Форум Дніпропетровської державної фінансової академії
Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
Написане: четвер лютого 19, 2009 1:49 pm Тема повідомлення: Юрчик Т. Л. ПРОБЛЕМИ ФІНАНСОВОЇ ПОЛІТИКИ В КОНТЕКСТІ ...
ПРОБЛЕМИ ФІНАНСОВОЇ ПОЛІТИКИ В КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
Юрчик Т. Л.
Криворізький економічний інститут Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана
whisper2002@ukr.net
Актуальність цієї теми полягає в тому, щоб розібратися в сучасних проблемах фінансової політики та досягнення макроекономічної стабільності в умовах інтеграції України. Мета даної роботи – проаналізувати фінансову політику держави і зробити висновки щодо її покращення на макроекономічному рівні.
На ефективність фінансової політики істотно впливає відсутність затвердженої Верховною Радою довготермінової програми розвитку економіки України з визначенням 2-5 чітких пріоритетів розвитку країни, реалізацію яких забезпечував би кожен наступний уряд, незалежно від його політичної платформи. Натомість прийнято невиправдано велику кількість державних програм, наслідком чого стало розпорошення й без того обмежених фінансових ресурсів і зриви термінів їх виконання.
Крім того, досі законодавчо не закріплена провідна роль у розробці державної фінансової політики Міністерства фінансів України, чим зумовлена недостатня координація діяльності в цій сфері різних гілок влади, центру та регіонів і, як наслідок, низька ефективність національної фінансової політики.
Також на фінансову політику, й передусім на формування доходів бюджету, впливає висока питома вага експортних та імпортних операцій країни щодо ВВП(у 2006 році обсяг експорту становив 47,2% ВВП, а імпорту – 50%), що робить економіку України невиправдано залежною від кон’юнктури зовнішнього ринку й рівня конкурентоспроможності вітчизняної продукції. Зовнішньоекономічна діяльність відіграє важливу роль у формуванні податкових надходжень.
Розглянуті вище чинники формування фінансової політики України зумовили об’єктивні особливості, що впливають на проведення бюджетної, податкової політики та політики формування фінансів реального сектору економіки, а саме:
- у сфері бюджетної політики: 1) незначні суми бюджетних коштів та їх хронічний дефіцит; 2) нераціональна структура витрат і неефективне використання бюджетних коштів; 3) надмірна централізація фінансових ресурсів, що не стимулює місцеві ради до максимальної мобілізації власних ресурсів регіонів;
- у сфері податкової політики: 1) порівняно високий рівень податкового навантаження, низький рівень збору податків через ухилення від їх сплати та приховування платниками податків реальних доходів; 2) систематичні порушення балансу фінансових інтересів платників податку та податкових адміністрацій на користь держави або окремих корпоративних груп;
- у сфері фінансів реального сектору: 1) низький рівень забезпеченості суб’єктів господарювання власними оборотними коштами за наявності гіпертрофованої кредиторської заборгованості(на початок 2007року вона становила 463,2 млрд. грн., або 86% ВВП), яка формує більшу частину(50-60%) оборотних активів підприємств і випадає зі сфери реального державного регулювання. Відсутність реальних державних важелів впливу на управління кредиторською заборгованістю становить потенційну загрозу для вітчизняної економіки.
Фінансова політика держави також істотно залежить від розвитку монетарної сфери. У зв’язку з цим першочергового розв’язання потребують такі проблеми даної сфери:
1) відсутність єдиної системи регулювання кредитних, фондових, валютних, бюджетних та податкових потоків у рамках фінансового ринку країни;
2) інтенсивне витіснення із внутрішнього ринку акціонерних банків з національним капіталом іноземними банками, в т.ч. державними;
3) висока процентна ставка за кредит(у липні 2007 року середньозважена ставка в Україні становила 13%, у т.ч. у національній валюті – 14,1%: через низький рівень рентабельності більшості виробничих підприємств виникають серйозні перепони для повернення комерційного кредиту, а отже, для його отримання);
4) зростання питомої ваги у структурі кредитів частини споживчого кредиту у ВКВ, який використовується насамперед на придбання автомобілів та імпортної техніки й меншою мірою на іпотечне кредитування.
Для усунення проблем фінансової політики України, які накопичувалися протягом 17-ти років її розвитку як самостійної держави, необхідно сприяти збільшенню фінансового потенціалу та обсягу фінансових ресурсів країни, підвищити ефективність використання наявних фінансових ресурсів, забезпечити високі темпи економічного розвитку за рахунок концентрованого цільового використання наявних у країні фінансових ресурсів. Здійснити зазначене не можливо без розвитку фінансово-монетарного механізму, вдосконалення законодавчої бази в напрямку нарощування обсягів реальних фінансових ресурсів та прискорення розвитку економіки. В першу чергу вдосконалення потребують система податків, структура витрат бюджету та механізм використання бюджетних коштів, монетарна сфера та фондовий ринок.
Написане: вівторок березня 10, 2009 9:55 pm Тема повідомлення:
Поясніть, будь ласка, що мається на увазі під "єдиною системою регулювання кредитних, фондових, валютних, бюджетних та податкових потоків у рамках фінансового ринку країни".
Чи можна порівнювати, наприклад, валютні та податкові потоки?
Дякую
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете голосувати у цьому форумі