Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Новак Є.Е. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВ

 
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Перспективи економічного і соціального розвитку національних економік в умовах глобалізації та регіоналізації
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: середа березня 25, 2015 11:34 am    Тема повідомлення: Новак Є.Е. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВ Відповісти цитуючи

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ

Новак Є.Е., аспірант
Дніпропетровська державна фінансова академія
e-mail:zhenja-nvak@rambler.ru


Провідною формою господарювання в Україні стає малий та середній бізнес як особливий вид господарської діяльності та один із важелів формування і функціонування національної економіки. Всебічне проникнення малого та середнього підприємництва до соціально-економічної системи країни є необхідною передумовою переходу національної економіки на реструктуризацію виробництва та розвиток інноваційної діяльності підприємств, розв'язання проблем зайнятості, підвищення рівня життя населення.
З урахуванням значної ролі малого та середнього бізнесу в розвитку окремих територій та держави в цілому висвітлюється потреба в державному та регіональному регулюванні цього інституту ринкових відноси. Тому значної актуальності за нинішніх умов розвитку національної економіки набуває формування державної та регіональної політики у забезпеченні знаходження стратегії розвитку малого та середнього бізнесу.
Але, на нашу думку, проблема пошуку розвитку стратегії малого та середнього бізнесу висвітлюється недостатньо. Зокрема, найчастіше звертається увага на світовий досвід розвинутих країн і досить рідко коли на досвід країн з транзитивною економікою чи такою, що розвивається, які досягли певних результатів у даній сфері.
Стратегія підприємства - це узагальнена програма діяльності, спрямована на досягнення підприємством бажаного етапу, мети завдяки ефективному розподілу, координації та використанню ресурсів.
Стратегія підприємства - це систематичний план його потенційної поведінки в умовах неповноти інформації про майбутній розвиток середовища та підприємництва, що включає формування місії, довгострокових цілей, а також шляхів і правил прийняття рішень для найбільш ефективного використання стратегічних ресурсів, сильних сторін і можливостей, усунення слабких сторін та захист від загроз зовнішнього середовища задля майбутньої прибутковості.
Отже, необхідність розробки підприємствами стратегії викликана, нестабільністю ринкового середовища, неповнотою інформації про його майбутній стан і вплив на підприємство. У життєдіяльності підприємств такі орієнтири мають найвищий пріоритет, досягнення їх потребує стратегічного мислення, особливих підходів до оцінювання ділового середовища.
Саме завдяки стратегічному мисленню формується бачення перспективного стану підприємства у бізнес-просторі. В іншому разі неминуче виникають кризові ситуації на підприємстві, відчутно послаблюються його позиції у конкурентному середовищі.
Стратегія підприємства повинна відповідати таким принципам: обґрунтованість; прозорість; легітимність; адекватність; підконтрольність; логічність.
Основні види стратегії підприємств: еволюційна стратегія, стратегія диференціації, стратегія контролю над витратами, стратегія скорочення.
Відповідно до класичних уявлень стратегічний процес розробки і реалізації стратегії включає такі кроки:
- після аналізу господарських тенденцій, проблем, інвентаризації можливостей і оцінки компетенції з підвищення вартості підприємства, а також аналізу зовнішнього середовища і формулювання місії і цілей визначаються стратегічна проблема і потреба (необхідність) у стратегічних діях;
- аналізуються стратегічні альтернативи, на основі яких можна вирішити стратегічну проблему, визначається їхня ефективність;
- аналіз стратегічних альтернатив дозволяє вибрати одну (або декілька) стратегію, відповідну цільовим настановам фірми;
- формується стратегічний план, що звичайно складається з програм, проектів, бюджетів і організаційно-технологічних і контрольних заходів;
- проводиться оцінка відповідності обраної стратегії до структури управління організацією й організаційної культури.
Як приклад можна розглянути існуючі галузі, в яких яких беруть участь сотні чи тисячі малих і середніх підприємств, багато хто з яких є приватними, і немає жодного з істотною часткою в загальному продажу галузі. Основ¬ною особливістю конкуренції у фрагментованій галузі є відсут¬ність ринкових лідерів із переважаючими частками в ринку чи повсюдним купівельним визнанням. Прикладами фрагментованих галузей є: книговидання, морські нафтопродукти, авторемонт, ре¬сторани і підприємства швидкого харчування, жіночий одяг, де¬рев'яні будинки, готелі і мотелі, об'єкти рекреаційного комплексу і т.д.
Кілька різних, причин допоможуть пояснити - чому яка-небудь галузь є фрагментарною:
 низькі вхідні бар’єри дозволяють малим фірмам входити швид¬ко і дешево;
 відсутність економії, що залежить від масштабів виробництва, дозволяє малим компаніям конкурувати на рівних вартісних умовах з великими фірмами;
 покупці вимагають, у відносно малих кількостях, звичайну продукцію (як, наприклад, внутрішній дизайн чи реклама), ос¬кільки вимоги на будь-яку окрему продукцію малі, обсяги про¬дажу не залежать від зусиль по підтримці виробництва чи поширення маркетингу в таких масштабах, щоб забезпечувати переваги для великих фірм;
 ринок для галузевого виробництва чи послуг є локальним (су¬хе чищення, місцеве будівництво, медичне обслуговування, авторемонт), що надає конкретні переваги місцевим фірмам, до¬бре знайомим з місцевими покупцями і ринковими умовами;
 ринковий попит настільки великий і різноманітний, що забез¬печує можливість, для великої кількості фірм пристосовуватися до вимог покупців (ресторани, енергетика, одяг);
 високі транспортні витрати обмежують радіус економічно ефективного обслуговування підприємства, як, наприклад доставка бетонних блоків, збірних будинків, молока, гравію;
 місцеві правила бізнесу перетворюють кожен географічний район на щось унікальне;
 галузь ще настільки нова, що не має фірм, які вже володіють сильно розвинутими здібностями і ресурсами для того, щоб розпоряджатися значною часткою ринку.
Деякі фрагментовані галузі природно консолідуються мірою їхнього дозрівання. Тверда конкуренція, що супроводжує уповільнене зростання, приводить до витіснення слабких, не¬ефективних фірм і збільшення концентрації більших і відоміших продавців. Інші фрагментовані галузі залишаються розпилено конкурентними, тому що це властиве природі їхньої діяльності. Деякі залишаються у фрагментарному стані, тому що існуючим фірмам не вистачає ресурсів чи винахідливості проводити енергійну стратегію, щоб привести галузь до консолідації.

Література:
1. Варналій З.С. Мале підприємництво: основи те-орії і практики / З.С. Варналій. — К.: Т-во «Знання»,2001. — 277 с. 2. Портер М.Е. Стратегія конкуренції: Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів / Майкл Портер; пер. з англ. К. Олійника, Р. Скільського. – К. : Основи, 1997. – 390 с. 3. Клівець П.Г. Стратегія підприємства: Навч.посіб. – К.: Академвидав, 2007. – 320 с. 4. Минцберг Г. Стратегический процесс: концепции, проблемы, решения / Г. Минцберг, Дж. Б. Куинн, С. Гошал; пер. с англ. / под ред. Ю.Н. Каптуревского. – СПб. : Питер, 2001. – 684 с. 5. Томсон А.А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа / А.А. Томсон, А. Дж. Стрикленд; пер. с англ. – 12-е изд. – М.: Вильямс, 2006. – 928 с. 6. Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф: [пер. с англ.]. -М.: Прогресс, 1989. - 519 с. 7. Василенко В.О., Ткаченко Т.І. Стратегічне управління підприємством. Навч. Посіб. – Вид. 2-ге, випр. і доп. За ред. Василенка В.О. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 400 с.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Перспективи економічного і соціального розвитку національних економік в умовах глобалізації та регіоналізації Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад