, неспроможних заплатити, поширеність тіньового фінансування та корупції.
Від системи медичного забезпечення населення очікує:
1. Доступність послуг (фінансову та територіальну);
2. Відсутність катастрофічних фінансових витрат у наслідок необхідності платити в разі непередбачуваної хвороби;
3. Задоволення власних потреб у медичній допомозі;
4. Якість медичних послуг;
5. Передбачуваності витрат у разі необхідності оплати медичних послуг.
В Україні, цілою низкою законодавчих актів підтверджено необхідність створення системи загальнодержавного обов’язкового медичного страхування як форми забезпечення конституційного права громадян на гідну медичну допомогу. Фактично обов’язкове медичне страхування в Україні може відбуватися двома шляхами:
1. Централізовано, при повному контролі з боку держави за акумуляцією та використанням коштів (модель соціального страхування);
2. Децентралізовано, із залученням великої кількості комерційних страхових компаній (модель обов’язкового цивільного страхування).
Необхідно підкреслити, що в Україні систему обов’язкового медичного страхування необхідно орієнтувати на незабезпечене населення, оскільки заможні верстви мають змогу оплатити додаткові послуги або додатково застрахуватися в комерційних організаціях.
Модель соціального страхування передбачає:
• солідарність фінансування;
• універсальну програму послуг для всіх застрахованих;
• неконкурентну універсальність страхової системи, що виключає селекцію страхових ризиків;
• простий механізм управління системою.
В той же час модель обов’язкового цивільного страхування орієнтована на регресивний характер фінансування (бідні платять відносно більше, ніж багаті); різні програми послуг в залежності від суми страховки; створення конкурентних страхових ринків, при яких неминуче зменшення справедливості (особливо відносно хронічних хворих та літніх людей); складний з точки зору реалізації механізм управління. Зважаючи на це за нинішніх умов для України прийнятною є саме перша модель, оскільки вона дозволяє покращити якість медичного обслуговування для бідних верств населення.
Окрім реформування системи охорони здоров’я, для поліпшення здоров’я населення в сучасних умовах необхідно:
1. Законодавче регулювання умов праці. Необхідно розробити низку заходів, що буде направлена на забезпечення охорони та поліпшення умов праці. Основною складовою цього процесу є проведення атестації робочих місць для виявлення та усунення впливу на здоров’я робітників негативних факторів. Також необхідно розвивати економічні принципи заохочення роботодавців щодо страхування від виробничого травматизму власних робітників.
2. Розробка стратегії, спрямованої на зменшення ризику захворювань неінфекційного походження, особливо серцево-судинних захворювань та раку. Основою такої стратегії повинно стати активне та свідоме відношення до власного здоров'я з боку кожної людини. Для цього необхідно подолати соціальну апатію, тобто, на зміну пасивному прийняттю проведених органами охорони здоров'я заходів повинна прийти зацікавлена індивідуальна активність самого населення, спрямована на оздоровлення середовища мешкання, усього способу життя, турботу про своє здоров'я, викорінювання шкідливих і впровадження корисних звичок.
На жаль, на сьогодні населення України у своїй більшості нездатне до активної боротьби за збереження свого здоров'я і навіть життя. Алкоголізм і тісно зв'язана з ним надзвичайно висока смертність від нещасних випадків, отруєнь і травм – прямий наслідок цієї загальної соціальної ситуації.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> "Фінансово - бюджетна політика в контексті соціально-економічного розвитку регіонів" Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад