Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Дулік Т.О., Александрюк Т.Ю. НАПРЯМИ РЕФОРМУВАННЯ ПЛАТИ ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА: ЕКОНОМІКА, СОЦІОЛОГІЯ, ФІЛОСОФІЯ”
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmn


   

З нами з: 13.05.10
Повідомлень: 107

ПовідомленняНаписане: п'ятниця травня 14, 2010 9:02 am    Тема повідомлення: Дулік Т.О., Александрюк Т.Ю. НАПРЯМИ РЕФОРМУВАННЯ ПЛАТИ ... Відповісти цитуючи

НАПРЯМИ РЕФОРМУВАННЯ ПЛАТИ ЗА ЗЕМЛЮ В УКРАЇНІ

Дулік Т.О., к. е. н., доцент
Александрюк Т.Ю., старший викладач
Дніпропетровська державна фінансова академія


В Україні через переважно екстенсивний спосіб ведення господарства протягом тривалого часу нагальною стала проблема забезпечення економічного регулювання земельних відносин, раціонального використання земельних ресурсів та охорони земель. В сучасних умовах одним із найбільш дієвих інструментів її вирішення є плата за землю, яку було впроваджено з метою раціонального використання та охорони земель, підвищення родючості ґрунтів, вирівнювання соціально-економічних умов господарювання на землях різної якості, фінансування витрат на ведення земельного кадастру, проведення землеустрою та моніторингу земель, а також розвитку інфраструктури населених пунктів. Причому згідно з Конституцією України земля – це об’єкт права власності суб’єктів національної економіки і є їх основним національним багатством, яке перебуває під особливою охороною держави (ст. 13 та 14) [1].
Плата за землю являє собою обов’язковий платіж за використання землі, що справляється з юридичних і фізичних осіб у вигляді земельного податку та орендної плати за землю виключно у грошовій формі. Порядок справляння її складових елементів визначається Земельним кодексом України [2] та Законом України “Про плату за землю” від 03.07. 1992 р. № 2535-ХІІ (зі змінами та доповненнями) [3]. Плата за землю визначається відповідно до грошової оцінки земельних ділянок, яка проводиться Державним комітетом України з земельних ресурсів згідно зі спеціальними методиками. Грошова оцінка землі використовується для економічного регулювання земельних відносин при укладенні цивільно-правових угод, передбачених законодавством України. Проте діючий механізм справляння плати за землю є недосконалим і не враховує те, що земельні ресурси є не тільки універсальним засобом виробництва, але й найважливішою продуктивною силою без якої неможливий процес виробництва [4]. Крім того, окремі питання справляння плати за землю, незважаючи на існування відповідного закону майже 18 років і досі не врегульовані. Це стосується, зокрема, використання надходжень від плати за землю, норм її справляння без грошової оцінки землі, проведення грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, податкових пільг, розмежування контрольних функцій при сплаті плати за землю та орендної плати тощо.
Тому для України важливим на сьогоднішній день є ліквідація неузгодженостей у чинному законодавстві та здійснення невідкладних заходів щодо реформування плати за землю, а саме:
- запровадження ставок плати за землю, виходячи виключно з вартісної оцінки землі;
- вирівнювання податкового тиску на суб’єктів господарювання різних сфер економічної діяльності шляхом скасування необгрунтованих пільгових ставок плати за землю та окремих звільнень від її сплати;
- розширення бази оподаткування за рахунок залучення земель, зайнятих болотами, чагарниками, ярами тощо, а також намивних територій, земель несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів, грошова оцінка яких вже проведена;
- скасування мораторію на грошову оцінку земель сільськогосподарського призначення;
- усунення дискримінації в оподаткуванні земельним податком різних напрямів діяльності;
- ліквідація наявних схем мінімізації податкових зобов’язань з використанням платників земельного податку [5].
Таким чином, процедура реформування плати за землю в Україні передбачає створення оптимальної системи оподаткування земель як сільськогосподарського, так і несільськогосподарського призначення, детальну проробку різних його елементів, методики оподаткування, розгляд альтернативних варіантів з оцінкою наслідків їх упровадження для економіки, сільського господарства та платників. Тобто, при здійсненні виваженої податкової політики у сфері оподаткування земельних ділянок, з метою посилення його позитивного впливу на соціально-економічний розвиток сільського господарства, раціональне використання та охорони земель, підвищення родючості ґрунтів, фінансування витрат на ведення Земельного кадастру, проведення землеустрою та моніторингу земель, розвитку інфраструктури населених пунктів, вирівнювання соціально-економічних умов господарювання на землях різної якості, необхідно подбати про те, щоб земельний податок дійсно став регулятором, стимулятором продуктивної діяльності, а не тільки примусовим платежем. Саме в такому контексті земельний податок в Україні матиме сенс і перспективу.

Список використаних джерел

1. Конституція України від 28.06. 1996 р. № 254-к / 96-ВР.
2. Земельний кодекс України від 25 жовтня 2001 р. №2768-ІІІ.
3. Закон України “Про плату за землю” від 03.07.92 р. № 2535-ХІІ (зі змінами та доповненнями).
4. Мочерний С.В. Економічна теорія. – К., 1999. – 592 с.
5. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 19.02.2007р. N 56-р „Про схвалення Концепції реформування податкової системи України”.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА: ЕКОНОМІКА, СОЦІОЛОГІЯ, ФІЛОСОФІЯ” Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад