Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум Дніпропетровської державної фінансової академії

Форум присвячений вступу, навчанню, подіям яки відбуваються у Дніпропетровської державної фінансової академії, проведення Інтернет конференції, працевлаштуванню студентів академії, співпраці з партнерами.
 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Офіційний сайт академії
Гуцалова Ю.Є. ДО ПИТАННЯ ПРО НЕДОСКОНАЛІСТЬ СУЧАСНОЇ...

 
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА: ЕКОНОМІКА, СОЦІОЛОГІЯ, ФІЛОСОФІЯ”
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
nivmn


   

З нами з: 13.05.10
Повідомлень: 107

ПовідомленняНаписане: п'ятниця травня 14, 2010 9:53 am    Тема повідомлення: Гуцалова Ю.Є. ДО ПИТАННЯ ПРО НЕДОСКОНАЛІСТЬ СУЧАСНОЇ... Відповісти цитуючи

ДО ПИТАННЯ ПРО НЕДОСКОНАЛІСТЬ СУЧАСНОЇ
ПЕНСІЙНОЇ СИСТЕМИ

Гуцалова Ю.Є., аспірант
Дніпропетровська державна фінансова академія
dekam@inbox.ru


Запровадження в Україні загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, на жаль, не вирішило тих багатьох проблем, які притаманні солідарній системі пенсійного забезпечення, все ще відбувається порушення соціальних принципів під час її функціонування. Один із який – принцип залежності розмірів пенсій від заробітку у працездатному віці та від сплати страхових внесків, з’явилась зрівнялівка пенсій (це, насамперед, стосується колишніх робітників низького і середнього рівнів оплати праці). Отже, цілком вирішити цю проблему в межах тільки солідарної пенсійної системи неможливо, оскільки вона завж¬ди працює за принципом «спільного казана»: усі надходження внесків від працюючих об'єднуються й розподіляються між наявними пенсіонерами. Є і така суттєва проблема як розрахунок індивідуального коефіцієнта середньої зарплати для обчислення конкретної пенсії, що має бути у прямій залежності від середньої зарплати у всіх галузях України. У банківських працівників зарплата сьогодні чи не найвища, і особливо помітний цей контраст порівняно з зарплатою вчителя, медичного та культурного працівника, інших категорій працівників бюджетної сфери.
У вітчизняній пенсійній системі порушується принцип соціальної справедливості: соціально невиправдана та економічно необґрунтована пенсія, установлена спеціальними законами для представників окремих професій та посад (народних депутатів, працівників прокуратури, помічників народних депутатів, суддів, військовослужбовців, працівників національного банку та самоврядування, державних службовців, науковців, та ін.). Виникає диспропорція між розміром спецпенсій та пенсіями, призначеними за звичайними законами. Хоча чисельність «спецпенсіонерів» не така велика (близько 4% загальної кількості пенсіонерів), їхнє існування створює прецедент і негативно впливає на розвиток пенсійного страхування.
Існує також загроза збільшення різниці в розмірах новопризначених та призначених раніше пенсійних виплат. З одного боку, нові покоління пенсіонерів підпадатимуть під більш жорсткий контроль за сплатою страхових внесків. З іншого – для обчислення їхніх пенсій будуть використовуватися значно вищі показники середньої заробітної плати в економіці, оскільки передбачається випереджальне зростання заробітної плати порівняно з усіма іншими макроекономічними показниками. Постає питання про адекватність методики розрахунку пенсії.
Не відновився в процесі пенсійної реформи також принцип заінтересованості кожної працездатної особи у власному матеріальному забезпеченні після виходу на пенсію. Причина низької зацікавленості населення в пенсійному страхуванні у недосконалій системі обчислення розміру пенсії, зокрема надані переваги тривалості трудового стажу перед розміром сплачених внесків. Також спостерігається слабка зацікавленість населення у здобутті пенсійних прав тому що вітчизняне пенсійне законодавство складне і нестабільне. Фактично люди не знають, за яким порядком і на яких умовах їм призначатиметься пенсія, яким чином визначатимуться їхні пенсійні права, та на що вони можуть розраховувати.
Пенсійна система працює в умовах максимального фінансового напруження, не забезпечуючи при цьому достатнього задоволення потреб пенсіонерів, які з виходом на пенсію втрачають половину свого заробітку.
Найбільшою проблемою чинної солідарної системи пенсійного забезпечення населення країни є високий рівень демографічного навантаження на працездатне населення. Про складність ситуації свідчить те, що за даними статистики на початок 2009 року на одну особу пенсійного віку в Україні припадало 2,4 особи працездатного віку, проте офіційно працюючих із заробітку яких здійснювались відрахування до фондів соціального страхування було вдвічі менше. У майбутньому навантаження на працездатне населення буде зростати, а отже, і рівень пенсій буде залишатися на досить низькому рівні і мало залежатиме від трудового стажу.
Крім того, для української економіки характерним залишається виплата заробітної плати «у конвертах». Варто відзначити дуже низьку зацікавленість населення, не лише роботодавців і підприємців, а й найманих працівників, у сплаті внесків. Загострилась проблема приховування заробітної плати, що негативно вплинуло на доходну частину бюджету Пенсійного фонду.
Сьогодні доля прихованої заробітної плати, за різними джерелами, становить 40-50%. Виведення з «тіні» тільки частини цієї заробітної плати, наприклад, зменшення «тіньової» зарплати до 30%, може дати 18,0-43,4 млрд. грн. додаткових надходжень до Пенсійного фонду.
Постає питання щодо впровадження другого накопичувального рівня. За законом залишається встановити дату й розмір внесків. Ті зміни в солідарній системі, які відбулись у 2008 році, вимагають перегляду концепції. Система, де щороку змінюються параметри, не може бути використаний як плацдарм для впровадження другого накопичувального рівня. Пересічний громадянин не буде мати стимулів вносити кошти на другий рівень, тому що він буде одержувати із солідарної системи набагато більше, ніж туди вносив. А примушувати людей вносити кошти на обов'язкові накопичувальні рахунки, споконвічно знаючи, що їм це невигідно, – це не державна політика. Тоді ідея другого накопичувального рівня взагалі втрачає зміст.
За таких умов пенсійну систему, що будується тільки на солідарній відповідальності поколінь неминуче очікує глибока криза, і саме тому у стислі терміни мають бути розроблені і реалізовані ефективні державні та ринкові механізми попередження такої ситуації. Те, що відбувалося протягом останніх чотирьох років з пенсійною системою, свідчить, що країна не готова до другого накопичувального рівня. Не можна ризикувати такими речами, адже існує ризик дискредитувати всю систему.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Показувати:   
Цей форум закрито   Цю тему закрито    Форум Дніпропетровської державної фінансової академії -> “ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА: ЕКОНОМІКА, СОЦІОЛОГІЯ, ФІЛОСОФІЯ” Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Вы можете бесплатно создать форум на MyBB2.ru
Український переклад © 2005-2006 Сергій Новосад