Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Корнецький А.О. МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ

 
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Перспективи економічного і соціального розвитку національних економік в умовах глобалізації та регіоналізації
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmns_dsfа


   

З нами з: 25.03.10
Повідомлень: 810

ПовідомленняНаписане: середа березня 25, 2015 11:33 am    Тема повідомлення: Корнецький А.О. МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ Відповісти цитуючи

МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ РЕГІОНУ

Корнецький А.О., аспірант
Дніпропетровська державна фінансова академія


Для ефективного розвитку малого та середнього бізнесу країни та регіонів необхідними є обґрунтовані управлінські рішення, які повинні прийматися як державою, так і представниками бізнесу. Сьогодні понад 40% малих підприємств України є збитковими. Підвищення економічної ефективності малого бізнесу в умовах ринкової економіки є важливим теоретичним та практичним завданням для сталого розвитку економіки. Розробка таких механізмів дозволить малим і середнім підприємствам ефективно працювати і виконувати важливі функції для держави, а саме задовольняти суспільні потреби, працевлаштовувати населення і створювати так званий "середній клас".
В умовах ринку головною метою діяльності підприємства є отримання прибутку, що і є його економічною ефективністю. Механізми управління більшою мірою застосовують економічні методи впливу на діяльність бізнесу, хоча механізм управління саме малим і середнім підприємством має певні особливості.
Механізм підвищення економічної ефективності малих підприємств регіону - це сукупність методів, важелів і операцій, їх взаємозв'язків, які спрямовані на ефективне вирішення основного завдання підприємства в певних територіальних межах. Під основним завданням підприємства розуміється максимізація прибутку, а під територіальними межами, в нашому випадку, мається на увазі регіон держави.
Важливим аспектом для механізму є його практичне значення, тому елементи механізму включають в себе не тільки теоретичне обґрунтування удосконалення кожного елемента, але і практичні заходи, засновані на детальному аналізі зарубіжного досвіду розвитку малого і середнього підприємництва та сучасних умовах ведення бізнесу в Україні.
До заходів підвищення економічної ефективності малого та середнього бізнесу в регіоні відносяться як зовнішні (поліпшення бізнес-клімату регіону, зміна податкової системи, активізація фінансування та інформаційна підтримка бізнесу), так і внутрішні (поліпшення конкурентоспроможності підприємства, удосконалення системи маркетингу, інноваційний менеджмент і підвищення мотивації персоналу).
Важливою складовою механізму підвищення економічної ефективності малого бізнесу регіону є заходи щодо зміни системи податків і зборів, у тому числі і місцевих. Через централізацію бюджетів України, органи місцевого самоврядування прагнуть збільшити частку надходжень до місцевих бюджетів за рахунок місцевих податків.
Не дивлячись на важливість заходів на рівні держави, які впливають на економічну ефективність малого бізнесу регіону, увагу даному аспекту повинні приділяти безпосередньо і самі підприємці. Одним з них є конкурентоспроможність підприємства.
Механізмом підвищення економічної ефективності малого підприємництва є система маркетингу на підприємстві. У сучасних концепціях маркетингу використовується так званий інноваційний маркетинг. Інноваційний маркетинг є сукупністю принципів, функцій, управлінських відносин, які разом призводять до виконання головної місії підприємства і цілі його функціонування - задоволенню потреб суспільства і отримання прибутку.
Важливим елементом механізму підвищення економічної ефективності малих підприємств є інноваційний менеджмент. До складу менеджменту як процесу управління підприємством входить багато складових. Однією з найважливіших сьогодні є саме інноваційний менеджмент. Він являє собою комплекс певних дій, спрямованих на управління інноваційними процесами на підприємстві для досягнення цілей його функціонування.
Важливим внутрішнім заходом механізму є підвищення мотивації персоналу. У сучасному бізнесі переважає думка, що саме персонал є головним капіталом підприємства. У загальному розумінні персонал - це сукупність всіх працівників підприємства або сукупність трудових ресурсів підприємства, які знаходяться на балансі і є необхідними для досягнення мети діяльності бізнесу.
Мотивація персоналу - це комплекс мотивів для діяльності працівників. Головним завданням, що стоїть перед керівництвом підприємства, є пошук необхідних мотивів для роботи та їх подальше забезпечення.
Таким чином механізм підвищення економічної ефективності малих підприємств регіону - це сукупність методів, важелів і операцій, їх взаємозв'язків, які спрямовані на ефективне вирішення основного завдання підприємства в певних територіальних межах.
Створення такого механізму потребує аналізу зовнішніх і внутрішніх факторів впливу на ефективність роботи підприємства.
Серед зовнішніх факторів, які впливають на прибуток малих підприємств: державна підтримка, оподаткування, система фінансування, інформаційна підтримка. Серед внутрішніх факторів: обсяг реалізації продукції, власний капітал, поточні зобов'язання, оборотні активи.
На підставі факторів впливу на економічну ефективність потрібні заходи, як на рівні держави, так і на рівні безпосередньо самих підприємств. Серед таких заходів: поліпшення бізнес-клімату, зміна податкової системи, активізація фінансування, забезпечення інформацією, поліпшення конкурентоспроможності підприємства, удосконалення системи маркетингу, інноваційний менеджмент, підвищення мотивації персоналу.

Літератуа:
1. Падерін І.Д., Корнецький А.О. Концепція підвищення прибутковості малого підприємництва регіону в умовах сучасної ринкової економіки // Економіка та держава. – 2012. - № 8. - С. 20-24. 2. Большая экономическая энциклопедия. — М.: Эксмо, 2007. — 816 С. 3. Страхова О.П. О методах организации управления // Менеджмент в России и зарубежом. – 2005. – №5. – С. 52–59. 4. Грузнов И.И. Механизмы интенсификации обновления продукции (теоретические и прикладные вопросы): Научная монография. – Одесса: ИПРЭЭИ НАНУ, 2004. – 288 С. 5. Сахарчук Е.И. Организационный механизм управления качеством подготовки специалистов в педвузе // Университетское управление. – 2004. – №3. – С. 63-67. 6. Новиков Д.А. Управление проектами: организационные механизмы. – М.: ПМСОФТ, 2007. – 140 С. 7. Дикань В.Л., Писаревський І.М. Економічний механізм підприємства / Навчальний посібник. – Харків: ХФВ “Транспорт України”, 2002. – 128С. 8. Падерін І.Д., Корнецький А.О. Концепція підвищення прибутковості малого підприємництва регіону в умовах сучасної ринкової економіки // Економіка та держава. – 2012. - №8. - С. 20-24. 9. Governance Matters 2008. The Worldwide Governance Indicators [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://info.worldbank.org/governance/wgi2008/. 10. Нова архітектура бюджетної системи України: ризики та можливості для економічного зростання : аналітична доповідь / О.О. Молдован, Я.А. Жаліло, О.В. Шевченко; за ред. Я.А. Жаліло. — К.: Нац. Ін-т стратегічних досліджень, 2010. — 72 С. 11. Конищева Н.И., Воропаев В.Н. Социально-экономические проблемы регионального развития // Економіка та право. – 2011. - № 2. – С. 49-57. 12. Финансовые услуги для малого бизнеса и индивидуальных предпринимателей. Информационно-аналитический справочник. В 2-х т. / Серия «Бизнес-Тезаурус» (аналитические справочники для российского бизнеса). – М.,1999. – 362 С. 13. Українське суспільство 1994–2005. Динаміка соціальних змін / За ред. В. Ворони, М. Шульги. – К.: Ін-т соціології НАН України, 2005. – 653 С. 14. Баумгартен Л.В. Анализ методов определения конкурентоспособности организаций и продукции / Л.В. Баумгартен // Маркетинг в России и за рубежом. — 2005. — №4. — С. 72–85. 15. Большая экономическая энциклопедия. — М.: Эксмо, 2007. — 816 С. 16. Божкова В.В, Ілляшенко Н.С. Сутність та принципова відмінність системи управління підприємством на засадах концепції інноваційного маркетингу // Механізм регулювання економіки. – 2009. - No 2. - С. 117-122. 17. Аньшин В.М., Филин С.А. Менеджмент инвестиций и инноваций в малом и венчурном бизнесе: Учеб. пособ. – М.: Анкил, 2003. – 360 С. 18. Розвиток малого підприємства промислового регіону: монографія / За загальною редакцією академіка Академії економічних наук України Н.І. Редіної – Дніпропетровськ, ДДФА, 2014. – 200 с.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Нова тема   Відповісти    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> Перспективи економічного і соціального розвитку національних економік в умовах глобалізації та регіоналізації Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад