Форум Дніпропетровської державної фінансової академії
Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
Написане: четвер листопада 05, 2009 11:45 am Тема повідомлення: Корягіна Т.В., ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ...
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ КОРПОРАТИВНОГО СЕКТОРА В УКРАЇНІ
Корягіна Т.В., ст. викладач
Дніпропетровської державної фінансової академії
Розвиток ринкових відносин в Україні посилює теоретичне і практичне значення розробки механізмів державного регулювання корпоративного сектора, що реалізували б засади створення високоефективного конкурентоспроможного промислового і фінансового сектору економіки України. Актуальність державного регулювання розвитку корпоративного сектора Україні полягає, насамперед, у підвищення ролі корпоративного сектору в регулюванні процесів трансформації всієї економіки і забезпеченні економічного зростання протягом останнього десятиріччя, що стало визначальним фактором високої конкурентоспроможності економіки провідних країн світу.
Позитивні зрушення в ефективності державного регулювання корпоративним сектором в Україні відбулися з прийняттям Закону України “Про акціонерні товариства” та Принципів корпоративного управління. Однак, існуюча в Україні нормативно-правова база не повністю відповідає характеру тих відносин, які склалися в корпоративному секторі України, не забезпечує належного захисту прав власників цінних паперів і не врегульовує багато питань управління підприємствами. Все це призводить до постійного прояву типових корпоративних конфліктів, що істотно зменшує інвестиційну привабливість і вартість вітчизняних об’єктів приватизації, знижує конкурентоспроможність українських акціонерних товариств на ринках капіталів, гальмує розвиток фондового ринку тощо.
Подальше вдосконалення нормативно-правового регулювання діяльності корпорацій, на нашу думку, має здійснюватися за наступними пріоритетними напрямами: удосконалення засад державного регулювання ринку цінних паперів з метою посилення ролі зовнішнього механізму фондового ринку у регулюванні діяльності корпорацій; захисту прав дрібних інвесторів, у т.ч. через підвищення відповідальності посадових осіб акціонерного товариства за використання інсайдерської інформації та введення кримінальної відповідальності за дії, що наносять шкоду акціонерному товариству; посилення конкурентоспроможності фондового ринку України, шляхом підвищення ролі організаційно-оформленого фондового ринку, заборони купівлі-продажу цінних паперів поза організованим фондовим ринком; розвиток депозитарної системи України; розвиток корпоративного управління й наближення законодавчо закріплених стандартів корпоративного управління до міжнародних норм.
Важливою характеристикою державного регулювання корпоративного сектора є урегульованість можливостей його суб’єктів формувати фінансові активи. Результати проведених досліджень показали високу ефективність державного регулювання кредитного ринку протягом 2003-2007 років, але стан регулювання значно погіршився у 2008 році, що обумовлено впливом фінансової кризи та несвоєчасним і малодієвим втручанням НБУ. Також потребує подальшого вдосконалення нормативно-правова база, яка регулює процеси інтеграції та можливі наслідки монополізації.
Регулювання реалізації корпоративної власності в Україні здійснюється шляхом впливу на реалізацію корпоративних прав в акціонерному товаристві. В Україні існують такі проблеми: наявність конфлікту між власниками та менеджерами, оскільки останні, на противагу акціонерам, зацікавлені у перерозподілі активів на власну користь, у фінансуванні проектів, які забезпечують особисті вигоди; наявність суперечностей у структурі володіння пакетами акцій і роль різних груп учасників корпоративних відносин у володінні власністю, зокрема інсайдерів та аутсайдерів; в акціонерних товариствах спостерігається порушення прав міноритарних акціонерів, зокрема заниження або невиплата дивідендів, відсутність можливості впливати на рішення товариства, неотримання інформації про діяльність товариства та справедливу ціну акцій та ін.; однією із проблем регулювання реалізації фіктивного капіталу в Україні є слабкість розвитку в системі ринку акцій того елементу інфраструктури, який покликаний забезпечити більш ефективне проведення емісій корпоративних паперів - андеррайтингове обслуговування емітентів.
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі Ви не можете голосувати у цьому форумі